Unconfigured Ad
Collapse
Film: Heftig 3D flyging
Collapse
X
-
Du trener antageligvis ikke på ting du ikke kan, og gjør som så mange andre, flyr de samme mønstrene som de alltid pleier når de er på stripa.
Det å pushe seg selv virker kanskje lettere for de yngre, da det ofte bare faller sammen med alt det andre de ikke kan, livet, skole, sosialisering osv.
Jeg har også tatt meg selv i å ønsketenke meg til et triks, men innsett når jeg ikke får det til, at jeg faktisk ikke har lagt noe tid ned i å øve på det.Honeybee CP 2 -
Joa, det blir alt for lite målrettet trening, men det er nå engang slik at noen har lettere for å lære seg ting enn andre. Det var ikke meningen med tråden at jeg skulle syte av mine flyevner, det var bare babbel. Jeg flyr vel greit nok og lærer nye triks nå og da. Jeg ble bare inspirert av den forholdsvis intense flystilen.
Her er noen til.
Først en til av samme person. Legg merke til manøveren rundt 4min:
Og en til. Krill Sukhoi med Mintor 220:
Comment
-
Det å pushe seg selv virker kanskje lettere for de yngre, da det ofte bare faller sammen med alt det andre de ikke kan, livet, skole, sosialisering osv.
Er nok lettere og pushe seg selv når pappa betaler flya.........Eller er sponsa av 3dhs..Last edited by ronnynorge; 23-10-10, 19:57.Ronny Andreassen
Sunndal/Vinnu
Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
3DHs 33" EPP
JR 9303 2,4Comment
-
Imponerende! Smått agressiv/stressende stil ja..
Liker spesiellt godt wall til inverted flatspin til harrier roll. Den må jeg få inn en vakker dag..
Det kreves jo sykt mye energi til å kjøre et slikt program vil jeg tro, du ser jo bare på ungutta som spiller type CS i verdensklasse. Syke reflekser!
Så, første jeg tenker er at han valgte fly istedenfor CS. Og det er jo fint..
Jeg øver fortsatt på harrier i 8tall jeg, og ikke f om jeg klarer den invertert enda..
Sent from my iPhone using TapatalkALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
-
Det kreves jo sykt mye energi til å kjøre et slikt program vil jeg tro, du ser jo bare på ungutta som spiller type CS i verdensklasse. Syke reflekser!Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.Comment
-
Viktig å "trene" mye får å bli god, men man må faktisk ha talent \ motorikk og veldig bra kordinasjonsevne også. Ikke alle har den evnen. Noen lærer mye fortere enn andre, og noen vil aldri få det til uasnett hvor mye de vil og prøver. Kan samenlignes med å spille gitar =)
De fleste kommer til ett nivå hvor d stagnerer... Da er kunsten å finne motivasjon og inspirasjon (som denne videoen) til å bli enda bedre!Last edited by ole.foll; 24-10-10, 18:39.Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment
-
ArneH: Sant! HeheDet er noe med den spillegenerasjonen der som utvikler noen ferdigheter som vi andre stort sett kan glemme.
Jeg tror i alle fall jeg måtte sagt opp jobben og trent i årevis " ikke 10mnd!! " hvis jeg skulle hatt sjangs.
Men, så kommer man til dette spørsmålet - hvor viktig er det egentlig å være så god, og når på veien slutter det å være en hobby?
Kanskje det viktigste er å være på et nivå selv som man har det gøy med?
Men for all del, morsomt å se
Sent from my iPhone using TapatalkALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
-
Du trener antageligvis ikke på ting du ikke kan, og gjør som så mange andre, flyr de samme mønstrene som de alltid pleier når de er på stripa.
Jeg har også tatt meg selv i å ønsketenke meg til et triks, men innsett når jeg ikke får det til, at jeg faktisk ikke har lagt noe tid ned i å øve på det.Mvh.
Rolv LeirroComment
-
Det gjelder ikke bare å trene på ting en ikke kan. Det har med talent å gjøre. Eks. Det hjelper ikke å gi en pjokk det beste Steinway eller Schimmel flygel og den beste musikklærer visst han ikke har gehør og er musikalsk. I denne hobbyen eller sporten så blir det omtrent det samme. Det er bestandig noen som stikker seg ut og det er dem vi av og til ser på himmelen i heftig 3D. De har talent, kordinasjon og vet å utnytte modellen aerodynamisk 100%. I tillegg må du ha syn som en hauk. Det blir litt sånn vedr. klassisk musikk også at vi har en Leiv Ove Andsnes, en Alexander Rybak osv. så hemmeligheten er nok talent. Mange kan trene til de spyr men blir rett og slett ikke bedre kobinert med et de ikke gidder legge lista høyere. En møter veggen og progresjon stopper opp fordi at man ikke kan eller ser sin egen utvikling lenger fremad nettopp p.g.a manglende talent.Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment
-
Kombinasjon. Mange av de som er best i noe brenner for det, og trener avsindig mye og er høydisiplinerte. En jeg begynte å spille i band med i yngre dager var ikke noe stortalent på elgitar, men han øvde dobbelt så mye som alle andre og litt til. Når fingrene blødde tapet ham dem og spilte noen timer til. Slikt gir resultater. Samme gjelder modellflyging, men "it`s in the mind".
Egentlig litt kjedelig å se de samme folka på stripa gjøre akkurat det samme som de alltid har gjort, uten å engang prøve nye ting. "Hvis du tror du er ferdig utlært er du ikke utlært, men ferdig."
Og gitaristen? Solo begynner fra ca 3:44
Geir
3D plane - 1D brainComment
-
Last edited by Kenolang; 17-11-10, 23:24.EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
Takk til:
Autopartner.se
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mheeComment