Unconfigured Ad
Collapse
kommende test for 3d flyvning for de late.
Collapse
X
-
Ja er tank påfylling fant den hos elefun.. funker knall for meg.. slipper propper osv.. men fint fly du har ja. men hadde gjort seg med litt dekaler der også.
Jersey Modeler DryBreak Refuelling Port Red/Black - elefun.no - Radiostyrt hobbysyntes det er like gøy å se på som det er å fly
carl goldberg ultimate
DJI S900
piper pawnie el kjærre
Futaba 14SG
diverse epp tjafs
Per-Egil FurusethComment
-
har dremmlet litt ja. men på jakt etter cover i alu.. finner bare ikke små nok..
Boksen med slange og tube på vingen er speed indikator til gyroen. så den vet om den skal bruke mye eller lite ror etter farten..Last edited by GTI20; 17-12-11, 13:57.syntes det er like gøy å se på som det er å fly
carl goldberg ultimate
DJI S900
piper pawnie el kjærre
Futaba 14SG
diverse epp tjafs
Per-Egil FurusethComment
-
Dette blir spennende he he, som du ser på et av bildene har jeg montert ett alucover. Det ble ikke bra så jeg holder på å male det slik at det ikke synes så godt. Problemet er som du er inne på -det er litt for stort. Vet ikke om det er nødvendig for luftinga sin del egentlig, har en SD yak-54 også, DLE55, på den har jeg ingen ekstra lufting annet enn under og bak i kroppen, har heller ikke brukt bafleplata i snuten (synes det ikke ser bra ut), og har ikke hatt problemer med varmgang. Snitt temp i Tromsø er dog ca 11 grader om sommern, så det har kanskje litt å si.
Comment
-
ja alu man får tak i er ca 1 cm for lange og litt for høye iriterende. men flørter med tanken på å blende noen så jeg kan bruke de som finnes på markedet.. var nå fin den sd yaken også.. bare litt lite dekor på den også lol--- er de like å fly.syntes det er like gøy å se på som det er å fly
carl goldberg ultimate
DJI S900
piper pawnie el kjærre
Futaba 14SG
diverse epp tjafs
Per-Egil FurusethComment
-
Har ikke prøvd Piloten enda, akkurat ferdig med den. Her oppe i nord er det mørketid. Er ikke skikkelig lyst selv midt på dagen. Sola kommer i slutten av januar. Modellene er utrolig like, kan ikke skjønne at de skal fly ulikt. På min Pilot var hengslene til sideroret limt skjevt, måtte fikse litt der. Må si at SD og Pilot er samme kvalitet. Vet ikke om SD er endret etter at ThunderT tok over. Begge settene har flott kvalitet på finer, og alt er limt sammen. SD en er en alu utgave som jeg har oppgradert med carbo.
Jeg er ingen 3d flyger (enda) så jeg skal ikke uttale meg så mye om egenskapene på det feltet. Når vi snakker YAK54 så ser jeg at Peak models har laget en versjon 3 som ser styggelig lett ut. Flotte forbedringer i forhold til V2. Jeg lurer på om ikke det er en EF-kopi ??? Nei nå må jeg se om jeg får tak i litt decaler, noen store MULTIPLEX merker hadde vært på sin plass. Ser ut som et bra system den påfyllinga di, nå har de laget dem i aluminium også men det har ikke elefun. ta en titt på Jersey Modeler
Comment
-
ja vet det ikke er mye lys der oppe nå. ikke mer enn 3 uker siden jeg var der oppe.. ja tøffe i alu også. men nå gidder jeg ikke bytte.. bygge messig er da pilot mer sammen satt enn sd.. var med å sette sammen en sd i januar.. og min ex pilot i jan.. piloten gikk fortere sammen.. ikke noe 3d pilot ennå jeg heller.. derfor gyro styret..multiplex merker på en yak??
syntes det er like gøy å se på som det er å fly
carl goldberg ultimate
DJI S900
piper pawnie el kjærre
Futaba 14SG
diverse epp tjafs
Per-Egil FurusethComment
-
Multiplex ja det er helt klart tingen. Kjøpte min første i 1976 en europa, i 1987 brukte jeg studielånet på en profi 3030 som ble erstatten med en ny 3030 (helt maken) i 2007, Vet ikke hva jeg skal gjøre når den blir utslitt. Etter mitt skjønn burde multiplex bytte navn til melkesjokolade. -ingen over og ingen ved siden av(tror det er en profietterkommer på trappene, har hørt noen rykter om det).
Joda, Piloten er helt klart mere ferdig med limte hengsler ++, Piloten har også mye finere halehjulsoppheng + bedre rorhorn og linker. Men kvalitet på finer og sammenliming synes jeg er lik, og VELDIG bra. Ikke mye som må etterlimes her i forhold til andre fabrikater jeg har sett. Finish er imponerende bra, bortsett fra at sideroret ikke var beint hengslet vertikalt. Men det fikk jeg jo fixa. Ser ut som at cowlingen sluker hele motorn din ? stemmer det ? Jeg har DLE55 i begge kjerrene, og der stikker toppen og plugghetta ut. I tillegg kommer litt av bendet ut av cowlinga.
Har begynt å titte på det gyroopplegget ditt, det ser jaggu spennende ut. Har bare vært bortig gyro på balanseror brukt stort sett til landing. Kan nesten ikke vente på at du skal få testet det. Må kanskje bare bestille meg en julegave til.Comment
-
okay. noen er avhenging av mutiplex ser jeg. skulle gjerne hatt en da60 i kjærra men den gang ei. har nå dremmlet ut til plugg og topp av motor. men slapp til bendet. så ikke noe sluking av motor her dessverre. i manualen til gyro står det må ikke brukes under landing eller takeoff.. denne gyroen funker kun når man slipper stikkene på de rorene den er satt opp til. men skal bli spennende å hovre uten å røre annet enn gassensyntes det er like gøy å se på som det er å fly
carl goldberg ultimate
DJI S900
piper pawnie el kjærre
Futaba 14SG
diverse epp tjafs
Per-Egil FurusethComment
-
hmmmm, vet ikke helt hva jeg skal si etter å ha studert den gyroen litt. Får en litt blandet følelse. Tenker at en kanskje disponerer seg for real mobbing som nevnt tidligere. Men fytti katta den er helt rå. Den er bare så rå at det er helt utrolig. Og hvorfor slite unødvendig på de kostbare radioene med masse stikkegnukking når elektronikken fixer det meste selv. Jepp en slik er nå øverst på ønskelista mi, men den ligger litt over julegavebudsjettet mitt (Fruen samler på steiner, skulle tro hu var geolog--- får aldri nokk ).
Så litt saklig forsvar til de gutta som sier dette er juks, for det er det mange som kommer til å si. Verden går fremover på godt og vondt gutter. Alle har vel gått over til mobil og sms, og har stort sett kutta vakker håndskrevt brevpost ? Melka henter vi i butikken, og flyene har vi ikke bygget selv. Denne gyroen er bare et MUST, et absolutt MÅ HA. Se video : --Comment
-
ja blir nok mobbing når den brukes.. men jeg reklamerer for den iallefall.. ikke gjemmer jeg den heller selv om det hadde kanskje vært best. men bare å kjøpe..syntes det er like gøy å se på som det er å fly
carl goldberg ultimate
DJI S900
piper pawnie el kjærre
Futaba 14SG
diverse epp tjafs
Per-Egil FurusethComment
-
hmmmm, vet ikke helt hva jeg skal si etter å ha studert den gyroen litt. Får en litt blandet følelse. Tenker at en kanskje disponerer seg for real mobbing som nevnt tidligere. Men fytti katta den er helt rå. Den er bare så rå at det er helt utrolig. Og hvorfor slite unødvendig på de kostbare radioene med masse stikkegnukking når elektronikken fixer det meste selv. Jepp en slik er nå øverst på ønskelista mi, men den ligger litt over julegavebudsjettet mitt (Fruen samler på steiner, skulle tro hu var geolog--- får aldri nokk ).
Så litt saklig forsvar til de gutta som sier dette er juks, for det er det mange som kommer til å si. Verden går fremover på godt og vondt gutter. Alle har vel gått over til mobil og sms, og har stort sett kutta vakker håndskrevt brevpost ? Melka henter vi i butikken, og flyene har vi ikke bygget selv. Denne gyroen er bare et MUST, et absolutt MÅ HA. Se video : --
bla,bla,bla! juksHelikopter:
T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
Radio
Spektrum dx 18Comment
-
Haha!
Wow. Han kan hovre stabilt. Hehe..
Blir ikke det her litt som å kjøpe seg fancy sportsbil, men å la noen andre kjøre den mens man selv bare sitter på?
Men for all del, artig at folk tester ut. Vi er nok dømt til å havne over på noe gyrostyr en eller annen gang.... Faktisk, en gang i fremtiden ender vi opp som de feite folka i "Wall-e" og gjør fint lite!Last edited by alflovvold; 17-12-11, 18:57.ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
-
fine med denne er at man må selv legge den i hover knifeedge osv.. er kun ment som et lite hjelpemiddel.. er jo ikke noe man har på hele tiden. ser jo på de fleste sendere så er jo mixer og annet dill litt samme sak det også.. for at man skal slippe å korrigere div ting.. kan jo sette opp snapproll på en bryter så ser ikke helt hva en gyro skal gjøre ting andeledes.. her kan jeg sette opp alle ror for å så fjerne et og et ror fra gyro til man kan alt selv uten at flyet ligger knust på bakken..syntes det er like gøy å se på som det er å fly
carl goldberg ultimate
DJI S900
piper pawnie el kjærre
Futaba 14SG
diverse epp tjafs
Per-Egil FurusethComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment