Announcement

Collapse
No announcement yet.

Asp/Magnum motorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Os er sikkert bedre enn Magnum/sc/asp, men så er den også dyrere. Jeg har hatt både sc og asp og de har fungert like fint som os, så med min økonomi holder jeg meg til de billige merkene. Super tigre er også billige motorer. En super tigre motor som yter over 23 ccm og har 3.7 hk koster hos elefun 1800 med potte. Skulle jeg ha hatt tilsvarende os måtte jeg sikkert lagt ut nesten 3000.
    Arne-Jørgen

    Comment


    • #17
      Spørsmål og meninger om kvalitet på motorer er noe som det aldri blir enighet om. Jeg har/har hatt ganske mange motorer av merkene OS, SC,Magnum og ASP, og har ikke erfart att det ene mærket er bedre enn det andre.
      Jeg har erfart att firtakterene fra "billigprodusentene" kan være dårlig grunnjustert fra fabrikk og vanskelige å ha med å gjøre, men etter justering har de blitt bra.
      Er det noen som har gjort tester/sammenlingniger av de forskjellige merker som kan fortelle noe om kvaliteten?
      Ett annet spørsmål jeg kunne tenkt meg å få svar på er det med kvalitets-sortering av SC, Magnum og ASP. Jeg synes det er rart att det støpes motorblokker med motornavn/logo, for så å fylles med motordeler som sorteres etter kvalitet. Er Magnum litt utenfor toleransekravene og ASP langt utenfor?
      Er det noen forhandlere eller importører som kan bekrefte/avkrefte dette?
      Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk

      Dæ går litt mindre lim nå.

      Comment


      • #18
        hei har også hatt litt forskjellige motorer etterhvert og har heller ikke merket noen forskjell som jeg kan begrunne som at det ene er bedre en det andre.

        når det gjelder sorteringen av asp/magnum/sc så TROR jeg ikke det er noen annen forskjell en at det er en fabrikk som lager de. også er det 3 forskjellige som kjøper de opp. og da så mange at de får sitt navn. sånn som det er på mange av flyene fra østen. eks kmp/esm/rc-flight/jamara som er samme fly. har jo kommet ett nytt motormerke (vet ikke om det er å få i norge enda) som heter SY er vist fra samme fabrikk som asp....osv men er vel bare en ny distrubitør på markedet. ser de har dem i sverige. navnet kan jo virke som er valgt for at det lett kan forveksles med ett annet dyrere og annerkjent merke
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          hei.. har to SC motorer å begge er så å si ubrukelige i mine øya..
          Ser ingen poeng i å kjøpe noe annet enn OS, Saito eller YS..!!!!
          MC 22s
          Toplight standard
          Tragi 603 custum
          Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
          Raptor 50v2. Os hyper
          Seb-art katana 30
          taxi 2400 on floats. roto 35vi
          extreme composite Otop 3D. Os 140rx
          Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
          C-arf Superextra 3,1. 3w 150
          _____________________________
          Hans-Are Jenssen

          Comment


          • #20
            Originally posted by hanza
            hei.. har to SC motorer å begge er så å si ubrukelige i mine øya..
            Ser ingen poeng i å kjøpe noe annet enn OS, Saito eller YS..!!!!
            Kan du spesifiser litt om hva som gjør motorene dine "så å si ubrukelige"?
            Cessnaknuseren
            Bjørn Sandbæk

            Dæ går litt mindre lim nå.

            Comment


            • #21
              Driver å kjører inn en Magnum 36 motor nå og jeg synes den ser grei ut så langt, den er ihvertfall lett å starte selv om den var j..... trang til å begynne med. En ting jeg synes er rart: hvis jeg skrur ut blandeskruen noe særlig over en halv omdreining går den ikke reint. Er det min eller motorens feil eller har det ikke noe å si? Det står at man skal skru ut 2.5 omdr. men da vil den ikke gå, hvertfall ikke reint.

              Trond

              Comment


              • #22
                Originally posted by Cessnaknuseren
                Kan du spesifiser litt om hva som gjør motorene dine "så å si ubrukelige"?
                Det kan jeg vel.. Når jeg kjøper en motor er d to ting som betyr noe, ytelse og pålitelighet, når en motor ikke innfrier noen av disse krav blir den ubrukelig i mine øyne..
                Til sammenligning har jeg hatt mange OS motorer, akk nå har jeg en 61fx, 108BX, 140RX og en 50SX Hyper. Alle disse er pålitelige å har god ytelse..
                MC 22s
                Toplight standard
                Tragi 603 custum
                Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
                Raptor 50v2. Os hyper
                Seb-art katana 30
                taxi 2400 on floats. roto 35vi
                extreme composite Otop 3D. Os 140rx
                Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
                C-arf Superextra 3,1. 3w 150
                _____________________________
                Hans-Are Jenssen

                Comment


                • #23
                  Til Hummel : Den skal ikke gå reint da du kjører den inn ... Når jeg kjører inn motorene mine så justerer jeg på blandeskruen mens den går , skrur den da ut til den nesten stopper for så å leane den ut lar den gå der litt så ut igjen ! men den bør gå rent ved ca 2-1 1\2 turn ut .
                  Last edited by andre78; 14-06-06, 17:39.
                  Mvh Andre`søhagen

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by hanza
                    Det kan jeg vel.. Når jeg kjøper en motor er d to ting som betyr noe, ytelse og pålitelighet, når en motor ikke innfrier noen av disse krav blir den ubrukelig i mine øyne..
                    Til sammenligning har jeg hatt mange OS motorer, akk nå har jeg en 61fx, 108BX, 140RX og en 50SX Hyper. Alle disse er pålitelige å har god ytelse..
                    Har du kjøpt de to sc maskinene dine nye ?
                    Mvh Andre`søhagen

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by andre78
                      Har du kjøpt de to sc maskinene dine nye ?
                      Den ene kjøpte jeg ny, den andre fikk jeg med et fly jeg kjøpte som var litt brukt..
                      MC 22s
                      Toplight standard
                      Tragi 603 custum
                      Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
                      Raptor 50v2. Os hyper
                      Seb-art katana 30
                      taxi 2400 on floats. roto 35vi
                      extreme composite Otop 3D. Os 140rx
                      Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
                      C-arf Superextra 3,1. 3w 150
                      _____________________________
                      Hans-Are Jenssen

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by hanza
                        Det kan jeg vel.. Når jeg kjøper en motor er d to ting som betyr noe, ytelse og pålitelighet, når en motor ikke innfrier noen av disse krav blir den ubrukelig i mine øyne..
                        Til sammenligning har jeg hatt mange OS motorer, akk nå har jeg en 61fx, 108BX, 140RX og en 50SX Hyper. Alle disse er pålitelige å har god ytelse..
                        Da er det bevist att kvaliteten på SC motorene er veldig variabel.
                        Mine motorer innfrir både når det gjelder ytelse og pålitelighet.
                        Jeg må ha hatt flaks med mine motorer ( Ca. 20 Stk. asp,sc,magnum).
                        Cessnaknuseren
                        Bjørn Sandbæk

                        Dæ går litt mindre lim nå.

                        Comment


                        • #27
                          Ok Muligens du rett og slett har vært uheldig for jeg skjønner ikke helt at de skal være ubrukelige !

                          Mye annet en motoren det kan være noe galt med , har du feks sjekket over allt av fuelslange , filter , tank , forgasser osv ?

                          En motor kan fort bli til en møkkamotor grunnet brukerfeil !! Når det er sagt så er jeg enig med deg i at os,ys,saito er å foretrekke , men asp,magnum,sc er et utrolig kjekt alternativ om en ikke har nok penger til en merkemotor der og da !!!

                          Jeg har nå kjørt ca 15ltr fuel gjenom min 91asp som jeg har i en f3a maskin og kan ikke si meg annet en strålende fårnøyd ! Vi hadde et lokalt stevne på evje her i helgen og flere komenterte at de syntes at motoren gikk fint og lurte på hva slags merke det var !!

                          Den er utrolig simpel å justere , samt at den går veldig stabilt . Eneste negative jeg har merket meg er at den bruker opp pluggen noe fortere en tilsvarende os ....
                          Mvh Andre`søhagen

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by andre78
                            Til Hummel : Den skal ikke gå reint da du kjører den inn ... Når jeg kjører inn motorene mine så justerer jeg på blandeskruen mens den går , skrur den da ut til den nesten stopper for så å leane den ut lar den gå der litt så ut igjen ! men den bør gå rent ved ca 2-1 1\2 turn ut .
                            Andre78

                            Nei, jeg har kjørt den inn på feit blanding, ca 3-4 tanker. Har bare prøvd å leane når jeg skal stoppe den og da må jeg som sagt skru nesten helt inn.

                            Trond

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by andre78
                              Ok Muligens du rett og slett har vært uheldig for jeg skjønner ikke helt at de skal være ubrukelige !

                              Mye annet en motoren det kan være noe galt med , har du feks sjekket over allt av fuelslange , filter , tank , forgasser osv ?

                              En motor kan fort bli til en møkkamotor grunnet brukerfeil !! Når det er sagt så er jeg enig med deg i at os,ys,saito er å foretrekke , men asp,magnum,sc er et utrolig kjekt alternativ om en ikke har nok penger til en merkemotor der og da !!!

                              Jeg har nå kjørt ca 15ltr fuel gjenom min 91asp som jeg har i en f3a maskin og kan ikke si meg annet en strålende fårnøyd ! Vi hadde et lokalt stevne på evje her i helgen og flere komenterte at de syntes at motoren gikk fint og lurte på hva slags merke det var !!

                              Den er utrolig simpel å justere , samt at den går veldig stabilt . Eneste negative jeg har merket meg er at den bruker opp pluggen noe fortere en tilsvarende os ....
                              HANZA MUMLER: rart at jeg aldri har brukerfeil på os motorene mine da.
                              MC 22s
                              Toplight standard
                              Tragi 603 custum
                              Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
                              Raptor 50v2. Os hyper
                              Seb-art katana 30
                              taxi 2400 on floats. roto 35vi
                              extreme composite Otop 3D. Os 140rx
                              Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
                              C-arf Superextra 3,1. 3w 150
                              _____________________________
                              Hans-Are Jenssen

                              Comment


                              • #30
                                Vil nok tro om du er ærlig at du ved en eller flere anledninger har opplevd problem med os også , det behøver ikke være motorens feil men er i mange tilfeller feil med fuelslanger , en klunk som har snudd seg , sliten plugg , dårlig fuel osv .....

                                Eneste motoren jeg har sett totalhavari på i luften var faktisk en os , sprett ny sådan ... motoren det gjalt var en 140rx , veivakslingen knakk tvert av på første turen !!!!
                                Mvh Andre`søhagen

                                Comment

                                Working...
                                X