Unconfigured Ad

Collapse

Ny vurdering please (Trex 450 se v2)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nuno
    • Dec 2005
    • 21

Som en liten notis så kan jeg legge til at min søken etter en T-Rex 450SE utenfor landegrensen har gitt meg litt mer forståelse over forskjellen mellom V1 og V2. Etter det jeg har notert meg så er V2 den utgaven som har prodnummer KX015035A for svart og KX015036A for sølv. Disse numrene er Align sine og jeg har sett flere seriøse nettbutikker som bruker disse prodnumrene.

Det er helt klart at prisen her i Norge er meget bra for 450SE og dette ikke er en vare som blir noe særlig billig ved kjøp i utlandet.
    Men det er utrolig lett pengene henger når man ikke orker å vente
    Raptor 50V2
    Raptor E550
    T-Rex 450SE
    Honeybee Cool
    Lama V4

Comment

• andersh
      • Apr 2003
      • 1734

Hør nå gjerne med de norske når de får inn igjen. Jeg vet Elefun har snakket om at de venter en stooor Align forsendelse som forøvrig også er ventet å inneholde Trex 600.

Sist jeg skulle kjøpe feks. Futaba GY-401 stod det utsolgt på webben. Jeg sendte de en mail og spurte og da var de nettop kommet inn og han skulle oppdatere lagerbeholdningen. 2 minutter senere kunne jeg bestille den på webben.
      Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• nuno
        • Dec 2005
        • 21

Snakket med elefun forrige uke og sa at det gikk litt tregt med Align om dagen, men de håpet å få det inn i løpet av noen uker.
        Men nå har jeg surret bort en uke for å bestille utenlands. Mulig jeg heller bestiller litt elektronikk mens jeg venter på at de får inn 450SE.
        Tenker jeg kommer til å gå for HS-65HB,HS-81 og 401. Gyroen kan jeg leke med i Honeybee så lenge.
        Raptor 50V2
        Raptor E550
        T-Rex 450SE
        Honeybee Cool
        Lama V4

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Jeg har det fra en relativt sikker kilde at varer er på vei fra Align men at det er mye som er forhåndsbestilt av både 450SE og 600. Ring og prat med dem en gang til er mitt tips.

Comment

• andersh
            • Apr 2003
            • 1734

Originally posted by nuno
            Tenker jeg kommer til å gå for HS-65HB,HS-81 og 401.
            Samme combo som jeg har i min. Jeg er kjempe imponert over hvor presis og rock-steady halen er, og servoene fungerer nydelig på swashen, med svært fine utslag rundt senter for hover, men allikevel MYE å gå på for hard respons.
            Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Psyko-lefse
              • Feb 2004
              • 1438

Originally posted by Tintin
              Jeg har det fra en relativt sikker kilde at varer er på vei fra Align men at det er mye som er forhåndsbestilt av både 450SE og 600. Ring og prat med dem en gang til er mitt tips.
              Du har vel ikke fått høre noe angående pris på Trex 600 hos Elefun også?
              Morten Smøraas

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Dessverre ikke noe konkret men jeg antar det dukker opp noe sånt samtidig med varene. Hva de gjorde med SE'n var jo meget positivt. Jeg krysser fingrene...

Comment

• nuno
                  • Dec 2005
                  • 21

Takk for tipset Tintin. Snakket med elefun idag og jaggu får dem inn et lass med 600 og 450SE neste uke. Selv om det var mange som var forhåndsbestilt så hadde de en 450SE til meg også
                  Nå dropper jeg hele utenlandskjøpet mitt.
                  Raptor 50V2
                  Raptor E550
                  T-Rex 450SE
                  Honeybee Cool
                  Lama V4

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Det var hyggelig. Forøvrig er vel "ryktet" jeg slapp bekreftet her

Comment

• spitmk16
                      • Oct 2005
                      • 1367

Originally posted by Tintin
                      RC-Expert er ok om du vet hva du skal ha.
                      HS-55 er vel sånn passe til alt etter hva jeg har sett av omtale.
                      Pass på at du får 430 motoren med blanke ender (silver endbells) ikke den med gull som er avbildet nedpå siden, den detter av og til fra hverandre (men er ellers bra, bruker den selv)
                      Et SE kit skal ha med PRO treblader + et sett Align carbonblader, dette kitet ser ut til å ha fiberblader + et sett PRO blader og at du skal få carbon i tillegg og så gir de deg pris på det. Fiberbladene koster vel en tredjedel av hva CF gjør så tilleggsverdien er bare $ 10,-. SE kit er å finne for $ 460,- har jeg sett så de 540 de oppgir er for mye.

Batteriene kan være bra og de kan være dårlige. Laderen er lite brukbar, den er ok men har for lav ladestrøm så det vil ta 3-4 timer per batteri.

Jeg tror du kommer bedre ut av det med å lage deg en handleliste og kjøpe det enter der etter den eller andre steder.

Til en topp maskin trenger du:
                      Et 450SE V2 kit
                      En GY401 gyro
                      4 x HS56 eller helst HS65 servoer (evt en Futuba 9650 til halen om du skal ha "det beste")
                      En lader, f.eks en Hyperion + balanserer, ladestrøm minst tilsvarende 1C, dvs 2,1-2,2 A
                      Batterier, Align sine 2100/16C, Flightpower eller tilsvarende.
                      Mottaker etter hva slags sender du har, mener Futuba etellerannet 146 er tingen eller om du er en JR freak så JR770S eller synth versjonen JR77 er bra.

Prisen er forsåvidt ok men du kommer til å ende opp med å kjøpe ny lader, noen servoer og kanskje batterier og da er prisen så som så.
                      Fikk idag pakka, og jeg fikk riktig motor.

Helien var v2, og hele moroa kom på ca 4500 kr. Batteriene er kanskje ikke de aller beste men kan brukes. Servoene komme jeg til å bruke på neste fly jeg skal ha.

Når gyro og grunnpakka kommer på ca 6000 kr på elefun, så er jeg fornøyd.
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

Working...