Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funtana s90 flyging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Og hva mener du med at sesongen snart er over joo? Det er jo nå det er fint å fly på stripa! Ihvertfall når det gjelder funtis flyving. En fin stille høstdag med YS brumming og laaaave harriere. Skal bli så fint så. Og til de av dere som lurte på hvordan det gikk med Funtis flyvinga mi, så har den bare hatt en liten pause. Tiden strekker ikke til alltid, og i det siste så har det vært litt trappebygging, og valpeoppdragelse, i tillegg til unger og mas. Men nå skal den snart få luft under vingene igjen. Den har fått ny APC 17x4W i nesa, som bare venter på tacking. Joda, dette skal nok bli en fin fin høst!
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

    Comment


    • Ok, kara...har nå nyss ofra litt skjønnhetssøvn og slengt sammen en liten snutt fra søndagens flyging. Da jeg tok det som ei treningsøkt så gikk det mye i det samma, men vi hadde det jo gøy lell. Min nye signaturøvelse er også med... Øverste vidoi..

      http://www.rcfoto.no/index.php?optio...d&ascdesc=DESC
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • Hmmmm, trenger du å låne vingebolter til understellet ditt kanskje? Ellers mye bra flyving der. Har wingrockinga di forverre seg litt? mener din fløy stødigere før?
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • Kikka litt på videoene dine Odd, synes den wingrocker mye? Trodde Funtanaen var meget stabil? Den slår seg jo aldri til ro i high alpha?
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • Widow: Nope...ikke noe behov for nye bolter her nei. Det var jo landing, og ikke ankomst for svarte..%€€%/..
            Kjerra var egentlig fortsatt like flydyktig etterpå, men det var siste turen uansett og det blei et par småhull i betrekninga fra jordet. Burde jo tenkt på det...

            Hva wingrock angår så var det egentlig litt latskap fra min side. Hvis jeg vipper opp nesa litt til, holder mer høyderor og ikke jokker så fælt på throttle så er den mye roligere. Men hvis det er bitte litt gust i lufta så rocker'n straks mye lettere. Den detter dog aldri ut av harrier, så det er ikke alltid jeg gidder å gjøre noe med det.
            Elevators og parachutes er rocksolid og dønn rolige.
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • Ojjj Odd
              Ikke en km med landingsinnlegg der nei.
              Personlig liker jeg også videoer der vi hører throttelbruk og komentarerer bedre enn de med musik, men det er en personlig preferanse.
              Synes de gir en helt annen følelse av og være tilstede på stripa

              Er det en videre utvikling av siste finalen på siste turen på Rena nå sist?
              Veldig artig og se på...inspirerende.....fikk lyst på og sprenglade 3D hoppetussa og ta en tur i efta på min egen lille beskjedene måte. Litt avveksling fra knotete pattern trening. Været er hysterisk fint.

              Er forøvrig glad det snart er slutt på dialup her i dalstroka innafor. vidoiene rundtomkring begynner og bli lange og mange. Sparer vel omtrent en funtana 90 i året med ADSL i forhold til ISDN i rene faste kostnader.
              mvh MM

              Comment


              • Originally posted by MicroMac
                Er det en videre utvikling av siste finalen på siste turen på Rena nå sist?
                njaaaaeeeei.... Jeg tror vel heller at finalen på Rena er å foretrekke over denne, eller hva


                Veldig artig og se på...inspirerende.....fikk lyst på og sprenglade 3D hoppetussa og ta en tur i efta....
                Itte'no å lure på det. Kom deg ut!!!!!

                Det ser forresten ut til at det blir tur til Rena igjen på lørdag, men denne gang til Rena leir. Fly litt Funtis og 2.6, og se på maiden med C-ARF Lightening
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment


                • Ja du traff bedre og lettere...mere elegant på den på Rena. Men om jeg husker rett så var inngangen mye råere og mer vrien på den på videoen.

                  Hørte N nevne at du hadde planer om en tur oppover. Spørs om været holder, ser ikke all verdens ut på værvellinga
                  Pling meg på mailen på fr om du drar. Hvis du husker det.....godt mulig jeg kommer luskende. Lightening og Extra toseks, samt litt Funtana, og kanskje også litt Adrenalin (om N har fått på plass igjen vesentlige deler) høres ut som snaskens lørdags snop for glåmertene.
                  mvh MM

                  Comment


                  • Jepp jepp da var det på tide å fortelle hva som skjer på funtana fronten her oppe i det kalde nord. Har fått montert på en apc 17x4w som small size hadde, i tillegg har det lagt seg vinter i bodø for tiden og da letet jeg fram ett par ski som jeg hadde fra forrige modell for å monterte på funtanaen. Fikk meg 3 saftige turer med gulingen igår å testet ny propell og ski. Ys`en med denne propellen og 15-15 mrf tacet ca 9100 rpm ikke værst, bakkeklaringen ble ikke mye forandret ifra 16" så det gikk bare bra.
                    Da jeg har fløyet med 16x6 dynathrust en god stund nå og synes det gikk for fort, iattpåtil var den vanskelig å hovre fint med, gledet jeg meg til å prøve dette. OG DET BLE SUKSESS må jeg vel si, farten kom ned og den ble lettere å hovre med samt at vertikalkreftene ble ENDA bedre. Hovrer på under halv gass nå(vinterfutt) og mye lettere. Begynner å bli govenn med denne karen nå og grensene testes hele tiden med nye øvelser og lavere. prøvde åfå til å en harrierlanding idag da den ene skia vippet helt opp etter takeoff og den ble litt hard men ingen skader på flyet heldigvis. Denne øvelsen skal jeg trene mere på nå som underlaget blir litt mykere he he. Hadde ett par forsøk på starten på rollig circle igår og det begynte å ligne på noe.

                    Er det kommet noen nye funtana s90 piloter nå som Jarle og Mads selger og har solgt??

                    Har du fløyet din noe mere Odd??

                    Skal se om jeg ikke får laget en litten snut av flygingen hvis det blir forhold neste helg.

                    Odd løp å kjøp 17x4w apc.

                    Vh Ronny Nilsen (panzerulven)

                    Comment


                    • Ski?!?! *grøss*...

                      Har ikke fått flydd noe mer Funtis siden min noe utradisjonelle landingsmanøver. Har rett og slett ikke blitt tid, og når tiden en gang iblant har gitt pusterom så har det ikke vært vær. Regner ikke med at det nå blir noe mer gulfugl før over nyttår. I mellomtiden skal ny cowling og nye hjulkåper monteres.

                      Tror nok jeg kommer til å fortsette med APC 16x6. Syns det funker veldig bra. I tillegg så kjører jeg på 15% og har ingen planer om å gå opp. If it works don't fix it!
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

                      Comment

                      Working...
                      X