Unconfigured Ad

Collapse

DA-100 qq somenzini pitts python

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#31 Unapproved
    Originally posted by flypilot
    Kult...Grattis med første turen..ser virkelig bra ut..
    takk for det.føles virkelig bra også tok en eina tur kl 18 i går i håp om å få den på vingene.
    rakk som sagt 2 turer før mørket kom. det var veldig vått der så det var på håret.
    men nå ser det dårlig ut for flere turer på en stund.(dårlig føre)

kunne tenkt meg å fly den mer i nærmeste framtid,men........
    noen som vet hvordan det er på fagernes nå?

Comment

• Guest

#32 Unapproved
      har ikke fått prøvd somenzini'n så mye,så vi måtte finne et egnet sted.
      har bare 8 turer til nå,men den tåler helt klart litt skryt
      meget snill men må ha en del expo.det står i manualen også. rolle rett med høyde/dykk-ror,hovring og harrier er enkelt.(føler meg ganske avslappet når jeg prøver ut forskjellige øvelser) også prøvd en del imac-øvelser=stabil!!! kan nok flytte cg endel bakover.satte den litt fram med vilje første tur.
      blir nok en del flyging etter jobb nå når vi har funnet et sted.(stripa vår har 15-20 snø)
      Attached Files
      Last edited by Guest; 13-04-08, 18:54.

Comment

• Guest

#33 Unapproved
        om noen vil se video, men ehhh..... han er nok hakket bedre enn meg. http://www.somenzini.com/downloads/v...hondancing.wmv http://www.somenzini.com/downloads/v...hon100_med.wmv

Comment

• Karl H.
          • Mar 2006
          • 1452

Originally posted by anders e
          han er nok hakket bedre enn meg.
          Har det noe med antall flytimer å gjøre? Skaff deg en sponsor, slutt å jobbe, bare fly.
          Last edited by Holger; 22-04-08, 08:43. Reason: Rettet opp sitat
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

• Guest

#35 Unapproved
            windy take-off
            kommer mer!
            Last edited by Guest; 13-10-08, 18:32.

Comment

• Guest

#36 Unapproved
              hei alle.
              en liten oppdatering. har ca 90 turer med pitts'n nå og den fungerer perfekt, fortsatt tight og fin(og fortsatt strøken).
              har også prøvd den i imac og er veldig fornøyd med det.
              DA-100'n går som ei klokke, aldri hatt noe tull med den.

en liten video også.

er jeg fortsatt alene om å ha denne?
              Last edited by Guest; 20-10-08, 18:55.

Comment

• Lille_Thomas
                • Sep 2008
                • 364

Den virker utrloig fristende å kjøpe inn som neste modell
                Var det mye du måtte gi for alt eller?
                Thomas Rongve

Comment

• Guest

#38 Unapproved
                  den kostet meg ca 11900 kr(motor,fly,canisters og frakt) hjem på døra fra usa(4 dager). men da var $ lavere.
                  kjøpte 7 stk 5955tg servor i norge a 700kr stk og 1 stk 645 ca 450kr.
                  totalkost er mye mindere enn folk tror.

Comment

• cossy
                    • Jul 2006
                    • 105

Rekner med og bestille denne i måro

Går ut fra eg bestiller denne i måro, enten fra rc pro eller usa.
                    Rc pro har en på lager i riktigt fargeskjema(brio), skal ringe og høyre om dei gjer avslag på prisen dei har satt opp.
                    Den er vell drøy på 13300 for kitet, da den selges for 999 dollar i usa, da er de godt med rom for 300 dollar i frakt og 25% moms+ att da blir den sendt til døra.koster sikkert enn halv tusen lapp og få den sendt i norge hjem til døra.
                    Hilste på deg i notodden på skalatreffe for en måned siden, kjekt og se flyet live før en handler.
                    Ser på rcuniverce forumet og flying giants att dei snart kommer med den store utgaven for 200 ccm motor
                    futuba 18MZ
                    Addiction X
                    Slick 71" Hacker
                    qq Pits Python DZY100
                    2.6 Edge extreme compositt, DA85
                    3.5 Edge extreme compositt, ZDZ210
                    Pike Giant
                    Sawex L39 jetcat P60
                    Eurosport G-booster 160+
                    Trex700 x 2
                    Trex 550 CGY750
                    Trex500

Comment

• Guest

#40 Unapproved
                      Originally posted by cossy
                      Går ut fra eg bestiller denne i måro, enten fra rc pro eller usa.
                      Rc pro har en på lager i riktigt fargeskjema(brio), skal ringe og høyre om dei gjer avslag på prisen dei har satt opp.
                      Den er vell drøy på 13300 for kitet, da den selges for 999 dollar i usa, da er de godt med rom for 300 dollar i frakt og 25% moms+ att da blir den sendt til døra.koster sikkert enn halv tusen lapp og få den sendt i norge hjem til døra.
                      Hilste på deg i notodden på skalatreffe for en måned siden, kjekt og se flyet live før en handler.
                      Ser på rcuniverce forumet og flying giants att dei snart kommer med den store utgaven for 200 ccm motor
                      hei.
                      ja jeg husker deg.
                      jeg var vel veldig heldig med $ når jeg handlet.
                      større utgave ja........... sikle sikle
                      Attached Files

Comment

• Ruduz
                        • Jul 2005
                        • 847

Må si det frister meg også...! Kanskje det blir mange av de her etter hvert!
                        All you need is love

Comment

• cossy
                          • Jul 2006
                          • 105

Da var den på vei i posten

Fikk bestilt pittsen i dag fra rcpro, dei har allerede fått den avgårde som service pakke.
                          Dei var svært service vennlige med både pris og hardware, og kjappe som fy må eg sei.
                          Rekner med og ha den her til helga, så da blir de og høgge en kina yak 2,6 meter eg har og få over hardwaren i eit supert fly.
                          (kina yaken vegde inn på 17,5 kilo så den har vore ubrukelig og fått stått i ro etter 8 turer eg hadde på den i vår da de var gørr og fly 3D med, var ein aerowoorks copy fly som dei har bommet litt med materialvalget på).
                          Så bare jobben (eller noe annet) ikkje kommer i veien så blir de bygging i neste veke, jobber offshore i vi ringer og eg kommer bransjen som er litt vanskelig og planlegge.
                          futuba 18MZ
                          Addiction X
                          Slick 71" Hacker
                          qq Pits Python DZY100
                          Pike Giant
                          Sawex L39 jetcat P60
                          Eurosport G-booster 160+
                          Trex700 x 2
                          Trex 550 CGY750
                          Trex500

Comment

• Guest

#43 Unapproved
                            å neeeeeeeiiii!!!!!! da er jeg ikke alene om å ha sånn lenger.
                            du har noe å se fram til.
                            hva slags motor skal du bruke?

Comment

• Ruduz
                              • Jul 2005
                              • 847

Så det gikk greit å bestille med Brio farger?! Har lyst på den selv.

Og ja, åssen motor skal det være? Ble det en grei pris fra rcpro tanke på tilbudet hos QQ?
                              All you need is love

Comment

• cossy
                                • Jul 2006
                                • 105

Har en dzy 100 ccm (DL100/DA100) med khrumsheid potter som skal i. Bestilte en mezjlik 26x12 carbon proppel da de er de som går igjen på de eg har lest om qq pitsen. Blir hitech 5955 tg servoer på alle ror med swb 1.5" armer og dubro horn som er i tilbehørs pakken til pittsen. Bygger den med smart fly (pro) power brett, vett de går fint uten ved og suplere nok strøm til servoene , men eg hadde nå de liggende.Kostet 1500 fra usa og så er de optisk kill switch og to batteri inganger og litt slikt som gjer att en får litt sikkerhet i forhold til om ett batteri eller en servo skulle streike,koster nå en halv tusing bare for optisk kill switch og. Blir 3x a123 2200mah batteri i moddelen, kjempe batteri god på kulde,levere extremt med strøm,kjappe og lade, har de i ett fly så langt med rhino bryter(den viser Mah som er brukt,og har deans lade utak så de er bare og peise på med strøm mens man fyller bensin, kjører foresten bare de ene a123 2c2p batteriet i den modellen til både tenning og rx, fast 2,4 er jaggu goe grei. Den nominelle spenninga er på 6,6 volt så viss en skal ha de siste kvasse ut av servoene så taper en gjedna litt der, men da er de vell en forutsetning og att enn er ett råskinn på stikkene. Smart fly ignition regulator til de ene batteriet til tenninga får den og da tenningsboksen liker 5,1 volt. Må sei eg gler meg til denne moddelen, har tru på att den har svert go rorautoritet og klare sikkert fint og torqurolle imot proppen i hovring (må de i mitt hode med 4 balanseror). Har røyk liggende og, men er ikkje sikker på om eg skal ha de i med en gang, ser de an etter som vekta øker under bygginga.
                                futuba 18MZ
                                Addiction X
                                Slick 71" Hacker
                                qq Pits Python DZY100
                                Pike Giant
                                Sawex L39 jetcat P60
                                Eurosport G-booster 160+
                                Trex700 x 2
                                Trex 550 CGY750
                                Trex500