Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva bestemmer grensen mellom akro/3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by elektrodude View Post
    Joda skjønner litt her da men la oss si att man legger inn en boks med blykuler som veier 1kg i denne extra'n da.Da vil du plutselig ikke kunne fly 3D lenger med den.Og hvorfor det? for stor vingebelastning,og for liten motoreffekt også da selvsagt.Fjerner man da 1 og 1 blykule så vil du til slutt komme til eit punkt du kan fly 3D igjen,så en grense/regel må man følge uansett hvordan man snur og vender på det
    En funtana x100 dumper snart ned i postkassa mi,den skal visst vere en flott 3D maskin,men hvorfor har eg ikke peiling på

    Hvis vi ser bort fra motorkraft nå så vil den Extra'en fly 3D fortsatt Den vil kanskje bli ustabil å flikkete pga den høye vekten (må forresten med enn 1 Kg). Den vil utføre alle øvelsene i høyere hastighet, og mister sakteflyegenskapene. Derfor vil du nok ikke finne ut at når et gitt fly veier 16987 gram så ett gram for tungt til å fly 3D

    Tror du kommer til å bli fornøyd med X100! Skal visst fly veldig bra
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #17
      Tror OAK er inne på noe her.3D begrepet er diffust,det er ikke sikker vi mener det samme når vi sier 3D.Eg ser på 3D som en hel "pakke" Man må kunne fly sakte ( = lav vingebelastning)
      Det er den eg mener skiller acro og 3D.Og man skal kunne gå rett fra f.eks harrier til en knife edge loop uten at man flikker.så skal man selvsagt kunne gjøre alle øvelsene som å hovre.Wall,treminator,blender,waterfall, torqe roll o.s.v o.s.v
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

      Comment


      • #18
        I mellom det jeg anser for å være rene 3D øvelser og vanlig "acro" har du jo "freestylebegrepet".... bare for å gjøre ting enda litt mer diffust liksom...

        Som oak er inne på... dette er nok en rimelig meningsløs diskusjon. Ikke kommer vi til å bli enige om en helt klar definisjon og ikke klarer vi å komme opp med en matematisk formel for hva som kjennetegner et "3d fly". I stede for å diskutere dette burde vi kanskje komme oss ut å fly eller finne frem simulatoren....
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #19
          for det første synest jeg ikke dette var så meningsløst Har faktisk lert noe av det,og det er vertfall en til som lerte noe av denne tråden, bigEz.
          Og flyr gjør jeg hver dag det er vær og lys til det,har flydd 2 av dagene denne uken.Går mye i depron for tiden så da kan jeg fly rett utafor stuedøra slik får eg flydd hver uke
          Men takker for alle innspill og meninger her.
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment

          Working...
          X