Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei.
Hvor får jeg kjøpt deltavinge for nitromotor?
Er det vanskelig å lage de?
Vist man skal lage de selv, må man ha bue forran på den? Og hvordan lager man den?
Mye bra info dær, men vor får jeg tak i sånn rosa isopor og hvordan lim kan jeg bruke?
Jeg blir å bruke ror og sånt fra Readyen.
Men skal det være balanseror,sideror og høyderor?
Og er det uansett vinkel jeg har på den?
Og i forkant av "vingene" må det være bue eller gå på skrå nedover?
Rosa isopor kjøpte jeg fra lokal rørleggergrossist, og som lim brukte jeg for det meste TEC-7 og monteringslim av samme type. Ulempen er at det må tørke natta over. Til småjobber brukte jeg vanlig 5min epoxy.
Det du MÅ ha av ror er et stort "balanseror" på hver side i bakkant. Disse burde da dekke minst 3/4 av hele bredden i bakkant til sammen. For å kunne fly med bare disse må du bruke en "delta-mix" på radioen din for at dem skal funke som både høyde- og balanseror. I tillegg må/bør du ha en eller flere stabilisatorer som står rett opp, eller skrår til en av sidene. Uten disse vil flyet bli veldig vanskelig å styre. Sideror er greit for finmanøvrering spesielt under landing med litt sidevind, men det er ikke nødvendig.
Fremkanten av vingene skråskjærte jeg med en stikksag fra både topp og bunn slik at de dannet en spiss frempver, og brukte en tapetkniv og litt sandpapir for å få den litt mer avrundet (dette er ikke nødvendif for å få den til å fly).
I teorien trenger du ikke gjøre noe som helst med fremkanten av vingen, da den har så stor flate på undersiden at den vil "fly" uansett (i USA var det veldig populært for en tid siden å lage fly av pizzaesker med 2 servoer og en liten motor), men luftmotstanden vil bli større med en rett kant på vingen.
Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-Klubb
Standardsvaret er vel 1/3 av vingens bredde i bakkant som høyde, 1/4 som lengde, og så langt bak som mulig. Hvordan du skal lage den blir opp til deg selv...
Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-Klubb
Hvordan fløy den? Video? Og hvordan lagde du den flotte profilen på vingen?
Den fløy helt fantastisk bra Veldig stabil både i høy og lav fart, like lett å lande som en trainer!!! En i klubben skar den ut av ei plate rosa styrodur, han har vingeprofilen i kryssfiner som han skjærer etter. Finpusser litt med smergel og plutselig har man en fin fin Delta
Den er 100 cm bred og 60 cm lang og med en TT 46 pro gikk den som et skudd !!
Det er et par stykker til i klubben som lager tilsvarende deltaer så det ligger an til dogfight på høsttreffet i Harstad i år ))
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment