Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deres meninger om dette flyet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deres meninger om dette flyet

    Har sett litt på 3D-fly og fant et
    som virka bra.

    Giant Extra 300 RC 3D Airplane - Radio Controlled Giant Extra 300 3D Plane - RC

    Hva tenker dere om dette, og noen som har erfaringer med å bestille fra denne nettsiden?

    På forhånd takk
    Last edited by Lukas7; 02-04-13, 20:53.

  • #2
    FMS lager jo fantastiske modeller så er nok ikke dum denne. Ville nok kanskje bestilt ARF versjonen istedet og brukt din egen radio om du har det. Bananahobby er helt OK den ifølge bekjente men har aldri bestilt derfra selv siden frakten ofte har blitt veldig høy. Men den er vist blitt bedre nå.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      problemet er at jeg ikke har hatt noen arf fly før, kun kjøpt rtf... Har dermed også kun radioer som har fulgt med, som vil si: Ikke så bra... Har heller ikke så mye peiling om hvilket oppsett som trengs osv... Men om noen kunne ha luket ut et fint oppsett, så er jeg veldig åpen for å kjøpe meg et arf fly!

      Comment


      • #4
        Perfekt for deg tror jeg vil være en spektrum dx7. De får du jo utrolig mange bind and fly modeller til, og radioen er billig og veldig bra. Servoer sitter jo i flyet selv om du ikke kjøper radio Da mener jeg det du linket til + alle bind and fly modellene du får hos small size og horizon hobby.

        Velkommen til forumet

        Comment


        • #5
          Ville ihvertfall kjøpt meg en god radio. De fleste radioene som JR, Spektrum, Graupner og Futaba har mange gode radioer til mellom 3-4000 kroner. Dette gjør livet ditt som modellflyger mye trivligere etter min mening. Jeg er selv en JR mann så vil anbefale å ta en titt på XG8. Når det gjelder ARF versjonen er vel den bare uten radio, mottaker og batteri som jeg kunne se raskt. Disse ordner du uten problemer selv.

          Er du medlem i noen klubb?
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Er helt greit å handle fra BH, så lenge produktet er uten feil og skader, for servicen der s*****. Har selv handlet RTF Starmax F15 edf, og det funket bra. Kvalitetsmessig?? eeh. Kan diskuteres. Så lenge det ikke er for dyre saker, så kan fly, batterier og esc o.l anbefales. Men styr langt unna radioene....en garantert sak for en kjedelig dag på stripa. Ville heller kjøpt en Wfly 6 kanals fra Throttlestore til 590,-. De fynker bra

            Comment


            • #7
              Basert på hva jeg har lest hadde jeg aldri bestilt fra Bananahobby, særlig ikke når du får det samme i Norge FMS063 Extra 300 1400mm EPO PnP TQ - FMS - Nortrading AS.

              Comment


              • #8
                Blir nok ikke noe billiger bra Banana med frakten vil jeg tro. Kjøp fra Nortrading om den er på lager du...
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  250$*6 nkr * 1,25= 1875, så selv uten frakt er Bananahobby dyrere. Greit at deres kommer med radio, men jeg tipper at den ikke er verdt mer enn prisforskjellen. Forøvrig fører både Nortrading og Elefun de andre akro modellene fra FMS, så det er i mine øyne ingen grunn til å handle fra Statene, uansett hvilken butikk det er snakk om.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kyrre View Post
                    250$*6 nkr * 1,25= 1875, så selv uten frakt er Bananahobby dyrere. Greit at deres kommer med radio, men jeg tipper at den ikke er verdt mer enn prisforskjellen. Forøvrig fører både Nortrading og Elefun de andre akro modellene fra FMS, så det er i mine øyne ingen grunn til å handle fra Statene, uansett hvilken butikk det er snakk om.
                    Åja, da sier det seg jo selv at det ikke er noe vits... Hovedårsaken med innlegget var mest om hva dere vet og synes om dette flyet
                    Btw. flere som har noen linker til ordentlige radioer som ikke koster skjorta?

                    Comment


                    • #11
                      Angående fly, så tror jeg det blir en extreme flight extra 300 enten 48" eller 60", noen som vet om de mest vesentlige forskjellene mellom disse?
                      og bare en ting jeg lurer på: fins ikke disse modellene i epo?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Lukas7 View Post
                        Angående fly, så tror jeg det blir en extreme flight extra 300 enten 48" eller 60", noen som vet om de mest vesentlige forskjellene mellom disse?
                        og bare en ting jeg lurer på: fins ikke disse modellene i epo?
                        Godt valg
                        Forskjellen er at 60" er nyere og flyr litt større... Om jeg vil anbefale 60" fremfor 48" er jeg usikker på... Elsker min 48" EF Extra, og det vet jeg flere her inne som gjør..
                        Autopartner har nå fått inn nye EF 48" Yak 54, den er verdt å kikke på .
                        De finnes ikke i EPO nei.., heldigvis
                        Når det gjelder radio så er jeg enig i de andre her, kjøp en "seriøs" en med en gang. Jeg er glad i Futaba, ikke langt mellom billige 10C radioer brukt på RCmarked. Dette er en knakandes god radio med mye funksjoner FUTABA!!!
                        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                        EF Yak-54. 110"
                        EF MXS 83"
                        GB Yak-55 2,2m

                        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                        Takk til:
                        Autopartner.se
                        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                        Comment


                        • #13
                          Et alternativ til EF sin 48" serie er 3DHS sin 48" Extra330sc i 48" størrelse! Den er ikke like hissig eller presis men tar igjen på å være veldig lettflydd og solid! Anbefales som et krasjbart alternativ.

                          Xxlrc har noen på vei til lageret etter som jeg har forstått.

                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Lukas7 View Post
                            Åja, da sier det seg jo selv at det ikke er noe vits... Hovedårsaken med innlegget var mest om hva dere vet og synes om dette flyet
                            Btw. flere som har noen linker til ordentlige radioer som ikke koster skjorta?
                            Ser i ettertid at posten min kanskje kunne virke litt krass, det var ikke meningen. Ellers vil jeg anbefale en "foamie" hvis dette er din første akromodell, de er billigere og lettere å reparere. Og min erfaring er at da tørr man mer enn når man flyr en dyr balsamodell.

                            Comment


                            • #15
                              Futaba 6JG 2.4GHz S-FHSS 6ch computerradio - elefun.no - Radiostyrt hobby
                              Denne fynker bra, stabilt og godt utprøvd kvalitet.

                              Eller så har du disse, som faktisk også fungerer: Sendere - Radioutstyr - ThrottleStore.Com

                              Comment

                              Working...
                              X