Announcement

Collapse
No announcement yet.

Great Planes U can do 3D epp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Great Planes U can do 3D epp

    Noen som har testet dette flyet? Første flyet jeg har sett som har glidelås... hehe. Men det ser morsomt ut som hagefly, og må være noe av det mest solide man kan få tak i.

    GP U-Can-Do 3D EP ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby


    Last edited by AudunN; 26-03-11, 21:16. Reason: Død link
    ______________________________
    JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

  • #2
    Har en bekjent som har en lignende sak - den overlevde fryktelig mange møter med bakken, og fløy sånn OK.

    Såvidt jeg husker var den litt tung, og veldig lite stiv i kroppen - spesiellt halen + vinger - men er nok en grei modell å lære seg 3D basics mm.

    Nå skal det nevnes at den jeg var borti, var kjørt i bakken x-antall ganger og limt..
    Last edited by alflovvold; 26-03-11, 21:20.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #3
      Er nok ingen highend maskin nei. Men må være ypperlig til 3d trening. Et lite minus at det følger med giret børstemotor... Men børsteløs motor og esc i denne størrelsen er ikke dyrt uansett
      ______________________________
      JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

      Comment


      • #4
        Står litt mere om den her (MFN) ModellflyNytt.no
        Har jo vært noen år denne nå så er sikkert flere her som har erfaring med den.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Der var det litt mer info ja. Takk Et par morsomme sitat fra tråden: "lefse med vinger". "Stiv som en blekksprut". Sier vel en del om flyet.. hehe. Men mye skryt også.
          ______________________________
          JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

          Comment


          • #6
            Jeg har hatt den. Satt inn børsteløst med en gang.
            Mykt. Tåler mye juling. Men ikke hva som helst.
            Repareres best med smelte lim.
            Hos meg var det fronten og motor feste som fikk mest juling.
            For meg var dette et fly nummer 2. Passet perfekt.
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment


            • #7
              Jeg hadde Yak'en i samme matrial, og erfarte fort at den ikke tålte så mye som man skulle tro. Har senere hatt andre EPO o.l. fly som har tålt mye mer, feks Multiplex Parkmaster. Yak'en min ble til slutt ødelagt fordi jeg av uvisshet satte den fra meg på nesa slik jeg gjør med alle andre fly. Da ga bakroppen etter slik at flyet stod med bøyd kropp, og over tid ble hele kroppen skjev så det fløy som en dass. Fløy ikke så verst da det var rett riktignok, men jeg vil likevel anbefale noe stivt som feks Parkmasteren. Det tåler mer, og flyr mye bedre.

              Comment


              • #8
                Jeg har testa denne og den som er nesten lik yak54 .
                Flyene er altfor dyre i forhold til kvaliteten . De er nesten for slappe i fisken . Flyr ikke nydelig akkurat
                Hadde heller handlet en multiplex modell.


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Min Hjemmeside..

                http://sveininge.iflogg.com

                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                Comment


                • #9
                  Synes ikke den er spesielt billig nei... Får jo en parkmaster hvis jeg slenger på noen hundrelapper til. Hvis folket mener det er verdt det...?
                  ______________________________
                  JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

                  Comment


                  • #10
                    Jeg mener så definitivt at den er verdt det. Har prøvd meg på noen forskjellige fly i den størrelsen, men Parkmasteren er og blir den beste. Den er ikke det heftigste jeg har prøvd, men den er så utrolig stabil i lav hastighet hvor andre fly blir veldig vinglete, og den er mer presis så det er lettere å få til fine looper osv. Og knifeedge er barnemat med Parkmaster. I tillegg trenger den ikke all verden av krefter så man kan klare seg med et billig oppsett.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Kyrre View Post
                      Jeg mener så definitivt at den er verdt det. Har prøvd meg på noen forskjellige fly i den størrelsen, men Parkmasteren er og blir den beste. Den er ikke det heftigste jeg har prøvd, men den er så utrolig stabil i lav hastighet hvor andre fly blir veldig vinglete, og den er mer presis så det er lettere å få til fine looper osv. Og knifeedge er barnemat med Parkmaster. I tillegg trenger den ikke all verden av krefter så man kan klare seg med et billig oppsett.
                      Da tror jeg at jeg er 99% overbevist Har 2 stk Axi 2212/26 liggende MODEL MOTORS s.r.o. - modelsk elektromotory AXI, MiniAC, VM En av disse bør vel gjøre jobben i dette flyet?
                      ______________________________
                      JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

                      Comment


                      • #12
                        Hadde en modell fra Kyosho for noen år siden i samme materialet. Syns det var genialt. Skal kjøpe meg denne u can do lefsa til sommeren tenkte jeg

                        Comment


                        • #13
                          I slike demovideoer fra Greatplanes er det som regel en knallpilot som flyr for virkelig å vise hva det aktuelle flyet kan være i stand til. Med tanke på det, så imponerer ikke akkurat "salgsvideoen". Virker utrolig vinglete?
                          Geir


                          3D plane - 1D brain

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by AudunN View Post
                            Da tror jeg at jeg er 99% overbevist Har 2 stk Axi 2212/26 liggende MODEL MOTORS s.r.o. - modelsk elektromotory AXI, MiniAC, VM En av disse bør vel gjøre jobben i dette flyet?
                            Jeg skulle tro en slik skulle duge, den ligger vel akkurat på samme nivå som den MP selv tilbyr. Selv har jeg en Turnigy 23A motor og den holder i massevis, så skulle ikke AXI motoren gi nok kraft så koster det deg 13$ for en som gjør det.

                            Comment


                            • #15
                              Høres bra ut. Parkmasteren er bestilt Fant en video av en kar som ser ut til å ha "grei" kontroll på doningen...

                              ______________________________
                              JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

                              Comment

                              Working...
                              X