Unconfigured Ad

Collapse

asp

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BARDUBOY
    • Mar 2006
    • 249

    #16
    Originally posted by Decathlon
    Hvis modellen din ser ut som den tyor linker til så er det samme som æ hadde. Den var så nesetung med OS FS-91 (650g) at æ flytta høyde og siderorsservoer helt bak i halen. ASP 75 veier ca 615g..

    Denne modellen bør flys med en lett motor for å få med vingebelastningen til det minimale. Hadde en SC 53 (ca 450g?) montert i i begynnelsen, og flyet fløy myyye bedre da.

    Kan jo også si at æ tror tanken er for høyt plassert i den modellen i forhold til forgasser hvis tanken er montert der bruksanvisningen viser.

    For å starte motor som er montert oppned: Fyll tanken, sett på gløding og kjør på starteren til den starter!!
    Hadde helt til i går (les: bigtime kræsj) en oppned montert OS 50SX i U-Can-Doen, den trengte æ bare å bruke starter på første gang for dagen. De neste turene startet den ved å bare flippe over propellen.
    Hei,tips om flytting av tank ned, ta ut større hull i vegg mot motor og evt fjerne materiale innvendig i vegger rundt dær tanken skal ligge?
    Når viste du når tanken var full,el. fylte du til det kom ut eksosen?
    Brukte du flaps ved landing?
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

    Comment

    • joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

      #17
      Justèr motoren riktig før du begynner å flytte rundt på ting. Les innlegg #1 her: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=4840
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment

      • BARDUBOY
        • Mar 2006
        • 249

        #18
        Decathlon

        Du husker ikke cg punktet på flyet du hadde?
        Børge G Hansen

        Futaba 10C 2.4FASST
        Optic6
        C17E
        Dassler
        T-Rex
        T-Rex 600 N Pro
        U-CAN-DO 46
        Cessna Cardinal
        Cessna 182 skyline
        cap 232 27% alitalia
        edge 540 vince

        Comment

        • Decathlon
          • Nov 2001
          • 234

          #19
          Husker dessverre ikke noe om cg på den, men tror æ har bruksanvsning ligganes en plass. Se om æ finn den når Påsken er over.
          Fylte til det rant ut eksosen ja..
          Flytta ikke på tank, men pensjonerte heller flyet når æ ble skikkelig lei motorprobleman...
          Mvh Tommy Fosland
          Tromsø MFK

          Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

          Comment

          Working...