Unconfigured Ad

Collapse

Montering av ski

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vingemutteren
    • Jul 2002
    • 2421

Litt lakking kan nok anbefales, min er i hvertfall ikke vansklig å se.
    Attached Files
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Cessnaknuseren
      • Mar 2005
      • 561

Originally posted by Vingemutteren
      Litt lakking kan nok anbefales, min er i hvertfall ikke vansklig å se.
      Den synes nokk bedre enn min ja. Min er hvit, og når det er litt overskyet og grått er den ikke lett å se.
      Hva slags lakk bør jeg bruke på Ready`n?

Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk
      Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• Gisle
        • Dec 2005
        • 575

Originally posted by Cessnaknuseren
        Har flydd noen turer med Ready på flotører.
        Med .60 motor i snuta tar lett den av i 10.Cm med løssnø, er i lufta etter 10-15 meter snøkjøring.
        Den lar seg også styre på bakken, men må ha litt fart (og god plass).
        Ready`n er tung med flotører, og det er ikke lett (for meg iverfall) å få til pene landinger. får å unngå mye gjennomsynk må landingshastigheten være ganske høy, og det blir ofte litt hopp og sprett.
        Ready`n er også vanskelig å se i lufta, så jeg vurderer å gå på den med litt spraylakk.

Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk
        Jeg har hatt mengder med landinger med min Ready. Jeg har trent hovedsaklig på pene landinger med flyet. Det er ingen problem med gjennomsynk, men propellvalg er viktig. Det er stor forskjell på å burke en 11x 6 propell mot en 12x5, synes ihvertfall jeg. Det er også viktig med en rolig "down wind" før du tar "basen" og får en lang "final" som du får god tid på og ikke stresser. Jeg har hatt en komipis som har filmet sikkert 1.5 timer med bare landinger og det er lett å se når en ikke gjør tingene riktig.
        Moro er det ihvertfall

Gisle
        Gisle Ranum
        Trondheim
        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• nybegunda
          • Jun 2003
          • 729

Et lite tips til deg som har aluminiums skiene.
          Naglene som understellsfestet er festet med går gjennom skiene og ut på undersiden. Naglene sørger jo for at skiene ikke glir så godt som de kan gjøre.
          Forsøk å klinke naglen bedre på undersiden slik at den ikke stikker så langt ned. Etterpå kan du f.eks jamne ut litt til med epoksy el.lign.
          Tor Helseth
          Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

funker fint med pakketape under ski også hvis de ikke vil gli lett
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

Comment

• Vingemutteren
              • Jul 2002
              • 2421

Originally posted by Cessnaknuseren
              Den synes nokk bedre enn min ja. Min er hvit, og når det er litt overskyet og grått er den ikke lett å se.
              Hva slags lakk bør jeg bruke på Ready`n?

Cessnaknuseren
              Bjørn Sandbæk
              Quick lakk blandt annet går greit. Problemet er at en må lakke tynt (det gjorde ikke jeg ), ellers blir det fort mye ekstra vekt (spesielt lakk på vingene). Anbefaler mønstre som bruker endel hvitt, så kan en heller ta ett fint strøk med Quick klar lakk etter på for at flyet skal holde seg pent.
              En kan også bruke quick sin fluoriserende lakk, og denne kan legges tynbt og lett (dekker godt), men der er det nesten obligatorisk å legge på ett lag med klarlakk etterpå (ellers sitter snart all dritten på fingra dine i lakken, jeg vet ).
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Cessnaknuseren
                • Mar 2005
                • 561

Originally posted by Vingemutteren
                Quick lakk blandt annet går greit. Problemet er at en må lakke tynt (det gjorde ikke jeg ), ellers blir det fort mye ekstra vekt (spesielt lakk på vingene). Anbefaler mønstre som bruker endel hvitt, så kan en heller ta ett fint strøk med Quick klar lakk etter på for at flyet skal holde seg pent.
                En kan også bruke quick sin fluoriserende lakk, og denne kan legges tynbt og lett (dekker godt), men der er det nesten obligatorisk å legge på ett lag med klarlakk etterpå (ellers sitter snart all dritten på fingra dine i lakken, jeg vet ).
                Takk for tipset....
                Bør jeg bruke Quick klarlakk?

Cessnaknuseren
                Bjørn Sandbæk
                Cessnaknuseren
                Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

har en i klubben som bruker solartex på alt han bygger og den bør jo lakkes og han bruker da quick klarlakk for å forsegle duken og skjøtene. og det fungerer vist utmerket er vist godt fuelproof. ikke bruk biltema lakk den tåler ikke eksosen og flasser av. men det går å bruke biltema lakk først og quick klarlakk etterpå.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

Comment

Working...