Jeg er litt nysgjerrig på forskjellige typer fly og flyging, og ett av de er 3D/akro. For dere som har drevet med dette en stund, går det an å si noe generelt om hvilket fly som kan regnes som det mest potente i dag, hvilket som har det lille forspranget i forhold til andre typer?
Unconfigured Ad
Collapse
3D - hvilket fly mest potent?
Collapse
X
-
3D - hvilket fly mest potent?
Med vennlig hilsen
Asbjørn Kristiansen, Ski
-------------------
Teori er når man skjønner alt,
men ingenting fungerer som det skal..
Praksis er når alt fungerer som det skal,
men ingen skjønner hvorfor..
Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
ingenting fungerer som det skal,
og ingen skjønner hvorfor..
------------------------------
http://www.f-16.net/
http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gifTags: None -
Dette vil du få mange meninger om... Personlig synes jeg lange fly med korte, tykke vinger (U-Can-Do, Seagull Harrier, m.fl.) er best hvis du ser bort fra profilflyene (shockies e.l.).Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-Klubb -
Etter at jeg begynte med 2m Katanaen har nok den blitt en favoritt ifht til harrieren. Katanaen har jo et bredere spekter og kan flys mer klassisk med 3D og vanlig akro i tillegg, mens harrieren ikke trives så godt med fart f.eks.
Skulle jeg hatt bare en ville det vært katanaen...TerjeComment
-
Ta en titt på Precision Aerobatics Extra 260. Den har lav vekt og stort vingespenn i forhold.
Flyvekt ca. 955g, og vingespenn på ca. 122 cm.
Den blir mitt neste 3D/akro-fly.
Trond NilsenComment
-
Ta en titt på Precision Aerobatics Extra 260. Den har lav vekt og stort vingespenn i forhold.
Flyvekt ca. 955g, og vingespenn på ca. 122 cm.
Den blir mitt neste 3D/akro-fly.
http://www.technoflight.no/shop/prod...oducts_id=1719Anders Eiebakke90078513Comment
-
Jeg er litt nysgjerrig på forskjellige typer fly og flyging, og ett av de er 3D/akro. For dere som har drevet med dette en stund, går det an å si noe generelt om hvilket fly som kan regnes som det mest potente i dag, hvilket som har det lille forspranget i forhold til andre typer?
I de små størrelsene er nok PA Addiction best på kun 3D. PA 260 er god på 3D pluss acro, men mangler litt presisjon for min smak. Min favoritt i 1.2m størrelsen er 3D Hobby Shop 47" Extra 300 SR for presisjon/3D på 4s 2200-2600, og 3DHS 47" Velox for ren 3D på 3s 2200 - 4s 2200. 3DHS 47" Edge havner midt i mellom de to.
Hvis du sier noe mer om størrelse, så har jeg andre favoritter som min 3DHS 87" Extra 300 SHP. Den gjør alt du ber om fra 3D til presisjon.
ErlingComment
-
Jeg er litt nysgjerrig på forskjellige typer fly og flyging, og ett av de er 3D/akro. For dere som har drevet med dette en stund, går det an å si noe generelt om hvilket fly som kan regnes som det mest potente i dag, hvilket som har det lille forspranget i forhold til andre typer?
Har selv en seb-art katana 30 som jeg bruker til 3d flyging, synes den fungerer veldig bra.
Den har et bra vingeareal og lav vekt også flyr den like bra på rygg som rettveien.MC 22s
Toplight standard
Tragi 603 custum
Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
Raptor 50v2. Os hyper
Seb-art katana 30
taxi 2400 on floats. roto 35vi
extreme composite Otop 3D. Os 140rx
Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
C-arf Superextra 3,1. 3w 150
_____________________________
Hans-Are JenssenComment
-
e flite edge 540 bp er ett av de beste 3d flyene jeg noen gang har flydd.
Satt inn en 450 eflite motor og den hovrer på1/2 gass, nydelig i knife edge, harriers, rolling cirkle og alt det andre. Det som den imponerer stort med er i en manøver, nemlig the wall. Der er den helt sykComment
-
Takker og bukker til alle for svar. Jeg ser at samtlige som svarer snakker om elektro, men disse flyene finnes også i bensinutgaver, gjerne rundt 2meter-klassen? Skulle det være elektro, burde det være helst rundt 1,20m i vingespenn i hvertfall, budsjett osv har jeg ikke sett for meg, men det er jo alltid interessant at det er litt krutt i sakene da, det er aldri feil. Jeg har ingen erfaring med elektrofly, så om noen har lyst til å foreslå en motor/batterikombo som gir greit med krutt i en modell på 1,20, så bukker og skraper jeg for all hjelpMed vennlig hilsen
Asbjørn Kristiansen, Ski
-------------------
Teori er når man skjønner alt,
men ingenting fungerer som det skal..
Praksis er når alt fungerer som det skal,
men ingen skjønner hvorfor..
Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
ingenting fungerer som det skal,
og ingen skjønner hvorfor..
------------------------------
http://www.f-16.net/
http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gifComment
-
Jeg flyr en giant u-can-do 3d og det er herlig å fly.
men det som jeg mener er det mest allsidige er reactor 3d. dette flyr veldig sakte, samtidig som jeg kan herje vilt på full gass. dette er et tynnvinget 3d fly, men har likevell et kjempeløft. dette er etter min mening enda bedre en giant u.c.d. For dere med fetisj for el, så er dette en kombi utgaveRoy Harald Amundsen
Alias skjefen
u-can-do 3d Giant med FTL45
Reactor 3d med 55AX
hobbico twin star med 2X GMS40
Extra funtiger med 46 AX
Flip 25 med 25 FX
katana v2 70 med 70T
telemaster med 61.
edge 540 depron
no liemit depron
Esky lama v4
Kyosho consept 30
flere crawlere og masse 1:18 biler.Comment
-
Om du er glow-mann så ville jeg hvertfall vurdert en Sebart med glow-motor. Det finnes konverteringssett for disse flyene. Skal selv bygge en Sebart Sukhoi 26 50 med en Saito 82a. Den blir lettere enn enn elektroversjonen!Med vennlig hilsen
Johannes Gjessing GMFK
|| JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||Comment
-
Sebart KatanaS 30 er noe av det bedre jeg har fløyet i 3D kategorien, hvis det er en liten elektromodell du er ute etter. Den er totalt ukritisk, og siden den er liten og relativt billig, er man ikke så redd for å plante den i bakken.
Er du ute etter en større bensinmodell, er Yak'ene til SD/Thunder Tiger å anbefale.
Selv flyr jeg en Aerowork 100cc Yak-54. Dette er også en veldig fin 3D/IMAC modell, men siden den er såpass dyr, tar jeg ikke de store sjangsene med den.Lars Henrik Kjølberg
http://www.flickr.com/photos/larshkj/
Klubber:
Jets of Norway
Nittedal modellflyklubbComment
-
Dette er en slik typisk tråd der man får 1000 forskjellige svar, og alle er rett
Men min mening, som du selvsagt skal høre påer.
skal du ha en shockflyer er det Clik som ruler. Liten elektromodell er det PA Addiction som ruler. skal du gå for noe som er litt større så blir det SD modell Yak54 30% eller 40% av samme type om man vil sprenge budsjettet slik eg har gjortAlt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment