Originally posted by hummel
Alternativt er tomgangsdysa helt på tur, slik at den får alt for mye fuel den veien.
I tillegg sikkert 10-20 andre årsaker!
Noe av det viktigste for å få en pålitelig motor er en velkonstruert forgasser som ikke 'vandrer' på innstillingene sine.
Her har jeg selv tidligere slitt med diverse av de billigere merkene (ingen nevnt). Dette fører til ustabil gange, lite slingrinsmonn i justeringene, og en motor som generelt er vanskeligere å starte.
Har selv:
OS
ASP
SC
RCV
Super Tigre
...og har både positive og negative erfaringer med alle.
Start med å skru forgasseren din i sine enkelte bestanddeler, rens alt og sjekk at det ikke sitter løse spon/andre fremmedlegemer noen steder. Når du setter den sammen igjen, skru hoveddysa helt inn (IKKE ta i for hardt), og sjekk at den tetter dysestammen helt Sitter stammen riktig presset inn i forgasserhuset?. Sammenlign gjerne også dysenåla med en tilsvarende ny i forretningen. Er de like lange/spisse/tykke?
Comment