Announcement

Collapse
No announcement yet.

vurderer kjøp av composite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vurderer kjøp av composite

    siter å vurder hvilken model jeg skal gå for.. blir fra 31% til 35% men usikker.. vurdere sterkt krill extra 31% men sikler på hangar 9 qq yak 54. noen som kan anbefale noen modeler,eller om noen har erfaring med dem 2 bare sleng ut forslag

  • #2
    Har ikke annen erfaring enn hva jeg har lest og snakket med folk om.
    Tror QQ-yaken er mye snillere da jeg har inntrykk av at krillen kan være ganske aggressiv. Men 2-3 av dem som flyr litt slow 3d på forumet her ble ikke helt fortrolig med krill, men Alf som flyr ganske aggressivt digger dem
    Sikkert megabra imackjærrer.
    Last edited by anders e; 03-11-13, 19:29.

    Comment


    • #3
      Hva skal du bruke den til?

      Edit: Unskyld spm, men er det hard 3D, slow 3D eller for eksempel Imac
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #4
        blir vel mere slow 3d på meg

        Comment


        • #5
          tenker på om dere har tipps til andre modeler å, så sleng ut meninger

          Comment


          • #6
            Tøft med kompositt, men kontra visse andre modeller ikke helt verdt penga...
            Jeg har Krill Extra 35%, og har ikke vært helt happy med den... ,men nå har jeg sjekket diverse innfallsvinkler, så etter litt justering så tipper jeg det blir andre boller... Ikke imponert over at en så dyr modell har slike avvik, og disse avvikene kan godt stemme med det jeg ikke liker ved den.
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment


            • #7
              Er enig med det Anders skriver andg. Krill Extra`n.
              Skal du ha en snill super 3D trainer, for slow 3D. Kjøp deg en 35% Extra 330 fra Pilot. Du blir garantert ikke skuffa.
              Dette er også ett gunstig alternativ og Elefun har på lager.
              Ville også valgt samme modell om du vil gått for ei 50 kjærre.

              Dette er mitt tips.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tertitten View Post
                Er enig med det Anders skriver andg. Krill Extra`n.
                Skal du ha en snill super 3D trainer, for slow 3D. Kjøp deg en 35% Extra 330 fra Pilot. Du blir garantert ikke skuffa.
                Dette er også ett gunstig alternativ og Elefun har på lager.
                Ville også valgt samme modell om du vil gått for ei 50 kjærre.

                Dette er mitt tips.
                fint tips men har ef extra som er veldig snill er i hovedsak composite jeg skal ha om jeg skal ha ny model, men vilken

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Kenolang View Post
                  Tøft med kompositt, men kontra visse andre modeller ikke helt verdt penga...
                  Jeg har Krill Extra 35%, og har ikke vært helt happy med den... ,men nå har jeg sjekket diverse innfallsvinkler, så etter litt justering så tipper jeg det blir andre boller... Ikke imponert over at en så dyr modell har slike avvik, og disse avvikene kan godt stemme med det jeg ikke liker ved den.
                  kanskje 31% krill kan vere anderledes? når det gjelder avvik

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by laker47 View Post
                    fint tips men har ef extra som er veldig snill er i hovedsak composite jeg skal ha om jeg skal ha ny model, men vilken
                    Ok. Da forstår jeg

                    Jeg har hatt en Krill Extra. Ble aldri fortrolig med den dessverre. Flott modell, men enig med Keno.
                    Tok Maiden på en Carf Edge i går. Litt tidlig å konkludere på denne. men denne hadde vertfall ikke noen uforstålige tendenser. Ellers har en kompis i klubben her en carf Extra 300 som han er superfornøyd med.

                    Jeg kommer vertfall til å velge Carf igjen fremfor Krill neste gang. Følg med på ukestilbudet på Carf siden, så kan du få ett gunstig kjøp.
                    Jeg kjøpte Edgen min på slikt tilbud.
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #11
                      Keno:
                      Hva avvik har du funnet ut? Interessant å forske på dette.
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tertitten View Post
                        Keno:
                        Hva avvik har du funnet ut? Interessant å forske på dette.
                        Har vel funnet ut det samme som flere på FG har funnet ut, feil vinkel på stab. 0,6 grader forskjell på de... Det forklarer hvorfor den dro skjevt I tillegg er det 0,2 grader forskjell på vingene. Easy fix, men ergelig...
                        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                        EF Yak-54. 110"
                        EF MXS 83"
                        GB Yak-55 2,2m

                        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                        Takk til:
                        Autopartner.se
                        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by laker47 View Post
                          kanskje 31% krill kan vere anderledes? når det gjelder avvik
                          Det kan godt hende.
                          Uansett avvik, det lar seg ordne. Flyr bra gjør de, men sikkert enda bedre med riktige innfallsvinkler
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment


                          • #14
                            Tja.

                            Både Krill og C-arf er er gode produsenter. Har kun erfaring med førstnevnte og er veldig fornøyd.

                            Tipper C-arf sin Edge, som Tertitten her nettopp har hatt maiden på, er en fin-fin modell til slow, stabil 3D med i fin størrelse.

                            Om du vil gå for litt mer aggresiv 3D vil jeg påstå Krill sin Extra330SC er super. Joda, de første modellene var plaget av incidence-feil men dette skal være rettet på med alle nye som kommer fra fabrikken.

                            Jeg synes personlig de har litt mer fancy løsninger enn C-arf med blant annet støpte servobrett / tankbrett, profi arm, formstøpte hjulkåper/fairings mm. men det er nok en smakssak.

                            Men jeg ville definitivt kjørt 35% størrelse, ser for meg at endel av vitsen med composite frafaller med mindre størrelse.

                            Ellers er modeller som både EF sin 104" Extra, 3DHS sin 104" Slick samt PAU sin 100cc Edge mm. flotte 3D modeller, som et alternativ til composite - til bortimot halve prisen. Men, der kan man riktignok bare kjøre stock-scheme og ikke custom farger/skjema som composite, som gjør det mer særegent.

                            Pluss og minus med de fleste valg! hehe.. lykke til!
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #15
                              takker for gode tilbakemeldinger men nå må jeg si att jeg vurderer sterkt hangar 9 qq yak ingen som har noen formeninger om den da?

                              Comment

                              Working...
                              X