Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektrisk Showtime 4D (90-size AA-kjerre)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektrisk Showtime 4D (90-size AA-kjerre)

    Jomfrutur i dag, suksess. Hurra!

    Hadde jomfrutur med min Showtime i dag, og den fløy strålende. Det var temmelig gusty, og jeg fikk bare tid til en tur, så jeg har jo bare så vidt fått kjent litt på den, men du verden hvor bra det kjentes ut! Roll-rate'n var jo helt syk.

    Men det beste av alt var at det elektriske oppsettet fungerte ultrasmooth! Maskinen gikk rett og slett utrolig stille. Mye mindre støy enn jeg har hørt i mange andre større elektro-kjerrer med girboks og slikt. Gummidempet outrunner har nok sine fordeler! Krefter var det også nok av selv om jeg brukte en litt underdimensjonert propell.

    Motoren trakk 52A på full fart, noe som burde tilsi omkring 1500-1700W.

    Hadde litt problem med kort rekkevidde. Ble litt bedre når jeg flyttet antennen innenfra skroget og opp til toppen av halefinna, men er fremdeles ikke bra omkring 50% throttle. Må forske litt mer på det problemet.

    Motor/radio-oppsett:

    Actro 40-5 motor
    Actronic 70-32 regulator
    UBEC HV 5V
    Thunder Power 10s 2p 4000mAh Pro Lite
    APCe 18x8
    Motor strømtrekk: 52A
    Balanseror: Futaba S9451
    Høyderor: Futaba S9252
    Sideror: Futaba S9351
    Mottager: R5014DPS
    Sender: 14MZ

  • #2
    Fantastisk
    Utrolig kult at folk begynner og fly større og større fly på elektro...

    Bilder? Film?
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Tøft. Har sett tråden din på RCU.

      Jeg har forresten også lagt merke til at prop-lyden blir rar på full throttle på min Edge. Det er kanskje noe i det at APCe ikke er stive nok.

      Comment


      • #4
        med fare for å gjenta meg selv fra andre tråder : V-I-D-E-O!!

        GRATTIS med jomfrutur!! Alltid deilig når alt funker som det skal. Må ta en tur og myse en dag...eller kanskje du slenger med Joo og WM når vi alle skal møtes?!?

        Video av den etterhvert så berømt Kyle som flyr sin Showtime og man kan vel si at han legger lista... :

        http://www.rcfoto.no/index.php?optio...d&ascdesc=DESC

        EDIT: Ser at du skal over grensa i morra. Da får jeg jo se den i action der, og så kan vi utveksle litt sendererfaringer. Kanskje litt dualhovering med Funtis og Showtime!??!
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #5
          Skulle gjerne ha bidratt med video/bilder, men jeg har desverre ikke kamera. Men det må vel la seg ordne noe etterhvert. Uansett er ikke flygingen så mye å skryte av ennå. Regner med at nervene holder flygingen på et forsiktig nivå en liten stund til. Dessuten vil jeg ha 10-15 flighter før batteriene er klare for å misbrukes skikkelig!

          Jomfruturen varte 12 minutter, og batteriene tok til seg 1800mAh (av totalt 4000). Selv om dette var relativt forsiktig flyging så ligger det jo ann til timelig god flytid.

          Tar meg gjerne en tur oppover og møter Funtis-gjengen. Kanskje jeg får inspirert Joo til å få ut fingeren med sine eFuntis-planer.

          Har akkurat kikka på videoen av Kyle med sin showtime...nå fikk IKKE jeg lyst til å legge ut video av min flyging. ALT jeg prøver å gjøre lavt vil jo se høyt ut etter å ha sett den vidoen der

          mvh.
          Ole André

          Comment


          • #6
            hehe...jeg tror at alt ALLE prøver å gjøre lavt ser høyt ut hvis man sammenligner seg med han. Men vi må nok se det i øya - vi begynner å bli gamle vi også. Disse kara er i simulatorgenerasjonen og man ser flere og flere av de som popper opp.

            Med det sagt så er det jo fint å ha et mål. Jeg veit ikke om jeg noensinne kommer så lavt som han, men det begynner å bli bra drag over rolling harriers'a nå. Så får vi se hvordan nervene er på Arvika. Har jo knapt 20 flighter på Funtis'n sjøl.

            Apropos Arvika så skal vi nå få til både bilder og video der. No problemas!! Kan være co-pilot for deg jeg...blir så fint så...skal iiiiikkkke stå og egge opp....bare fly 8-tall du....hehe
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              Jeg kommer gjerne på Skoger og filmer Showtimen din OAK

              Godt å høre du har fått ting til, nu ble jeg direkte flau og misunnelig siden jeg går her og trår luft og venter på ESC, Jeti 90 Adv... Er backorder over hele verden jo. Som trøst har jeg tatt opp igjen bygginga på en annen elektro som skal ha PJS5000 og 6S Lipo som test... Propell: 17x8 CadCam, LiPoer og ESC til denne har jeg liggende. Parallelt med bygginga av en nydelig Valenta/JR Extra som får Hyperion eller Jeti 45/3 og 4S.

              Jeg ble imponert over hvor mye flytid du får på batteriene dine! Den Actroen (som jeg også har...) skal visstnok brukes med 18x11 for F3A-oppsett. Skal bestille noen av de nye carbon-propellene for kW-elektroer, er det noen størrelse du er interessert i å prøve tar jeg med en eller ti til deg på samme ordren.

              Bra du kjører inn batteriene dine skikkelig, da varer dem nok ei stund. Ligger vel an til 12-15 minutter heftig flyging med den propellen du bruker nå?

              Gratulerer!
              Og IKKE la Supra25 egge deg opp til hårete ting, reduserer gjerne levetiden på modellene drastisk
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Originally posted by joo
                Og IKKE la Supra25 egge deg opp til hårete ting, reduserer gjerne levetiden på modellene drastisk
                pøh..!!! Foruten manglende utholdenhet på de medfølgende hengsler (som forøvrig nå er erstattet) er fuglen min like fin den...skjønner ikke hva du mener!
                Har man kjøpt en racerbil så bruker vi'n ikke fram og tilbake til postkassa..!!!

                topic: Gleder meg masse til å sjå doningen live i morra - uansett type flyging!
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Supra25
                  ....bare fly 8-tall du....hehe
                  8-tall??? Er du gal mann? Holder meg til venstresvinger jeg!

                  @Joo: Hørtes glimrende ut med carbon-props. Har hørt at det er noe som heter RASA som gjelder, men har ikke funnet noe sted som selger disse. Hva slag er det du skal bestille? Etter anbefalinger jeg har fått fra en svenske som flyr Actro 40-5 i Funtana så er det kanskje 19x8 som er ideell størrelse.

                  Comment


                  • #10
                    Har du målt turtall og trekkraft? Eller har noen antagelser rundt dette?
                    Odd Sundet
                    http://www.imacnorge.no

                    Comment


                    • #11
                      Har ikke målt ennå. Vet heller ikke hva jeg skal tippe på.

                      Men nå kjører vi av gårde retning Arvika, så da sees vi der borte i morgen.

                      Ole André

                      Comment


                      • #12
                        Har endelig fått et slags digitalkamera i hus og har tatt et par bilder av motorinstallasjonen for de som evt. måtte være interessert i noe slikt!

                        Ole André
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Og et bilde av batteri-installering....
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Ser staselig ut. Har du laget hull i kroppen for og slippe ut kjøleluft?
                            Driver selv med et lignende prosjekt så det er fint at noen tråkker opp stien her!
                            Tor Henrik Hernes

                            Comment


                            • #15
                              Brukte du medfølgende CA henglser og fungerer det evt ennå?
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X