Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei
har tenkt å kjøpe meg fly for første gang...
er litt usikker...
tenker litt på J-3 Cub eller Accipiter Badius Karo Air..
Er det noen som kan hjelpe meg litt?
PS: har ikke lyst/råd til noe dyrere en 1500kr..
Hei ! Jeg startet med Wingdragon Slowflyer, og avanserte til Cessna 182 (begge elektrofly) ! Kunne ikke blitt bedre, for jeg lærte meg å fly ved hjelp av disse to flyene ! Wingdragon får du for ca 1200, mens cessna`n koster rundt 1500 ! AA Batteri i radio må du kjøpe selv, ellers helt komplett ! Lykke til !
kjøp for all del et fly som har balanseror!, tror ikke cubene har det..
E-Starter er perfekt nybegynnerfly etter min egen erfaring. elefun har noen fine pakkeløsninger som kan tilpasses alt etter størrelsen på lommeboka. dette flyet tåler ekstremt mye juling fra en nybegynner, men legg inn en karbonrør på undersiden av skroget for å hindre haleknekk under harde landinger.
Ett fly som er oppgitt som ett 3 kanals fly har da som regel trottle side og høyderor og de som er oppgitt som firekanals har ballanseror i tillegg. noen få 3kanalere kan ha trottle høyde og ballanseror og ikke sideror. og kjøp minst 4 kanals radio med en gang ja
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Jeg har bestemt meg for et Multiplex EasyStar som jeg er blitt anbefalt for at det er lettflydd, lett å reparere, samt at propellen sitter beskyttet. http://www.hobby-lobby.com/easystar-rtf.htm
siden det er multiplex er det grunn til å anta at det kan være elapor. så vidt jeg kan se fra byggingen av en magister må det være et ypperlig materiale for første fly, sterkere enn isopor så vidt jeg kan forstå.
dette har imidlertid ikke balanseror (det er 3 kanals), vil igjen sterkt anbefale å gå for et 4 kanals med balanseror i tillegg. Hadde jeg slengt opp et fly uten balanseror nå (etter ca 1 års erfaring) så hadde det garantert blitt krasj med en gang.. men det er nok helt klart en treningssak å kun svinge med sideror vil jeg tro.
Ikke noe problem å begynne med "bare" sideror. Det var det som var regelen i gamle dager så det duger godt nok i dag også.
EastStar`en har lært opp mange piloter, sterk, grei å fly og beskyttet propell... Et godt valg.
Selv om du kjøper en modell med balanseror bør du bare låse dem, inntil du har lært deg å fly med sideroret. Når du skal lande i sidevind skjønner du hvorfor Har blitt endel liming på meg grunnet slurvete siderors trening.
'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.
Vil bare støtte opp mot de som sier at du bør låse ballanserorene i starten. Kanskje ikke låse dem, men sett dem på ett meget lavt maks utslag.
Lær deg å sving koordinert med sideror først som sist og få det inn i ryggmargen. Har sett mange klønete sidevindslandinger opp gjennom åra av folk som sverger til ballanseror. I værste fall resulterer dette i steiling, noe som ikke er spesielt heldig på final approach.
I tillegg vil du fly mer økonomisk (og for å ikke si "pent") ved å kombinere side-, høyde- og ballanseror når du svinger.
E-Starter er en fin nybegynnermodell ser man vekk i fra at den er vel i det minste laget og er vanskelig å fly når det er mye vind.
Lykke til!
David Gabrielsen,
Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)
Takk igjen for mange gode tips...
Har prøvd å finne meg noen kandidater..
- Accipiter Badius Karo Air (RTF)
- Cessna 182 (4CH)
- J-3 Cub RTF
Burde vel hatt flere...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment