Unconfigured Ad

Collapse

hvor lang fly tid på e-starter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • matrix
    • May 2006
    • 3

hvor lang fly tid på e-starter?

Skal idag ut på min første fly tur. Det jeg lurter på er hvor lenge kan jeg fly sånn ca. med e-startern på et 2S 1800 mah li-ion batteri. Motoren er den som følger med(EPS-350C)

noen som har noen tips ellers?
  • Torstein
    • Nov 2005
    • 344

... lenge.

Spørsmålet er litt i kategorien "hvor lang er en strikk". Du finner egentlig best et svar selv ved å "låse fast" flyet, og kjøre motoren med "passe" gasspådrag.

Har du kjørt inn motoren og funnet en som kan hjelpe deg i gang?

God tur!
    Torstein

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Ja det blir nok lang flytid. Hadde omtrent samme motor i denne: http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=68 og fløy 20 minutter med mindre batteri enn det du bruker.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• spitmk16
        • Oct 2005
        • 1367

Originally posted by matrix
        Skal idag ut på min første fly tur. Det jeg lurter på er hvor lenge kan jeg fly sånn ca. med e-startern på et 2S 1800 mah li-ion batteri. Motoren er den som følger med(EPS-350C)

noen som har noen tips ellers?
        Du kan forvente en flyvetur alt fra 20-40 minutter.

Ta det med ro, og juster flyet når du har det på bakken igjen. Ikke juster når du er i lufta (min første krasj var justering grunnen til krasjen)
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• davidsen
          • Sep 2005
          • 120

min rekk på e-starter'n er 35 minutter. Har en børsteløs E-Flite Park 400 outrunner, hvor jeg da brukte et 3-cellers 1500mah Lipo-batteri.

Da hadde jeg aldri noe særlig over halv gass.
          David Gabrielsen,
          Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)

Comment

• Alf Surdal
            • May 2005
            • 680

med 2s 1800mah på originalmotoren: ca 20 minutter
            Alf Surdal
            Hovsherad

Comment

Working...