Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hangar 9 Funtana x 100

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg kjører med 16x6 for øyeblikket. Fungerer veldig greit egentlig, men den vibrerer litt vel mye på lavt turtall syns jeg. Satset igrunn på at jeg kunnestille vekk det værste av vibrasjonene etterhvert. har ca 4 liter fuel gjennom den så den begynner å løsne hvertfall. Har aldri hatt problemer med start eller at den dør ut på lav tomgang. Sviver ikke din greit på lavt turtall ? Må sjekke ut den siden, har du testet knife edge med og uten de på enden av vingene ?

    Comment


    • #17
      min motor ble vanskelig etter at den hadde gådd 5-6 liter fuel .
      det viste seg at jeg måtte skru inn mellom 1-2 omdreininger på tomgang nålen ,nå har jeg så fin å lav tomgang som det er mulig å få til ,lite vibrasjoner.vibrerte mye før justering.
      har ikke prøvd de derre vinge rorene.

      Comment


      • #18
        Noe av det samme som skjedde med sc91 motoren, var noe av den samme fuel mengde og faktisk. Forbruket gikk drastisk ned også etter at jeg stilte den inn. For øyeblikket føler jeg fuel bare renner gjennom 125en, men tenkte det var lurt å kjøre litt til på fet blanding. Ikke prøvd de enda ? har du de og ønsker å bli kvitt de så vet jeg om en potensiell kjøper

        Comment


        • #19
          Originally posted by lowland View Post
          Vet du forresten om noen plasser de selger reservedeler til disse flyene, kunne tenkt meg å prøve de ehh "greiene" på enden av vingene. Fikk ikke med de til flyet.
          Om du ikke klarer å skaffe disse "greiene" Side Force Generators så har eg liggende 2 par av disse,eg bruker bare eit par selvsagt,så bare gi en lyd om du vil ha.
          Eg har flydd X100'n i flere år nå med elektro oppsett,funker helt flott det.Men eg har aldri vert så veldig glad i den Funtana'n
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #20
            jeg mistet skruene til vingerorene, det er tommer
            så da ble det avglemt hele greiene.
            jeg kan sende deg en pappmal av de,så kan du lage dem av balsa
            de er laget av balsa ,betrekning får du hos rc forhandlere

            når det gjelder motoren så må du nok justere tomgangnålen inn , men husk at for hver justering av tomgnålen ,så må du justere dysenålen etter på til maks turtall
            den lille nålen påvirker hovednålen ,hver gang den justeres

            Comment


            • #21
              Satser på å kjøpe elektrodude sine jeg, er veldig glad i enkle løsninger Takker for tips angående innstilling av motor, ikke akkurat favorittdelen av hobbyen det der. Nå er det sikkert noen som tenker hvorfor jeg ikke flyr elektro, men det blir ikke det samme (etter min smak) Må liksom ha litt bensinsøl overalt på klærne og i bilen Og det er jo alltid moro å kunne plage naboen med bråket.

              Comment

              Working...
              X