Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyst å prøve 3D også, valgets kvaler..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det fine med slike epp/epo profil modeller er at de tåler så sinnsykt mye juling, da det feks ikke er noen hule kropper som kan knuses, og ta tørr man (iallefall jeg) å ta mer sjanser og leke seg mer. Og når man etterhvert innser at man kræsjer sjeldnere og sjeldnere så kan man gå over på penere og dyrere saker.

    Comment


    • #17
      Må nesten vise deg denne her også om du ikke har sett den...?
      Utrolig lettflydd, og flyr bra.
      404 - Allt inom radiostyrt - Autopartner.se

      Film:
      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
      EF Yak-54. 110"
      EF MXS 83"
      GB Yak-55 2,2m

      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
      Takk til:
      Autopartner.se
      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

      Comment


      • #18
        Jo, jeg så den i høst!
        Kreativ tittel og bra flyging.

        Hadde det ikke vært for at elektronikken er helt blottlagt på disse, så er jo egentlig hele flyet en stor flottør
        Min ble sendt fra Elefun i dag, så jeg antar at jeg har den i morgen, eller på lørdag.
        Så det blir nok noe liming i helgen

        Her bare snør og snør det, begynner å bli lei av å frese snø hver dag - og kaoset på veiene i rushtiden...

        Comment


        • #19
          Her kan du jo kjøpe et komplet sett for under prisen bare servoer, motor og regulator vil koste her på berget. Fabrikanten er jo ikke helt ukjent så det kan jo hende det virker.
          RC Japan | Radio Control Aircraft | Car

          Comment


          • #20
            Billig det der bardp, men jeg bestilte Sbach-planke fra Elefun i går og fikk den i dag
            Når jeg har lyst på noe, så vil jeg ha det fort...
            Er tålmodig ellers, men liker ikke å vente - så jeg handler helst i Norge.
            Også bidrar man til å holde liv i de relativt få aktørene som har klart å overleve kinesiske konkurrenter hittil

            Comment


            • #21
              Et spørsmål om innfesting av motor/motorfeste:

              Ser at de har snudd på dette på 1,2 meteren, der har de felt inn motorfeste sånn:

              Click image for larger version

Name:	motorfeste.JPG
Views:	1
Size:	102.1 KB
ID:	606481

              Mens på 1 meteren som jeg kjøpte skal det limes utenpå, og styres på plass med tannpirkere:

              Click image for larger version

Name:	motorfeste_org.JPG
Views:	1
Size:	25.8 KB
ID:	606482

              Syns sistnevnte som står i manualen ser litt jalla ut.
              Kjøpte meg propellfeste "for bakvendtland-montering" i går, men er usikker på om jeg skal følge boka.

              Hva har dere som har bygd disse før gjort?
              Også ser jeg at de har satt inn flere carbon-strips i høyderoret, en i den faste delen av høyderoret (stab), og en på hver side av utsparringen til kropp/sideror i høyderoret. Sistnevnte er sikkert ikke dumt, siden det er ganske tynt bak der.

              Comment


              • #22
                Jeg har gjort som manualen viser, men byttet ut tannpirkerne med carbonstenger som jeg har spisset litt og laget en del lengere.
                Funker det. Klipt dem av med avbiter utenfor plata. Carbon blir da litt "bustete" og vil få en god "limknott" som holder plata fast.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #23
                  Ok takk!, da blir det frontmontering av glassfiberplata.
                  Det var bare to av skruehullene som passet til motoren, men jeg tar blå Locktite på de to som passer perfekt.
                  Antar det er greit nok, begynner å likne noe her nå.
                  Har limt sammen alt, satt inn balanserorservoer i vingen med smeltelim, så det er motor og resten av elektronikken igjen.

                  Comment


                  • #24
                    Kan jeg bruke JST-plugg mellom ESC og batteri på en RedRock 2212-11 62gram 1000KV motor med 10x5e Prop?
                    Er veldig i tvil, men jeg ser at batterier på 3S opp til 25C selges med JST-plugg.
                    Jeg har wattmeter, men det blir mye unødvendig lodding bare for å teste.

                    I følge produsenten skal dette dra 12,8A med denne kombinasjonen.
                    Går det bra med JST og relativt tynne kabler på dette?
                    Skal brukes på denne RCF 1 Meter Sbach 342-modellen.

                    Comment


                    • #25
                      C verdien er ikke så vesentlig som kapasieten, jeg har feks noen gamle 1000 mah batterier med 15 C som kommer med solide ledninger og Deans/T-plugg. Jeg mener å huske at JST plugger er ratet til 8A, ditt vil alltså trekke en god del mer. Det kommer vel ikke til å ta fyr, men de kan bli en såkalt "flaskehals".

                      Comment


                      • #26
                        Takk!
                        Ja jeg syns det virker mye på de fislete JST-kontaktene, jeg safer ut med noen fetere greier, har diverse plugger for lodding liggende.
                        Noen gram ekstra gjør nok ikke så mye, tror det blir nok trekkraft i denne uansett

                        Comment


                        • #27
                          Hei!

                          Antageligvis et siste spørsmål rundt denne modellen fra min side... (RCF Sbach 342)

                          Hvor er den mest hensiktsmessige plasseringen av batteripakken?

                          Jeg tenker å montere ESC, receiver og elevator-servo på en og samme side av den vertikale kroppsdelen, og batteriet på den andre siden for å fordele vekten.
                          Tenker da å montere ESC og RX rett under den vannrette kroppsdelen, men festet i den vertikale kroppsdelen.
                          Batteriet derimot, sikkert lurt under den vanrette kroppdelen der også for å holde tyngdepunktet lavt, MEN pakken blir litt mer sårbar for skrubbing og slag dersom man lander stygt eller er nedi noe. Det ser også penere ut egentlig enn å ha den festet inntil den vertikale kroppsdelen over vingen.
                          Men samtidig er den mere beskyttet om den er over vingen tenker jeg.

                          Ser også at noen tar hull i den vertikale kroppsdelen og sentrerer pakken på tvers i CG over vingen, men det har jeg i utgangspunktet ikke lyst til for det mener jeg svekker styrken i kroppen.

                          Hva har dere andre gjort?

                          Litt knotete formulert kanskje, men ikke så lett uten å tegne

                          Comment


                          • #28
                            Hei, denne kommer du til å ha det mye gøy med!
                            jeg har skjært hull i øvre vertikale kroppsdel, å setter batteriet på tvers igjennom der. en løsning du kanskje har sett på de mindre profilflyene til RCF? funker gull, uten bårrelås og andre remedier som forfaller over tid
                            Plane is temporary, glory is forever

                            Comment


                            • #29
                              Har det på vertikale kroppsdel under vinge. Jeg har ikke understell heller,men ikke noe problemer rund dette.
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • #30
                                Tusen takk begge to!
                                For balanseringen sin del og for god innfesting, så er det sikkert ikke dumt å lage hull.
                                Men jeg har egentlig ikke lyst til å lage såpass stort hull, og det kan hende jeg må prøve meg frem med forskjellige størrelser på batteri (mah/fysisk).

                                Tertitten, bruker du borrelåsbånd med lim?
                                Eller har du strap med borrelås?
                                Eller kanskje til og med begge deler for å sikre det skikkelig?

                                Comment

                                Working...
                                X