Unconfigured Ad

Collapse

Elektrisk Showtime 4D (90-size AA-kjerre)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OAK
    • Jul 2002
    • 863

@Minibønna
    Sorry, men jeg har ikke sett innlegget ditt før nå. Svaret er ja. Jeg har luftehull under kroppen i bakkant av vingen. Kan ta et bilde.

@Affa
    Ja jeg har brukt de originale CA-henslene på alle ror, og samtlige hengsler er fortsatt intakt. Har i tillegg forseglet alle hengslingslinjene med tape (men tror ikke dette har noe å si for styrken). Balanserorene på min ST var svakt buet slik at selv med null glippe ytterst og innerst ble det allikevel glippe på midten. Derfor valgte jeg å forsegle med tape.

Når det gjelder showtimen forøvrig så har jeg nå fløyet ca. 60 turer med den, og jeg liker den bedre og bedre for hver tur. Den flyr meget bra, men allikevel tar det overraskende lang tid å bli "dus" med den. Føler fortsatt ikke at jeg kjenner modellen spesielt godt.

Den har holdt seg skadefri med unntak av et par knekte SFG's pga. gikk tom for strøm i hovring ca. 20cm over bakken (min feil).

Har forøvrig planer om å ta den med til Fagernes for gi jj litt konkurranse i elektroklassen

mvh.
    Ole André

Comment

• jj
      • Nov 2002
      • 1327

Å vi må nok regne med konkurranse fra flere...
      Pål har vel en 2meter bla....
      Jo Grini
      http://vimeo.com/jojoen
      http://www.youtube.com/jojoenno
      http://www.jojoen.no/

Comment

• OAK
        • Jul 2002
        • 863

Jada, mistenker at det blir en god del mer elektro i år enn foregående år. Skal bli morsomt å se hva som dukker opp av spennende godsaker.Tidligere år har det jo ikke akkurat vært mange om beinet i elektroklassen.

Comment

• Minibønna
          *****istrator
          • Oct 2005
          • 390

Originally posted by OAK

Har forøvrig planer om å ta den med til Fagernes for gi jj litt konkurranse i elektroklassen

mvh.
          Ole André
          Hiver meg på blandt el gutta jeg også, med min ST.
          En kompis av meg skal ha med seg en Gee Bee med AXI5330/18
          så det blir vel mange om beinet. Vet ikke hvor sugen jeg er på å evt trekke 40-50 amp av lipo batteria mine hvis gradestokken kryper på feil side av null.

Forresten OAK, var så uheldig å skade SFG`ene mine. Tenkte jeg skulle kjøpe nye, ehhh meenee dem kosta fa.... med det 900 spenn!!!!!!!! Skulle få dem for 600 og noe. Så det ble til at jeg laga nye. Det er fremdeles slik at jeg har vanskelig for å tro det. Så pass på de plankene der!
          Tor Henrik Hernes

Comment

• OAK
            • Jul 2002
            • 863

Såpass dyre ja...hørtes villt ut. Mine har bare fått seg en liten knekk og er fint reparerbare heldigvis (litt superlim og litt ny betrekning).

40-50 A går vel fint? Pleier å ha med meg kjølebag med to 1,5l brusflasker fulle av varmt vann som batteriene ligger i når jeg er ute og flyr. Også har jeg redusert luftingen i flykroppen. Funker fint som snus.

Hva slags oppsett er det du har i din ST? Har du veid den?
            Last edited by OAK; 02-03-06, 05:49.

Comment

• Minibønna
              *****istrator
              • Oct 2005
              • 390

Originally posted by OAK

Hva slags oppsett er det du har i din ST? Har du veid den?
              Jeg flyr min med AXI 5320/28, Jeti 77 Advance Plus, TP 5S2P x2 og Koolflight UBEC 40V, 6V. Har flydd med både 18x10 og 18x12 var ikke store forskjell med de to propellene borsett fra at 18x12 kaveterer på full gass når flyet er statisk, flyr nok litt raskere med 18x12 men jeg flyr sjeldent på full gass med min ST borsett fra når jeg flyr vertikalt. Så blir jo flytiden med den propellen litt kortere. Skal prøve 19x10 på den til helgen hvis været holder seg pent. Har kjøpt Hyperion E-Meter som jeg gleder meg til å prøve ut på de forskjellige propellene som jeg har. Av servoer har jeg 9451 på bal og høyderor og så bruker jeg 9351 på sideror.
              Har desverre ikke fått veid den, men den kjennes utrolig lett ut. Kan veie den i kveld. Hva er vekta på din da?
              Tor Henrik Hernes

Comment

• OAK
                • Jul 2002
                • 863

Tp4000 antar jeg?

Ser ut til at du har temmelig likt oppsett som meg mht. vekt. Min kom på ca. 4,7kg. Litt misfornøyd med den vekta egentlig. Har lyst til å sende den på slankekur.

Comment

• OAK
                  • Jul 2002
                  • 863

Den er jo fin da!
                  Attached Files

Comment

• MicroMac
                    • Jan 2003
                    • 632

Aldeles nydelig fly OAK.
                    AA og F3A fly er jo 100 ganger penere og mer sexy enn all verdens CAPer Giles Edger etc (den får jeg sikkert pepper for) Men stusser ille mye over vekta. Er du sikker på at vekta di er riktig 4.7kg er jo like mye som en gjennomsnitts 2x2
                    Ser H9 oppgir 3.6 til 4.1 i specen.
                    Er vekta du oppgir med vingefinnene?

Til sammenligning kom Infinityn min i samme størrelse (170ws x 172fl) på 3480g tom +ca 300g i fuel........tanket og flyklar ca 3780g
                    mvh MM

Comment

• Minibønna
                      *****istrator
                      • Oct 2005
                      • 390

Originally posted by OAK
                      Den er jo fin da!
                      Er kjempefin. Jeg flyr med 4000 ja!
                      Tor Henrik Hernes

Comment

• Minibønna
                        *****istrator
                        • Oct 2005
                        • 390

Min veier 4,6, slo deg med 100g.
                        Tor Henrik Hernes

Comment

• affa
                          Administrator
                          • Jul 2002
                          • 5878

Jeg skal selvfølgelig spekke min med elektro siden jeg aldri klarer å bli elektrofrelst....
                          Men det kommer selvfølgelig fullt review på den.

Skal bli spennende å se sluttvekta og fly litt med OAK

Hva veier forresten motor/batteri/esc?
                          Last edited by affa; 03-03-06, 15:18.

Comment

• OAK
                            • Jul 2002
                            • 863

Showtime R.I.P

Det er med tungt hjerte jeg nå må meddele at min kjære showtime i dag brått ble revet bort fra meg. Den rakk å gjennomføre 88 herlige flyturer før den i dag fikk plutselig strømstans i vitale radioorganer og døde momentant da den bevisstløs støtte på moder jord.

Fra spøk til halvor... Var ute å skulle kosefly litt i dag. Etter ca. 3min, 27 sekunder og 18 tiendedeler med lazy flyging responderte plutselig ikke flyet på balanserorene. I sekundene som fulgte oppdaget jeg imidlertid at det var ingen andre ror som virket heller. Motoren gikk på ca. halv gass uavhengig av hva jeg gjorde med throttle-stikka (til info så er fail-safe satt til motor AV). Skjønte derfor ikke helt hva som skjedde. Den gikk rett i skogen med en vinkel på omkring 80 grader. Skikkelig brak! Jeg småløp for å finne den i forhåpning at ikke hele driten skulle ta fyr (masse liposomer ombord). Heldigvis gjorde den ikke det, men flyet var selvsagt mos.

Ante med fort hva feilen var da jeg så UBEC'en (fra Koolflight). Glattekondensatoren på inngangen hadde smeltet seg igjennom krympeplasten. Målinger i etterkant viste at denne som antatt var stein dau! Ikke så mye som en millivolt å hente der.

Heldigvis ser det ut til at alt annet av servoer, mottaker, regulator og ikke minst Actroen har overlevd havariet. Lipo-pakkene derimot er sterkt redusert. Kan nok redde en del av cellebankene, men en del er definitivt bare å kassere. Den ene cellebanken ble også meget varm(og det er den fortsattt flere timer etter crashen).

Kjipern....men flaks det er tilbud på ST hos smallsize om dagen

mvh.
                            Ole André
                            Attached Files

Comment

• OAK
                              • Jul 2002
                              • 863

Svidd UBEC

Legg merke til kondensatoren som har vært litt lunken.
                              Attached Files

Comment

• andre78
                                • Nov 2005
                                • 163

Hei jeg har nada peiling på elektro , er den kondenstatoren en motstand som står mellom battpakken og mottaker ???
                                Mvh Andre`søhagen

Comment

Working...