Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av elektro EPO 3D fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefaling av elektro EPO 3D fly

    Hei!
    Jeg har flydd en del "vanlig", men det begynner å klø etter å lære mere avanserte manøvere.

    Derfor ønsker jeg meg et elektro 3D fly i EPO, med vingespenn maks 1.8m.
    Helst noe som kan kjøres på 3S siden det er hva jeg har mest av.
    Jeg vil kjøpe et kit som funker, men uten radio/mottager.
    Jeg vil handle flyet fra f.eks. Kina pga pris. Så pleier jeg å handle deler her hjemme når det trengs.

    Finnes noen brukbare fly hos Hobbyking eller tilsvarende?

    Takk for hjelpen!

  • #2
    Gjør det heller motsatt, kjøp flyet i Norge og resten fra HK. For da kan du kjøpe deg Multiplex Parkmaster, muligens det beste flyet å lære seg på. Det flyr utrolig pent og er snillt som et lam i lav hastighet i motsetning til et par andre alternativer jeg har prøvd i samme størrelse.

    Comment


    • #3
      Denne kan det kanskje også være verdt å kikke på: http://shop.smallsize.no/product_inf...65d24a5142dacb
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Jeg er i ferd med å gi denne en kjangs, ser svært lovende ut!



        Judgement Day soon!
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Originally posted by McGyver View Post
          Hei!
          Jeg har flydd en del "vanlig", men det begynner å klø etter å lære mere avanserte manøvere.
          .
          .
          Viktig med masse motorkraft i forhold til vekt skal du fly 3D + presise servoer (digitale med
          god oppløsning).

          Mest sansynlig er ikke det du har av utstyr fra før så veldig egnet. Så regn med litt
          prøving og feiling. Komplett ferdige HK fly er stort sett tunge p.g.a. billig skrot utstyr.
          Så kjøp fly og utstyr separat. Ikke kjøp det billigste men det som gir mest kraft med
          minst vekt. Så tenker jeg det blir 3D ... er du virkelig tøff så kjøper du vridbar propell...
          børsteløs motor med rør som aksel ...

          Comment


          • #6
            Venus 3D blir sendt fra rcpro.no i dag
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Sjekk ut Multiplex AcroMaster kit - elefun.no - Radiostyrt hobby

              Click image for larger version

Name:	5425.jpg
Views:	1
Size:	34.8 KB
ID:	589210

              Er vel det beste Acroflyet (foam) flyet som er laget - flyr bra, robust, lett å reparere, passe størrelse, tåler mye vind.
              Veldig mange i flykretsen rundt meg har tatt sine første Acro skritt med denne modellen.

              Prisen er litt høyere enn noen tilsvarende modeller med det får du tilbake i levetid og kvalitet.

              Bare husk en ting, lim motorfestet veldig bra og vær nøye med avbalanseringen av propellene!!!
              Last edited by Quadrocopter; 13-06-12, 13:51.

              Comment


              • #8
                Originally posted by kristianwest View Post
                Denne kan det kanskje også være verdt å kikke på: Small Size Hobbyland AS
                Vil ikke anbefale denne som trainer til hverken 3D eller Imac. Har den og den er ikke presis nok.
                Futaba T8FG-S
                Noen planker og noen visper

                Comment


                • #9
                  Originally posted by xilian View Post
                  Venus 3D blir sendt fra rcpro.no i dag
                  Jeg vurderer denne selc. Noen erfaringer så langt, xillian?
                  ------------
                  Jørgen H. - 1185 Oslo

                  UMX Sbach 342, Multiplex Fun Cub, Clouds Fly EPO
                  Blade 450X, Blade mCPx, Blade 120sr, E-sky Belt CPv2

                  Spectrum DX8 - Sim: Aero Fly Professional Deluxe (Mac)

                  Comment


                  • #10
                    Jeg anbefaler på det varmeste en multiplex parkmaster, kjøper du med den pakken til det med motor, esc og batteri så har du massevis av power til å dra det lodrett så langt du ønsker!
                    Jeg kjøpte ett slik fly for noen måneder siden og har sikkert flydd 50-60 turer med det, fungerer utmerket! Mange ganger tar jeg heller med parkmastern på stripa enn større balsafly

                    bare husk å ha med deg flere batterier, for å sitte å vente på lading gidder man ikke når man har dette flyet

                    Comment


                    • #11
                      Timed out på RC Pro igjen. Du får poste et bilde når du får flyet.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Anbefaling av elektro EPO 3D fly

                        Kupper tråden litt, hvis det er greit. Har noen sammenlignet Multiplex Acromaster i virkeligheten kontra på Phoenix Rc sim? Synes den er ustabil iforhold til simversjonen av Kyosho Edge 540 Red Bull. Kyoshoen klarer jeg og hovre i evigheter, men Acromasteren fikser jeg bare og hovre noen korte øyeblikk... Vurderer å kjøpe enten Acromaster eller Parkmaster for 3d trening .
                        Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                        Spektrum Dx8 Dsmx

                        Comment


                        • #13
                          Jeg fikk en feilsending fra DW Foamies i California - denne 40in. Combo - DWFoamies . Det er min første 3D modell og flyr som en drøm, har pattern egenskaper da den flyr stabilt rett frem med små utslag og tyngdepunktet fremme, med store utslag og tyngdepunktet flyttet bakover så har du en skikkelig lekemodell.

                          Den combo pakken gir mer enn nok power, hovrer på ca halv gass og koster ca USD 135 + frakt som blir ca kr 1200 totalt. Rask å enkel å montere - tar bare noen timer å ha flyklar.
                          Espen Kvien
                          Gruppeleder F3A
                          Vingtor RC Club
                          f3a.norge@gmail.com

                          Mange fly og mye moro

                          Comment


                          • #14
                            For å si det slik; Parkmasteren i RF6 simulatoren har nærmest ingen likheter med min egen, og det gjelder forøvrig andre fly jeg har prøvd, så jeg vil si at en simulator ikke er en god indikasjon på hvordan et fly vil oppføre seg i virkeligheten. Jeg hadde gått for Parkmaster som 3D trainer, det er den utrolig bra egnet for. Etter å ha prøvd noen andre forskjellige 3D fly så slår det meg hver gang jeg flyr Parkmasteren hvor utrolig snill den er i forhold, men det har jeg vel allerede nevnt høyere opp i tråden.

                            Jeg må også få nevne Reaktor fra HobbyKing Hobbyking Reaktor 3D EPP 800mm (ARF), den flyr meget bra og tåler MASSE. Litt mindre og nesten halve vekten av Parkmasteren, jeg synes den er lettere å hovre, men Parkmasteren er overlegen i knivegg.

                            Comment


                            • #15
                              Denne er jo nesten gratis og flyr bra. EPO Yak 54 50EP ARF - ThrottleStore.Com
                              Når jeg ikke har tid til og montere og fly minne 30-33% modeller med bensinmotorer er denne genial og hive opp for og få tatt en kjep tur. Går akkurat inn i bilen uten at den må demonteres. Kjempebra treningsfly for 3D med lit bra servoer.

                              Comment

                              Working...
                              X