Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vi skal begynne å fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by RødeBaldakin
    Starter du fra scratch så begynn med elektrofly, her kan du komme igang uten for mye investering i tid og penger, du lærer deg fort de basic sakene før du går løs på større saker uten fare for liv helse og lommebok. De fleste elektrofly er lekende lett og reparere og de tåler kræsj, så slipper du alt styret med instruktører, forsikring, kjøring til nærmeste flystripe, krangle med sære klubber, få klage over sinnsyk støy samt dyre frustrerende uhell. Ingenting slår bedageligheten med bruk av elektrofly, så investerer du i ordentlig fuelfly til bruk på stripen senere om du er villig til å legge de resursene i bruken som dette krever.
    Det gjorde jeg og.
    Jeg fløy med små GWS modeller på nermeste fotballbane. De er lette or reparer og lette å fly. Personelig vil jeg kanskje anbefale GWS Tiger Moth. (Det lærte jeg å fly med). Nå flyr jeg for det meste glow og elektriske 3D fly; men den gode gamle Tiger Mothen er fremdeles i bruk!
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #17
      Amen!

      Start med elektro. Du slipper motorproblemer, du kan fly (nesten) hvor du vil og de er enkle å reparere.

      Og jeg vil påstå at utviklingspotensialet innen elektro er større enn glow fordi på elektrosiden er du fristilt. Vi opererer ikke med standardstørrelser (25-40-60-90) som på glow-siden. Finn den modellen du vil ha og det finnes garantert et motorsystem som vil fly den, alt fra rolig til vanvittig.

      Men for all del, hvis du elsker lukten av brent metanol (det er noe eget ved det ) så gå for det. Poenget er å ha det moro.

      PS! Som noen sa: It's your hobby, it's supposed to take all your money!
      Anders Valland
      Trondheim

      Comment


      • #18
        Kom i gang!

        Det er det viktigste. Hva du kjøper får så være. Blir du bitt av basillen (og det gjør du) så er det flygingen du liker. Hva du trenger eller ønsker av utstyr vil komme naturlig og etter dine egne preferanser. Begynn med en trainer og det utstyret du synes passer deg. Etter dette vil du lære veldig mye på kort tid i modellflyklubben du hører til. Igjen: kom i gang, og kos deg underveis

        Comment


        • #19
          Freesider:
          Får ikke fram menyene på denne siden. Har instal servicpack 1 og servicpack 1 for ie6 + java virtual maskin

          Sjønna ingenting...
          Det gjorde ikke jeg heller. Skaffa meg Opera 7.23 i stedet. Har aldri brukt det før, men det er faktisk brukervennlig og veldig effektivt. Er klar over at dette ikke er et dataforum, men når folk plages og jeg kan hjelpe.... jada....

          Comment


          • #20
            ja jeg instalerte Opera jeg også så nå er det ok
            www.freesider.no

            Comment

            Working...
            X