Etter at min kjære, elektrifiserte 50cc Aeroworks Yak brått ble revet vekk fra oss for et par uker siden, har jeg grublet på hva som skal ta plassen dens i hangaren.
Valget har falt på et billigoppsett på et relativt stort fly;
Kropp: Cyclonetoys 100cc Pitts
Motor: DLA 112
Servoer: Bluebird 620 på balanseror, og noen Hitec-servoer fra Yak'en på side- og høyderor.
Motoren har fått litt blandet kritikk på flyinggiants, men de som faktisk har prøvd den virker å være godt fornøyd. Den er billig og kruttsterk. Av propell blir jeg nok å starte med 27x10, og teste ut noen forskjellige trepropeller føre jeg legger litt penger i en Mejzlik e.l.
Batterier blir 2s1p2300mah A123 på rx, og det samme på tenning bare med en ubec imellom for å regulere ned til 5V. Cut-off fra smart-fly.
Håper dere bokhylle-guruer er raske på labben hvis jeg er på vei til å gå på en kjempesmell med noe av utstyret. Dette blir det største flyet jeg har hatt til nå, og den første dobbeltdekkeren, så jeg er åpen for ALLE innspill.
Valget har falt på et billigoppsett på et relativt stort fly;
Kropp: Cyclonetoys 100cc Pitts
Motor: DLA 112
Servoer: Bluebird 620 på balanseror, og noen Hitec-servoer fra Yak'en på side- og høyderor.
Motoren har fått litt blandet kritikk på flyinggiants, men de som faktisk har prøvd den virker å være godt fornøyd. Den er billig og kruttsterk. Av propell blir jeg nok å starte med 27x10, og teste ut noen forskjellige trepropeller føre jeg legger litt penger i en Mejzlik e.l.
Batterier blir 2s1p2300mah A123 på rx, og det samme på tenning bare med en ubec imellom for å regulere ned til 5V. Cut-off fra smart-fly.
Håper dere bokhylle-guruer er raske på labben hvis jeg er på vei til å gå på en kjempesmell med noe av utstyret. Dette blir det største flyet jeg har hatt til nå, og den første dobbeltdekkeren, så jeg er åpen for ALLE innspill.
Comment