Min Extra balancerer akkurat på riktig punkt uten batterier, så jeg festet dem rett i bakant av vingerøret.
Unconfigured Ad
Collapse
Byggetråd: SDmodels Extra 260 30% med 3W 55i
Collapse
X
-
-
Heisann!
Jeg har fått fingrene i en litt eldere 3w60, tror den veier rundt 2,3kg med tenningsanlegg. Så det jeg lurer på er om motorfestet er dimensjonert for en så tung motor "synter det virker litt spinkelt". og om denne motoren blir for tung for flyet. noen synspunkt på det?Helge Roland
Trex400
Trex600
U-can-do3D
DX7Comment
-
Hei,
Vel, en 3w55 veier jo 2kg så 300 gram til vil ike gjøre så mye, bare flytt batteriene rundt til den balanserer riktig så vil den fly som en drømComment
-
I manualen foreslår de 6,5" fra forkanten av vingen, noe som tilsvarer litt bak midten av røret. Jeg har lest en del poster om folk som syntes at modellen var en liten tanke baktung for de første turene. Jeg kommer til å legge meg litt framfor midten, og heller flytte CG bakover om det trengsWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Vel, det står i manualen, husker ikke helt hvor det var, kanskje litt foran vingerøret? sjekk manualen duComment
-
Hvor mye anslår dere at det koster og få den ferdig? Altså komplett. Må si det frister litt...Comment
-
Flypilot skal jo selge sin for en rimlig penge, om den ikke er solgt allerede da?Knut Erik
But it flies, so who cares??
www.torqueroller.com
Steikje galen
www.skalamodellflyklubb.no
www.teamflyingcircus.comComment
-
Hei,
Ja den er desverre solgt..
Skal du kjøpe et slikt fly med alt utstyr nytt må du nok beregne rundt 15000 for alt. Dette er et generellt estimat på denne størrelse fly, ikke akkurat dette flyet.Comment
-
Tror Sd models har et s-bend som kanskje kan passe. vet dem har et som passer 3w80 ihvertfall, og hvis jeg ikke tar feil så passer denne 70'n også?Comment
-
ja, da har min Extra hatt luft under vingene for første gang! Fy flate for et fly! Det var virkelig noe annet enn .40 size modeller eller deprontjafs som jeg er vant medBrillellimotoren ser ut til å fungere utrolig bra, og drar flyet rundt med masser av krefter. Det blåste en god del, men det var ikke noe problem.
Første turen var forholdsvis rolig for å få trimmet vidunderet inn. Andre turen var det tid for å se hva modellen var god for. Sto å hovret i ca 3-4 meters høyde da jeg plutselig mistet kontakt med modellen. Motoren stoppet, og modellen på trynet i bakken. Alt utstyret satt fast, og man kunne ikke se noen feil. Årsak var at krystallet hadde hoppet ut. Jeg som er vant med elektro og seilfly visste jo ikke at man burde teipe krystallet fastDet ble heldigvis bare småskader som knekt propell, ødelagt spinner, bøyd vingerør, småskader i cowling og et par småbrudd i treverk rundtomkring.
Jeg er ihvertfall glad jeg monterte kill-switch i modellen. Det var nemlig den som kuttet motoren i hover grunnet at den ikke fikk signal. Hadde motoren vært igang kunne utfallet vært atskillig værre!
Dagens lærdom; teip alltid fast krystallet i bensinmodellerWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Gratulerer med jomfrutur!
Eller gå over til Spektrum-radio!€$p€n £
Her kunne det ha stått en laaang skryteliste....Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment