Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er det beste 3D flyet som finnes i elektro??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er det beste 3D flyet som finnes i elektro??

    Hva skal jeg sikte på....når jeg vil fly 3D som de beste gjør???

  • #2
    extreme flight extra/ edge, 3dhs slick/edge/extra f.eks. spørs hvilken størrelse og pris du vil ha.
    ellers er presicion aerobatics extra mx absolutt og anbefale.
    har selv hatt mxn, og 58 ef extra,og har nå 71 slick, 1,8 GB yak 55 og ef edge 60.
    neste på listen er ef extra 60 og ef extra 78 som også er bra.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

    Comment


    • #3
      Spørs litt på strørrelse.
      Men extremeflight 48'', 60'' og 78'' er helt i toppen av den listen. 3dhs............
      Pilot-rc sine nye 53'' er heller ikke helt borte.

      Med OS el-motor

      Comment


      • #4
        Originally posted by karabin View Post
        Hva skal jeg sikte på....når jeg vil fly 3D som de beste gjør???
        Simulator
        Ronny Andreassen
        Sunndal/Vinnu
        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
        3DHs 33" EPP
        JR 9303 2,4

        Comment


        • #5
          Originally posted by karabin View Post
          Hva skal jeg sikte på....når jeg vil fly 3D som de beste gjør???
          hmm her tror jeg du må prøve ut litt selv.det som en mener er best kan fort være veldig kilent hvis man ikke har drevet med 3d før.min anbefaling hvis du er fersk 3d pilot vil være et fly som er snill i overgangen mellom vanlig flygning til 3d når maskinen er stallet ut.alflovold her på forumet synes en yak 55 var kilen til å begynne med,men liker den nå som han har blitt en habil 3d flyger.det er ikke sikkert den råeste 3d maskinen............. er den beste å lære 3d på.ellers er jeg enig med ronnynorge simulator.............
          Terje syvertsen
          www.ModumModellSportklubb.com
          3dhs edge mintor 38
          C-arf edge dle 111 v3.
          C-ARF extra 330l da 100.

          Comment


          • #6
            Originally posted by syver View Post
            hmm her tror jeg du må prøve ut litt selv.det som en mener er best kan fort være veldig kilent hvis man ikke har drevet med 3d før.min anbefaling hvis du er fersk 3d pilot vil være et fly som er snill i overgangen mellom vanlig flygning til 3d når maskinen er stallet ut.alflovold her på forumet synes en yak 55 var kilen til å begynne med,men liker den nå som han har blitt en habil 3d flyger.det er ikke sikkert den råeste 3d maskinen............. er den beste å lære 3d på.ellers er jeg enig med ronnynorge simulator.............

            Nå er jo både Edge og MXS i 48" serien ultrasnille med små utslag, så personlig er jeg ikke redd for anbefale det til noen som ønsker en grei 3D trainer i begynnelsen som raskt kan oppgradere ved å sette litt større utslag..

            Comment


            • #7
              Originally posted by Trulsen View Post
              Nå er jo både Edge og MXS i 48" serien ultrasnille med små utslag, så personlig er jeg ikke redd for anbefale det til noen som ønsker en grei 3D trainer i begynnelsen som raskt kan oppgradere ved å sette litt større utslag..
              jo ser den. men hvem som er best....3dhs/ef/pilot rc/pa.blir vel litt smak å behag ang flystil.simulator er ivertfall billigst
              Terje syvertsen
              www.ModumModellSportklubb.com
              3dhs edge mintor 38
              C-arf edge dle 111 v3.
              C-ARF extra 330l da 100.

              Comment


              • #8
                Originally posted by syver View Post
                jo ser den. men hvem som er best....3dhs/ef/pilot rc/pa.blir vel litt smak å behag ang flystil.simulator er ivertfall billigst
                Jeg skal ikke uttale meg om hvem som er beste etc. Jeg er ikke flink nok til at flyet setter begrensninger. Ei eller har jeg testet noe annet, men en ting vet jeg og det er at uansett er EF en sikker vinner...

                Comment


                • #9
                  Blir mye simulator siden jeg er fersking Har dere noen linker til de flyene dere nevner? Tusen takk for råd

                  Comment


                  • #10
                    Du skal få linker i fleng, men nevn først hvor mye du har tenkt å legge i det.. (og hvor stort fly du vil ha, samt gjerne om det er elektro eller bensin som er intressant for deg)

                    De beste flyene koster komplett IFRA 4000kr komplett for de minste, til 40 000kr for de største (og alt imellom av oppsett/størrelse).

                    Radio, batterier, ladere, og div feltutstyr i tilegg til dette, om du ikke har noe..
                    Ola G Bråten -77
                    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                    3DHS Slick 89" Q80-8m
                    Jeti DS-16

                    Comment


                    • #11
                      Nå står det vel allerede i overskriften att det er ELEKTRO han vil ha
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Hehe godt poeng.. lol

                        Men det sto ikke stort utover dèt
                        Ola G Bråten -77
                        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                        3DHS Slick 89" Q80-8m
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • #13
                          Nybegynner på 3D = simulator og en fin EPP modell i 1meters klassen.

                          Deretter kan en EF48" være en knall nr.2 - billig og bra, og kanskje viktigst av alt - stabil.

                          Innen du har blitt dreven der finner du nok en passende nr.3 modell!

                          Jeg har flydd min 48" ( r.i.p ) mye, ikke minst små EPP modeller for å få alt inn i fingrene, dvs. riktig input uten å tenke + simulator.

                          Om det nødvendigvis er oppskriften for alle vet jeg ikke, men funket/funker for meg!

                          Og ja - som Syver er litt innpå - hold deg unna Yak55 i "liten" elektro størrelse i starten, den er konstruert naturlig litt ustabil for å være kjapp i vendinga. Jeg ga opp min på et tidspunkt, men er Yak frelst nå ettersom jeg har fått litt mer erfaring.

                          Lykke til - og ha det gøy og sosialt!

                          Nei, nå ble jeg flysyk her.. Hehe
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • #14
                            Hvis du er fersking i gamet vil jeg sterkt anbefale Multiplex Parkmaster, det er veldig bra for å lære seg 3D flyging. Det er veldig lettflydd og tåler masse, har du med deg ca lim og kicker kan du reparere det meste i en fei og fly videre.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg flyr endel pa addiction den er vertfall ekstremt lett og fly 3D øvelser


                              ---
                              I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.275048,5.324427
                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment

                              Working...
                              X