Unconfigured Ad

Collapse

Anbefaling av elektro EPO 3D fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emiliuzen
    • Jul 2013
    • 6

Drar opp igjen denne tråden da jeg er litt i samme situasjon.
    Jeg har til nå flydd mye lette modeller, som cessna osv. Har også en sukhoi su-31 nitrofly som jeg har flydd noe ganger, og som jeg synes er veldig morsomt å fly. Eneste er at jeg ønsker meg et fly som det ikke er så farlig med, som jeg kan lære meg å fly acro med.
    Derfor har jeg lyst på noen fler anbefalinger fra dere.

Har også funnet et par modeller som jeg lurer på hva dere synes om, som acro-nybegynner fly

Multiplex acromaster:
    Multiplex AcroMaster kit - elefun.no - Radiostyrt hobby

STM MX2 Aerobatic:
    STM MX2 Aerobatic ARTF - elefun.no - Radiostyrt hobby

FMS Exstra 300:
    FMS 1300mm Extra 300 fly PNP (FMS063)

Hvilke erfaringer har dere med disse modellene, og er det tilstrekkelig med motorkraft i de to sistnevnte?

Håper på svar, så jeg snart kan ta et skritt videre i fly-verdenen

Comment

• andersand
      • May 2012
      • 2316

rc factory 48"?

Comment

• emiliuzen
        • Jul 2013
        • 6

Originally posted by andersand
        rc factory 48"?
        Kan du si noe om det?

Jeg ser mange anbefaler slike "flate" 3d fly, ikke skalamodeller. Jeg ser for meg at disse er veldig lette og vare for vind, stemmer det? jeg er helst på utkikk etter et godt skalafly, og jeg ser gjerne at dere kommer med kommentarer og egne erfaringer ved anbefalinger av modeller, ellers hjelper det ikke så mye

Comment

• Kyrre
          • Feb 2009
          • 2322

Skal du ha noe som tåler juling så er disse flatprofil modellene absolutt best da de ikke har hule kropper som blir most i hard kontakt med moder jord. Disse EPP modellene spretter nærmest bare opp igjen. Selv har det aldri slått meg at de har mer problem med vind enn de med "ekte" kropper.

Comment

• andersand
            • May 2012
            • 2316

Originally posted by emiliuzen
            Kan du si noe om det?

Jeg ser mange anbefaler slike "flate" 3d fly, ikke skalamodeller. Jeg ser for meg at disse er veldig lette og vare for vind, stemmer det? jeg er helst på utkikk etter et godt skalafly, og jeg ser gjerne at dere kommer med kommentarer og egne erfaringer ved anbefalinger av modeller, ellers hjelper det ikke så mye
            jeg fløy 39" rc factory yak 55 på aurskog treffet, der var det så mye vind at jeg ikke ville fly de store flya, og funket over all forventning faktisk.

er ganske tjukk epp som er veldig seig + mye karbonfiber, så er faktisk endel gram som flyr, så over all forventning i vinden. Har prøvd noen modeller av de du ser på innledningsvis, og jeg synes de "flate" modellene fra rc factory flyr mye bedre, og tåler MYE mer. vingen er jo ca 50% aileron, fantastisk morro! Allerede hatt den nedi endel ganger, og øvde på knife edge sikk sakk 8s mellom stolper.. endte jo som det måtte med full gass inni, eneste skaden var at ene CF staget inni vingen og limet løsnet litt, så 10 sec med uhupor var det i gang igjen.

32" tåler ikke vind.
            39 og 48 tåler absolutt vind, vil nesten si mer enn tilsvarende "hule" kropper, har noen 48" og da flyr jeg heller rc i vind, enn de vanlige.

Comment

• hassajo
              • May 2012
              • 300

Jeg ønsker også å melde meg på denne tråden
              Jeg har flydd veldig mye 32" Edge og Yak fra RC Factory som elefun selger bl.a og disse er meget bra på små plasser så sant det ikke blåser for mye.
              39"og 48" tåler mye mere vind og rc factory produserer meget bra fly spør du meg. Rimelige og veldig enkle å reparere hvis uhellet er ute, for det kommer til å skje hvis man skal trene 3d Jeg har snart brukt opp to stk 32" på trening, men nå begynner det også å sitte på 30% bensinmodell

En annen du kan ta med i vurderingen, jeg har ikke prøvd den men mange holder en knapp på Multiplex parkmaster. Den er lengt bedre å lære seg 3D på en acromaster. Elefun har den her, og kjør anbefalt motor oppsett. Multiplex Parkmaster 3D KIT - elefun.no - Radiostyrt hobby

Uansett valg så ønsker jeg deg lykke til Rimelige EPP modeller = Mye gøy!
              ---
              Mvh
              Hasse Andre Ruud
              Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

Comment

• bjornal
                • Apr 2012
                • 764

Ikke en flat foamie, men et helt fantastisk fly på et lett 4s oppsett. Tåler en trøkk og. hobbyking.com/hobbyking/store/__29765__H_King_Edge_540T_EPP_Light_Plywood_3D_Aer obatic_Airplane_1220mm_ARF_.html
                Propellen skal være på toppen!
                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

Comment

• emiliuzen
                  • Jul 2013
                  • 6

Takker for svar folkens! Stikker nedom absolutthobby i dag, så får jeg se hva jeg ender opp med Har lyst på et fly det går ann å fly litt "vanlig" med, samtidig som det er greit å lære seg og fly acro med. Tror derfor jeg går for et skala fly

Comment

• Kyrre
                    • Feb 2009
                    • 2322

Vet ikke hva de har av modeller, men et tips er å gå for en såkalt pattern kjerre/F3A/ presisjons akrobatikk fly, de er en sann fryd å fly vanlig akrobatikk med, men det er nok skala modeller som Extra og Yak som dominerer markedet her til lands for tiden i den størrelsen/prisklassen du sikter på. De duger sikkert i massevis de og.

Comment

• emiliuzen
                      • Jul 2013
                      • 6

Da gikk jeg for FMS Extra 1300mm:
                      ---Shenzhen Famous Electronic Tech Co., Ltd

Har satt sammen flyet nå, og alt fungerer som det skal. Så da blir det testing en av de nærmeste dagene tror jeg

Comment

• Torsen
                        • Jan 2008
                        • 83

Hvor mange celler flyr du med på dette? 4S?

Comment

• kjetilmh
                          • Jun 2006
                          • 990

Fjernet
                          Last edited by kjetilmh; 22-07-13, 16:02.
                          Kjetil
                          oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• Lukas7
                            • Apr 2013
                            • 71

Så at det var en som spurte om meninger om STM MX2 Aerobatic ARTF - elefun.no - Radiostyrt hobby dette flyet tidligere i tråden, men siden ingen svarte, så prøver jeg nå. Jeg vurderer dette, siden alt av servoer og motor og sånn er innstalert. Vurderer og en multiplex parkmaster, men der må jo slikt monteres selv, og siden jeg ikke har så mye erfaring med slik er det vel greiere med et som har ferdig oppsett? (har sender og mottaker) (har ikke flydd 3D før)

Comment

• Kyrre
                              • Feb 2009
                              • 2322

Uten å ha flydd STM'en så tror jeg allikevel at du vil bli mer fornøyd med en Parkmaster, så det er i mine øyne verdt å bygge/montere en selv. Det er strengt tatt ikke så vanskelig, jeg kan ikke huske at jeg selv hadde noen problemer da jeg bygde/monterte min første ARF. Manualene fra Multiplex er veldig gode og enkle å følge, du kan lese gjennom manualen for Parkmasteren og se selv. Og en KJEMPEFORDEL med å bygge selv er at du kan velge komponentene som skal i modellen. Ferdig modeller har en tendens til å ikke bruke det beste, og jeg har vel snappet opp at MX2'en har litt svak motor. Parkmasteren kan fly meget bra på relativt billige oppsett, men jeg anbefaler å bruke litt penger på den for dette er en modell man vil ha glede av lenge. Etter fire år er dette fortsatt min favoritt, mye fordi den er så lett å fly. Jeg hadde kun flydd i et drøyt år da jeg kjøpte min, og jeg fløy den som om jeg ikke skulle ha gjort noe annet hele livet, så jeg tørr våge påstanden om at Parkmasteren er flyet som tar deg opp et nivå.

Comment

• Lukas7
                                • Apr 2013
                                • 71

Da satser jeg på parkmasteren. Den er utsolgt på elefun, men de får den vel snart inn igjen, så da blir det bestilling

Comment

Working...