Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner med STM cessna 350, trenger tips å råd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har selv dette flyet, Og vil si at ja... Det takler loop osv når man har fått noe trening. Det har faktiskt en del krefter til og være ett slikt fly.

    Nå bruker da ikke jeg original batteriet mest, men har funnet ut at Hyperion sitt 3s 2100 mah 25C gir litt extra punch og noe bedre balansert. Men ikke la deg lure av noen extra mah, Da du har litt extra punch her og det blir du fort og bruke også Så flytiden blir noe av det samme, Har timer på 3:30 sec fra jeg kommer meg opp, når alarmen begynner og gå (30 sec før) så starter jeg på turen ned

    Selv har jeg droppet flaps ved de fleste annledninger da det er lett og lande (er selv nybegynner med 10-12 turer bak meg) men har brukt flaps om det er lite vind ved landing (jøss... har skjedd hele 1 dag her i rogaland da banen vår er ved strandlinjene)

    Ellers vil jeg si at det for min del er ett flott fly og er selv fornøyd Like helt den dag idag som da jeg kjøpte det.
    Vil legge til at jeg vell og merke har brukt noe tid på simulator før jeg bestemte meg for og ta turen opp... Mulig dette har reddet mitt fly ?

    Comment


    • #17
      Det var veldig kort flytid synes jeg. Helikoptre flyr jo lengre på full pinne. Hadde ventet 10 - 15 minutter eller mer på en kosemodell.
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

      Comment


      • #18
        Flere ampertimer = høyre batterivekt. Og høyere vekt betyr at motoren trenger mer energi. Som igjen går ut over batteriet.
        Høyere batterivekt påvirker også CGn til flyet, hvilket fort kan bli ubehagelig. Man kan nok trikse litt opp og ned, men det er som regel en grunn til at fabrikken sender med en type batteri eller har helt klare anbefalinger.
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #19
          ekstra fronthjul sett er bestilt og på vei
          eneste jeg trenger er vinger og motorfeste. motorfeste er også på vei, men det er jo ingen som har vingene inne på lager! ._.
          elefun sa i slutten av måneden.

          d funket bra å ta loop med, men jeg tror det gikk til F*** for at vingen var bristet, og jeg hadde for mye fart. det var ikke akkurat gøy å se ett fly jeg hadde fått dagen før gå i bakken i tusen knas xD hoff, jaja... får bare vente til elefun får inn vingene

          Comment


          • #20
            hadde ikke vert så dumt å få skaffet seg ett ekstra batteri, tror det kan komme godt med på dager man får til å fly x)

            Comment


            • #21
              Originally posted by kristianwest View Post
              Flere ampertimer = høyre batterivekt. Og høyere vekt betyr at motoren trenger mer energi. Som igjen går ut over batteriet.
              Høyere batterivekt påvirker også CGn til flyet, hvilket fort kan bli ubehagelig. Man kan nok trikse litt opp og ned, men det er som regel en grunn til at fabrikken sender med en type batteri eller har helt klare anbefalinger.
              Hyperion sine batterier er faktiskt ikke noe stort tyngre enn original batteriene tross 300 mah mer, Hyperion sine batterier er somregel lettere enn ett standard batteri.

              Flyr ca 4 min på mitt i god vind (merk, da må motoren jobbe en god del i motvind) og er da nede på ca 30% kapasitet igjen. Kunne sikkert fint flydd 5 min om det er en fin dag, eller mer om det hadde vert lite vind.. Men når stripa ligger noen hundre meter fra strandlinja... så er en rolig dag en skjelden dag.

              Comment


              • #22
                flyr dere ikke lenger enn 4 til 5 min på denne modellen?
                hmmmm. jeg flyr ca 10 minutter pr tur. og da har jeg brukt ca. 1200 ma. av en 1800 pakke.
                men flyr veldig rolig jeg da.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by arvid View Post
                  flyr dere ikke lenger enn 4 til 5 min på denne modellen?
                  hmmmm. jeg flyr ca 10 minutter pr tur. og da har jeg brukt ca. 1200 ma. av en 1800 pakke.
                  men flyr veldig rolig jeg da.
                  Hehe, Med 5-8 m/s så må en nesten gi på en del... ikke uvanlig med 5 m/s på en fin dag der ute... men har faktiskt ikke prøvd og fly noe spess lengre heller... kanskje jeg skal begynne og se litt mer på mah under lading ja

                  Comment


                  • #24
                    Noen av dere som vet om en side der de har vingene på lager? Er jo kjedelig å måtte vente i flere uker... Har sjekket mikronor og globy (?) Og de har ikke vingene inne. Samme med elefun..

                    Comment


                    • #25
                      Jeg jobber rett nedenfor Mikronor, så jeg kan ta en tur innom og spørre
                      om eventuell tilgang på vinger.
                      Poster her i kveld.

                      Comment


                      • #26
                        Åh supert!
                        Setter pris på det du!

                        Comment


                        • #27
                          Er vingen så ødelagt at den ikke kan repareres altså? Jeg har reparert vinger ved å lime inn smale, flate karbonplater. Da blir det stivt og fint. Men det kommer seg selvsagt an på skaden..
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment


                          • #28
                            Jeg har vurdert å prøve å fikse den,men vet ikke om det er noe vits.
                            Selve den der avstiver greia inne er knekt,flaps er kjekt,servoene er død,skar opp for å sjekke om den funket.
                            Wier er gått gjennom vingen,altså revet opp.
                            Hobby24 hadde ikke noen deler til dette flyet så alt må bestilles,så da tror jeg det er like greit med ny.

                            Comment


                            • #29
                              Høres ikke bra ut. Men legg ut et bilde, da vel - noe må det vel gå an å gjøre!
                              Kristian Westgård
                              Nittedal

                              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                              — Neil Armstrong

                              Comment


                              • #30
                                Fåkke til å legge ut bilde,kommer bare feilmelding. Kanskje det bare er Chrome,ska prøve annen nettleser når jeg kommer hjem

                                Comment

                                Working...
                                X