Unconfigured Ad

Collapse

Stoor tabbe!!! Magister..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coolman
    • Nov 2006
    • 170

Vedrørende flygning av Magister

Ja jeg kan se at jeg har fått noen svar siden sist, fint det gutter!
    Jeg har nå flydd Magisteren noen ganger med Hyperion oppsettet, det er krefter nok! Jeg begynner å føle meg trygg under flygning nå og har faktisk trent opp en venn av meg med en Magister med orginaloppsett.
    Vi bruker selvfølgelig ski hær oppe i nord og han tar takeoff uten problemer hvis ikke det er for mye løssnø.

Jeg tok den første flyturen for ham på en speilblank isflate i en god del vind, og den fløy som en drøm, bortsett fra noe kastevind

Jeg har selvfølgelig trent mest på letting og landing og nå har jeg ganske god kontroll, jeg trener mest på lange takeoffs med lite motorkraft akkurat som orginaloppsettet, men det er godt å vite at jeg har krefter i bakhånd.

Jeg har også flydd loops og rolls men føler meg ikke helt trygg ennå, spesiellt på rolling, men jeg har moddet vingen med en extra servo for balanseror og har kraftig utslag, det blir mye enklere da synes jeg.

Ellers så flyr jeg mest i mørket på en fotballbane, men har satt inn noen led-lys for å lyse opp flyet slik at jeg ser det i mørket.

Flyet er perfekt for oss nybegynnere, bare kos, spesiellt med "krefter" nok...

takk for oppmerksomheten

mvh Jo-Hugo
    http://www.nordregate.com

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Artig å høre at et nytt modellflymiljø blomstrer hos dere

Høres ut som dere går svært fornuftig fram, ikke tøye grensene men blir stødige på å ta av og lande. Hold de første forsøkene på øvelser i "trygg" høyde, og få mye flytid.

Håper dere holder interessen oppe og får flere interesserte med på laget. Og bare tenk på alt som venter: lære seg 3D, patternflyging, snuse på heli, oppdage seilflyenes muligheter og mye mer.
      Lykke til videre!
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• naverud
        • Sep 2006
        • 10

magister børseløs

Har ventet på en axi 2826-10 til magister i 2 mnd fra griffin.
        Har funnet en great planes rimfire 42-50-800 out-runner fra towerhobbies.com med
        motor diameter 42mm lenge 50mm aksel 5mm 11.1 - 18.5 volt konstant 50a max 80a vekt 198g.
        kan denne passe i en magister og senere i en piper j-3 eller lignende på ca 3500g.
        Hilsen Petter

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

50A på 5S gir deg over 800 watt. Noe som er nok til å fly en Cub på 4 kilo helt greit. Spørsmålet er kV... Bør ikke være mer enn 900-1000.

Griffin har jo lang juleferie, så der er stengt fra juletider til 15 januar.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...