Announcement

Collapse
No announcement yet.

Somenzini yak 73" in da house

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Takker for svar..

    Har nå trimmet den litt på undersiden, å da gikk det fint ser det ut som

    Har som sagt begynt å sette den sammen, har så langt montert
    stab,alle hengsler er hengslet, og limt fast styre/låsepinner i vingene..

    Lykke til med den nye kroppen da sekkenes blir nok bedre nå..
    Mvh
    Hasse Andre.

    hasse1979@online.no

    Alle kræsj har en logisk forklaring........

    Comment


    • #47
      måtte trimme litt jeg også for å få begge vingene fint tilpasset... men var ikke noe problem..
      betennelse i flynerven..

      Comment


      • #48
        Tøffe fly! synd en må gjøre noe av den grad dere må for å få vingen til å passe når det kommer fra en såpass god produsent, men ingen er vel perfekte
        Stein Arne Kjøraas

        Fly:

        1,6m trainer
        Graupner cherokee 1,6m "Brick"
        Multiplex Gemini
        Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

        Hitec Aurora 9

        På vei inn:

        Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

        Medlem av innherred modellflyklubb
        www.innherredmodellflyklubb.ning.no

        Comment


        • #49
          de er nok bare pga somenzini har designa flyene sine med minst muligt slark.dette står de om på QQ sin supportside.dette er noe som er på alle di forskjellige modellene.så når man må trimme/pusse litt for at ting skal entre så blir de ivertfall null slark
          Lars Petter Nesse

          Votec 322 40% 3W170cs
          Extra 330 40% 3W212cs

          Comment


          • #50
            Legger ut noen flere bilder av byggeprosessen... Begynner å ligne et fly her nå Har igjen motor montering, å all elektronikk...
            Gleder mei sykt her nå
            Håper på jomfrutur på en uke eller 2....

            Ps: var ingen problem å rette den litt dårlige tilpassningen på vingen.. trimmet av 2-3 millimeter på undersiden, å da er det 0 slakk når vingen er på
            Attached Files
            Mvh
            Hasse Andre.

            hasse1979@online.no

            Alle kræsj har en logisk forklaring........

            Comment


            • #51
              Har erfart noe som jeg tenkte å si dere.. Har fløyet endel turer nå, klipsene som holder vingene løsnet og datt av på min modell, gikk heldigvis bra, men husk å sjekke dette skikkelig. og fest tanken skikkelig, den løsna på ulven sin..
              betennelse i flynerven..

              Comment


              • #52
                har du hatt dem rett vei da slik at dem står i spenn mot kroppen?
                Lars Petter Nesse

                Votec 322 40% 3W170cs
                Extra 330 40% 3W212cs

                Comment


                • #53
                  Mine splinter sitter godt foreløpig. Derimot så løsnet tankplaten på min, så den bør forsterkes noe, det samme faktisk med understellet på denne modellen før forsterkes noe da det ikke tåler så store belastninger før underplaten rives løs.

                  Det er normalt noe tilpassing i hullet i kroppen for å få vingene til å gå lett på denne. det var det i allefall på min og tomr sin yak.

                  Har fått flyttet c.g på min så den heller en liten anelse bakover på QQ recomended og det ser ut som det funker bra på min.
                  Motoren går som ei klokke og denne begynner jeg å bli bra trygg på.

                  Fikk prøvet ryggflatspinn på fredag og det gikk som en drøm.
                  Modellen musher fin opp i hover helt ukritisk og vil torqe noe men henger fint.
                  Harrier er i en spesiell vinkel noe antydning til vingerock, men det er bare å få opp nesa noe mere.
                  Har også fått testa harrier rolling circle (utstallet)en halv runde og det gjør den fint med nesa opp og fin rollrate i highrate.

                  dette er utrolig bra fly som flyr snore beint og kan alt av 3d øvelser bra ser det ut som.

                  Gled deg strutsen, dette flyet kommer du til å like.

                  Comment


                  • #54
                    Må bare si at i dag fløy den som en drøm. Gleder meg til og bli bedre kjent med den i høst!
                    Yngve Sekkenes

                    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                    Comment


                    • #55
                      jeg kjøpte somenzini`n min av strutsen,og har satt inn os 160(m/pumpe). har aldri hatt en bedre kompis enn denne.funker perfekt.

                      Comment


                      • #56
                        Javel, da er jeg interessert i å høre litt mere om qq yakene funker?? min og tomr sin er like hel
                        enda og fortsatt et kjempefly,

                        Her er en liten snutt av flisa og ulven(meg) i et lite forsøk på litt formasjonsflyging med yakene
                        våres.

                        http://www.bodomfk.net/film/flisa_og_panzer_med_yak.wmv

                        Comment


                        • #57
                          Det var det som skulle til. Tusen takk. Går ned i bua og fikser opp min etter en litt har landing i sommer..
                          Nytt understell og torpedovegg bl.a.

                          Yngve
                          Yngve Sekkenes

                          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                          Comment


                          • #58
                            jeg er kjempe fornøyd med min. de andre på stripa er imponert over egenskapene. meget stabil og gjør det du vil den skal gjøre.jeg har masse å lære enda men det er denne jeg prøver nye ting med. også kryr det ikke av dem har kjøpt en til for å ha på lager

                            Comment


                            • #59
                              Ha ha Sekkenes bra du ble gira igjen, har hatt ferre turer i høst med denne en den fortjener
                              og nå er jo blitt infisert med kong vinter her nord, så det blir vel ikke noe flyging før isen blir
                              trygg.

                              Anders e har du os 160 m perry i din yak??

                              må si en knall motor som funker, eneste når den har stått lenge ligger det noe olje i pumpa som
                              gjør den litt treg å prime fram fuel. Når den har nådd gassern er det start med en gang.
                              Snål i forbruk er den også.

                              Har ikke vært nedi med sideroret i hover enda, men får se i vinter om den blir å leve farlig.
                              Er jo så strøken modellen enda.

                              Comment


                              • #60
                                ja det er med perry.topp motormen som du sier,litt treg å få i gang om den har stått lenge(står sjelden lenge) en bagatell egentlig

                                Comment

                                Working...
                                X