Unconfigured Ad
Collapse
Hallo fra en total nybegynner.
Collapse
X
-
Av og til kan det jo være helt greit med litt mer informasjon enn nødvendig.
En trenger jo heldigvis ikke å bry seg om å lese det man ikke synest er interessangt.
Det gjør ikke noe med den pølsa som er for lang var det en som sa..Comment
-
Elektro er on/off stort/gtrovt sett. Som nybegynner er det taktisk lurt å redusere antall feil kilder. Med fuel
motor så får du noen ekstra tro meg. Antar de fleste som begynner med RC fly ønsker å lære å fly ikke
mekke motor og slite med ekstra problemer.
I tillegg har du miljø faktoren olje og brennstoff søl + lyd. Ikke det at jeg tror LiPo batterier er så miljø
vennlige når alt kommer til alt men de er enkle å håndtere synes jeg da ...
mvh
Odd H.Comment
-
Mulig jeg er litt steinalder her, men for meg så har det å lære å bruke glow motor vært en viktig del av hobbyen. Å kjøre inn en motor, tune den så den går bra og gleden til slutt av å ha en driftssikker motor vært omtrent like stor som det å fly.
Selv om jeg i dag driver med konkurranse flyging og ser fordelen med å putte inn ett batteri og fly så har jeg ingen planer om å konvertere til elektro. Elektro for meg er like usexy som oppblåsbara.
Så alle som starter opp denne hobbyen med en glow motor i nesa får min fulle applausComment
-
Mulig jeg er litt steinalder her, men for meg så har det å lære å bruke glow motor vært en viktig del av hobbyen. Å kjøre inn en motor, tune den så den går bra og gleden til slutt av å ha en driftssikker motor vært omtrent like stor som det å fly.
Selv om jeg i dag driver med konkurranse flyging og ser fordelen med å putte inn ett batteri og fly så har jeg ingen planer om å konvertere til elektro. Elektro for meg er like usexy som oppblåsbara.
Så alle som starter opp denne hobbyen med en glow motor i nesa får min fulle applaus
Å begynne med glowmotor i dag fremfor elektro er vel det samme som å kjøpe mekanisk skrivemaskin fremfor PC?Comment
-
Jeg fløy faktisk tre turer med min Cessna 177 Cardinal med Saito 115 4t og flotører på fint snøføre nå i dag. Det er jo bare et helt nydelig søndagsfly selv på en mandag. Og så den fantastiske musikken fra Saitomotoren ingenting kan slå den.
Nei elektro blir for feminint for meg.Comment
-
Comment
-
Elektro pinglerComment
-
Lesestoff for dere som tviholder på gammel teknologi.
Gordon Jennings 2stroke tuners handbook Gordon Jenning's ArchivekComment
-
Nei til bruk i fly foretrekker jeg 4t motorer da de har mye finere lyd, griser ikke olje og bruker mye mindre drivstoff. Totaktere passer best i kjelleren på stpre skip og da er min favoritt B&W en 100.000 Hk motor med max turtall på 110 RPM er sandelig litt av et syn. Der kan du ta søndagsturen i veivhuset og myse opp mot kryshodene.Comment
-
Eh, når du har installert og prøvekjørt X skipsmotorer (største 114Tonn Wärtsila 46),
mekka Y biler/traktorer/gravemaskiner/bulldosere, Z motorsager/gressklippere ...
Da er interessen for bråkete maskiner/skit og olje tilfredstillt ...
Da syns man at elektro som virkelig er sexy, nye batteri typer, brennstoffceller
og sterkstrøm elektronikk (frekvensomformere) som er i rivende utvikling.
Det er faktisk elektronikken + avansert material teknologi som virkelig har ført
kvantesprang innen forbrenningsmoterer også ...
Så "glow motor" ... huff ... det stadiet var sikkert bra greier for 30 år siden.Comment
-
Stakkars nybegynner, håper han har gitt opp denne linken!
For meg er det tull å diskutere framdriftmiddel, skal du lære å fly så konsentrer deg om det... og velg en så enkel løsning som mulig. Det er avhengig av hva du kan få av support i ditt nærmiljø(klubb), har du ikke den muligheten velg elektrodrift og når du er trygg på å fly... velg det DU liker.Comment
-
Se det positive i det, uansett hva du velger som motor så vil det være entusiaster her til å hjelpe tilComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment