Unconfigured Ad

Collapse

Funtana s90 flyging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarle
    • Feb 2005
    • 341

Jeg ser jo at jeg har et stykke igjen til stødige rolling harriers men det kommer seg litt og litt . Mulig jeg må skaffe meg en 14MZ, jeg har hørt at de skal fly helt på egenhånd!
    Jarle
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• Supra25
      • Sep 2003
      • 1825

hmm..veit ikke om det hjelper akkurat, men det er en fin liten sak å ha uansett!
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

Comment

• panzerulven
        • Nov 2004
        • 118

Hei så dere Funtanaen min er blitt kjedis
        den er avbildet i siste MI side 40 ang artikelen om klubben vår.
        Ser du Joo at det er kommet seg bra der oppe på bestemorenga
        de siste åra, takket være noen iherdige ildskjeler som har tatt tak
        i området.
        Tror jeg må prøve å lure dere oppover til neste år på ett aldri så
        lite Funtana treff eller hva??

Vh Ronny

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Ja ser at Bestemorenga er oppgradert siden jeg var der sist (1993).
          Min Gul-fugl gikk ut døra i går til ny eier. Men kanskje jeg investerer i en ny som er ubesudlet av 60 millioner år gamle dinosaurlevninger og jekker inn en Plettenberg eller Actro i nesa!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Supra25
            • Sep 2003
            • 1825

Originally posted by joo
            Min Gul-fugl gikk ut døra i går til ny eier
            Skamme seg!!
            Odd Sundet

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Jada Supra, jeg både skammer meg og har dårlig samvittighet siden jeg ikke klarte å bli venn med fuglen. Men som sagt kommer det kanskje en ny i huset etterhvert. Men jeg så på hvor lite jeg brukte den, og siden jeg skal bruke betydelige summer på stor skalaseiler og litt elektro F3A i kombinasjon med stor baksmell på skatten og fly i alle kriker og kroker i huset er jeg nødt til å krype til korset og redusere flyparken ned mot max 40 fly...
              Har lyst på en IMAC-maskin også. Og skal ha opp helikopter etterhvert... bare for å ha prøvd det!

Comment

• panzerulven
                • Nov 2004
                • 118

Nei nei joo da, svikter du gul fugl klubben kan ikke bare gjøre det uten videre .. Har drevet å bygge minikatana og har ikke fått fløyet funtanaen på 3 uker nå Holder på å drukne her oppe i nord da det har regnet i snart 3 mnd . Ja joo du må få dæ en tur til neste år å fly litt på bestemorenga nå når det er blitt så bra der. Kor det går med han Supra?? har du fått hærjet noe i det lave 3d rommet noe i det siste der dere har vær??
                Og hører dere noe fra han widowmaker?? har HAN sin funtana enda??

Vh Ronny

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Neida, jeg svikter ikke helt! Må bare "omorganisere" flyparken en del og det betyr at en eventuell ny Funtana får elektro i nesa. Men den kommer bak ny storseiler og elektro-F3A i rekka dessverre.
                  Håper å ha de nye STORE prosjektene i stand før jul. Og så er der en del mellomstore seilere (2,5 - 3 meter) skala og F3F og noen elektro 3D-maskiner i størrelsen 4-6S LiPo som skal være klare til neste sesong... Dermed blir det avgang av alle flyene som er lite brukt... Utrolig hvor mye plass noen få dusin fly tar
                  Når jeg bare har batterioppsett for F3A er sannsynligvis vegen kort til å få ny gul-fugl og bruke samme batteriparken (10S Lipo). Hvis det ikke dukker opp en annen spennende 3D-sak i samme størrelsen.
                  Widowmaker har sin Funtana, kanskje han skal bruke den i helga... Men han har også sett seilfly-lyset så det er mye hang og slep på ham også for tida. Senest i går hadde vi nesten 2 timer på hang. Men han svikter nok ikke gul-fuglen av den grunn.
                  Var innom Værøy forrige uke i forbindelse med jobben, og taxi-sjåføren i Bodø hadde ikke mye godt å si om været... Skjønner frustrasjonen dere har, ikke få fly er fælt!
                  Har ikke sett Supra i lufta her nede hos oss på lenge, men jeg vet at han frekventerer luftrommet konstant oppe på flatbygdene der han holder til. Ingen fare der i gården!

Comment

• Supra25
                    • Sep 2003
                    • 1825

Joo...jeg tror du trenger en hobby!! Høres ut som du trenger litt avkobling..
                    Misunner deg alle disse prosjektene dine!! Du er jaggu ikke helt go' i toppen du hell....og enda verre enn meg
                    Gjett om jeg skal mase og mase og mase og mase helt til jeg får prøve en av disse flotte elektrokjerrene du har på tapeten....

Panzer....livet er bra for oss under 10 fot Har dog ikke hatt'n i lufta siden jeg var på Rena 25. september. Du kan jo høre med Micromac/theBirg/Exlex om det var no dreis over gulfugl luftinga.
                    Tror ikke det var så verst, selv om det jo får være opp til de som kikka på.

Rolling harriers/circles i hodehøyde begynner å sitte rimelig bra. Det samme gjør DoD TqR'ene. Blir egentlig bare mer og mer fornøyd med flyet, men skulle ha flydd det mer. Har ikke mer enn 30 turer på det i år(vært litt dårlig vær her nede også + kjøpte hus i sommer). Har de siste ukene hatt pri på å få C-ARF Extra'n i lufta, noe som skjedde forrige helg.

Håper å få lufta litt Funtis i morra og søndag. Det er meldt knallvær for oss piloter her nede på flatbygda, og jeg tror nemlig at dette kan være siste helga jeg har mulighet til å fly (ute) på denne sida av nyttår (sambo'n har termin 26. okt)
                    Odd Sundet

Comment

• Supra25
                      • Sep 2003
                      • 1825

Ååååå...for en helg for en helg!!! Blir jo alltid en god del skravling når man er ute, men totalt 11 turer og drøye 1,5 time i lufta må jeg si jeg er fornøyd med.
                      Funtis'n fikk lurt seg igjennom 6 tanker, hvorav 5 var med meg bak spakene. Vi koste oss gløgg ihjel og bakken begynner å komme faretruende nær....faktisk litt FOR nær ved en anledning. Jeg velger dog å se på det som første treningsforsøk på ny signaturøvelse.

Oppskriften er å starte i hover ca meter'n over bakken. Deretter torqueroll-into-half-semi-90 degrees-rolling-harrier-circle-turn-into-landing

Siste ordet burde kanskje heller vært ankomst, men det får dere avgjøre sjæl. Fikk festa krumspringa på tape og skal snekre sammen en liten oppsummering av helgas gulflyging innen et par dager.

Nesten like gøy å fly Funtana som 2,6m Extra...det oppsummerer vel det meste!

Noen andre som har lufta seg i helga?! (Joo....kyllingflying med redskap uten skikkelig bråketet og ikke minst sølete fremdriftsinnretninger teller ikke )
                      Odd Sundet

Comment

• affa
                        Administrator
                        • Jul 2002
                        • 5878

Har kikka på Showtime, men det har desverre betydelig mindre vingeareal.

Er det overhodet mulig å starte YS 110 uten starter?
                        Har en YS120SC som det går med, men det må jo bannes litt først.......
                        Jeg orker ikke ett fly som jeg må drasse med for mye utstyr.

Comment

• Supra25
                          • Sep 2003
                          • 1825

Tja...spørs vel hvor tålmodig du er. Med min motor foregår startos numeros unos alltid med starter, men alle påfølgende starter skjer med ordinær flikking.

Orker du ikke utstyrsdrass får du henge deg på wattbølgen til Joo og OAK..
                          Odd Sundet

Comment

• MicroMac
                            • Jan 2003
                            • 632

Ei hysterisk fin oktober helg her også.... selv om jeg ikke har en Funtana og kose meg med, ble vel nesten 8 timer på stripa igår + noen lør, med fine turer med eget utstyr. + Jomfruturer og en drøss med relanseringer for andre.

Supra hva mener du med at elektro ikke krever utstyrs drass

Trodde man måtte ha med seg ørtenhundreogtreogtrygve elektriske måledupeditter og andre nødvendigheter, en safe på 100kg å lagre batteriene i, en kvadratmeter med shulze lader, ett hjullasterbatteri i meis på ryggen, ett pulver apparat på 10kg......ja det var vel stort sett det meste

Få ut den videoen a....vil se signaturen
                            mvh MM

Comment

• joo
                              MFN Skribent
                              • Nov 2002
                              • 6936

Seff får du prøve hva du vil bare vi er på samme sted til samme tid Supra! RCMarked blir plutselig fylt opp med YS`er til salgs.
                              Hobby? Ja må vel finne på noe...

I går demonstrerte OAK Showtimen sin på stripa hos oss, med Actro i nesa seff. Vakkert Elegant Og så fikk han noen slep med sin pene MPX DG600 (3,6 meter) og gjorde noen lekre trykkere!

Er ikke så mye utstyrsdrass med elektro, men man ha med følgende: Kaffe, LiPo, kanskje et skrujern for vingemontasje, kaker/snacks, nok kaffe og solbriller!

Lufta seg i helga? 8 timer ute lørdagen, bare 7 på søndagen dessverre... Kyllingflyging kanskje, men jeg kan love det hyyyler mye når noen meter seilfly hviiiner forbi i lowpass eller gjør en stor roll som fyller halve himmelrommet mens alle på kake-benken blir musestille og andektige i blikket og slutter å diskutere justering av forgassere

Snart slutt på årets sesong (unntatt hangflyging) men for en avslutning det har vært de siste helgene! Alle som vet å benytte seg av forholdene når dem er der har nok kosa deg dyktig håper jeg.

Comment

• panzerulven
                                • Nov 2004
                                • 118

Jepp jepp fikk lufta min funtana på søndag i bra flyvær, og har ikke fløyet den på 3 uker nå så ble vi govenner med en gang, hadde skikkelige 3d abstinenser på lørdag så da søndagen kom var jeg klar som ett egg. Testet ut 3d snap i passe høyde for første gang å det ble hårete da den gikk over i harrier etterpå.

Hadde noen passe lave hovrer på gang over stripa ca 3 m, kommer lavere og lavere etterhvert.
                                Høres ut som en alvorlig nesten balsasignatur du holdt på å smelle i bakken du supra med funtanaen heh.

Helt enig att det flyet er sinnsykt gøy å fly, får flere ganger adrenalin kick når man prøver noe nytt på den og den er jo fin å se på i lufta. Blir ikke å handle noe større fly jeg, iallefall ikke enda, og ysen funker som fff å drar meget godt, skal prøve 17x4w når elefun får den på lager igjen selv om 16x6 funker bra. Tacker ysen til 9200 rpm med 15-15 mrf nå.

Håndflikker min ys 10 ganger for å få opp trykk og på med gløderen å da starter den høvelig kjapt, har ikke prøvd å bare håndstarte den.

Som sagt dette flyet er det bare hva man tør med dette oppsettet.

JA supra få ut snutten med signaturen din vil se......

Comment

Working...