Unconfigured Ad

Collapse

Anbefaling 3D herjekjerre

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karmann
    Moderator
    • Oct 2006
    • 735

Anbefaling 3D herjekjerre

Jeg lurer på å handle inn en liten 3D kjerre som er grei å hive baki bilen.
    Jeg har veldig god erfaring med en PA Ultimate AMR jeg hadde tidligere. Knallbra kvalitet og fløy som en drøm.
    Derfor vurderer jeg nå PA Extra MX.
    Er Extra MX eneste "rette" å gå for i denne klassen eller er det andre fly der ute som er like bra eller bedre?
    Siden jeg har en stabel med 3S2200 og 3S1600 pakker hadde det vært fint om eventuelle forslag baserer seg rundt disse størrelsene.
    Fint også om forslag inneholder motoroppsett.

Kravene jeg har er: Lav vekt, sterkt og et killer motor/esc oppsett.

På forhånd takk for forslag.
    Mvh
    Morten Aase
  • sveininge
    • Dec 2007
    • 1205

ADChobbystore.com har myyye snop

foreks den nye vyper super 48" ser kanon bra ut. jeg har den gammle vypern og den er rå i 3d og alt egentlig :=)
    Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• ole.foll
      • Apr 2005
      • 1043

Extreme flight Extra 300 48" er kanskje det beste 3d flyet i denne størrelsen. Passer perfekt for 3cellers 2200mah
      Ole Kr Follstad

BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
      EF Extra 300 60"
      EF Extra 300 104" Eme120
      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
      ESM Bearcat, NGH 38cc
      Phoenix p51D Mustang, Dle55
      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
      Hangar 9 Piper cub 1\4
      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

Comment

• alflovvold
        • Sep 2009
        • 5527

Nok en gang - EF Extra/Edge/MXS 48" med Hacker/Castle/Hitec oppsett - knallbra til både 3s/4s pakker.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Denne har jeg skikkelig troen på: 41" Edge 540 - Orange

Du får vell ikke et killer oppsett på 3S på EF Extra men akkurat nok til å herje litt?

Edit: Lilejon78 på forumet her flyr denne: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=13201 og den flyr veldig veldig bra! Han herjer iallefall godt med denne
          Last edited by Trulsen; 30-08-11, 15:27.

Comment

• orjanp
            • Nov 2007
            • 726

Acromaster flyr visstnok også bra.
            Ørjan Pettersen
            Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• Litespeed
              • Jun 2005
              • 1064

eller parkmaster........morromaskin
              Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• jeeeeeeright
                • Mar 2008
                • 1052

Den extraen fra PA er nok noe av det beste som er... Men om det er MX-varianten du sikler på er den litt stor til å ha som "baksete-modell".
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Jappa
                  • Dec 2007
                  • 18

Jeg har PA MX, PA 260, EF Edge 540-T 48" (før det EF Extra 48") og liker å herje

PA MXen har standard PA motoroppsett til denne modellen, 70A esc. 2 x 3S 2150 mAh Rhino. Helt rått drag (synes jeg).

PA 260en har standard PA motoroppsett, 45A esc, 3S 2150 mAh Rhino. Nok drag (har testet 4S 2100, men det ble for kraftig/tungt synes jeg). Fordelen med denne modellen er at den er såpass nett at selv jeg som ikke er superproff håndstarter den lett, og lar den flyte inn og lande i høyt gress (tatt av hjulkåpene). Super på min hytte hvor det er dårlig med landingsmuligheter, eller hvis du er av typen som vil stoppe bilen et brukbart sted og fly et batteri (går med flere av de andre nevnte også, men det våger ikke jeg da de er litt større/tyngre). Ulempen med denne er at den er mest følsom for vind av de nevnte, da den er lettest.

EF Edge 540 har Torque 2814T/820, 4S 2600 mAh Hyperion 35C. Helt rått drag (kjørte på 3S til å begynne med, helt ok drag men ikke overflod med krefter). Personlig foretrekker jeg EF Edgen fremfor EF Extraen, særlig høyderor opplever jeg som mer kontant, men begge er flotte.

Jeg har en middels stor bil med bagasjerom 420 liter. Jeg får akkurat klemt inn Edgen hvis jeg vipper opp elevator/stiller sideroret på skrå. PA 260 går superlett baki, har nett kropp og passer sikkert i en enda mindre bil. Fordelen med dette er at jeg da kan ha på hatthylla og kjøre rundt uten å vise fram godsakene for eventuelle tjuvradder. Jeg har også dratt på helgetur med PA 260 oppå hatthylla (men da bør den festes med tanke på bråstopp)(vingeposer får du lurt inn på toppen av bagasjen). Vyper som tidligere nevnt i tråden mener jeg har ca samme lengde som PA 260. PA MX får jeg absolutt ikke inn bak, den har store rorflater i halen og er for lang. Går fint inn i passasjersetet/gulv foran, eller i baksetet.

Min flystil er en blanding av klassiske øvelser, litt 3D (kan ikke mer) og endel herjing, og jeg har vel kommet meg over det verste nybegynnerstadiet (sikkert ikke alle som er enige i det). Basert på det vil jeg rangere flyegenskapene slik (best først): EF Edge 540-T 48", EF Extra 48", PA Extra MX, PA 260 (men ingen er dårlig, dette går på nyanser). PAene flyter litt bedre, men blir dermed også mer følsomme for vind, noe jeg personlig ikke liker. Det er ikke lett å få i pose og sekk, og sikkert mange som er uenig i min vurdering, men kanskje dette gir deg litt mer kjøtt på beinet i forhold til hva som er viktigst for deg.
                  Spektrum DX9 • Extreme Flight Laser 60" • Aeroworks 260 60-90 (elektro) • Seagull Cessna 152 (elektro) • Extreme Flight Extra exp 70" • GB-Models YAK 55 1,8 meter • Og litt annet småtteri

Comment

• Karmann
                    Moderator
                    • Oct 2006
                    • 735

Takk for forslag!

Ser ut som om jeg bør myse litt på EF modellene også.
                    Mvh
                    Morten Aase

Comment

Working...