Announcement

Collapse
No announcement yet.

baggasjeromsfly!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • baggasjeromsfly!

    Hei, ser at flere og flere små pakker med fly og radio, lader etc blir tilgjengelig.
    f.eks p51d mustang og flere 3d/fun fly.
    Jeg har litt lyst på et lite artig fly som får plass i baggasjerommet på bilen i tilfelle jeg får 10 min fri og fant en liten plass å fly litt.
    helst et som en kan gjøre litt bevegelser med, 3d øvelser etc..
    Noen som kan anbefale et slikt fly?
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc

  • #2
    tja du har jo micro blade fra free air da:

    Siden finnes ikke

    får vel plass i de fleste bagasjerom.
    var en liten tråd på dette flyet for en tid tilbake siden
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      tja, eller kanskje denne: Siden finnes ikke kanskje?
      Med vennlig hilsen / Best Regards
      Freddy Ulvseth
      http://freddy.ulven.com/rc

      Comment


      • #4
        mener det vare en tråd på det flyet også ganske nylig
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          denne: art tech edge 540T - (MFN) ModellflyNytt.no ?

          Comment


          • #6
            ser lillebo har tilbud på edgen nå denne uken http://www.lillebo-impo.com/Fly.html
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Originally posted by tyor
              ser lillebo har tilbud på edgen nå denne uken http://www.lillebo-impo.com/Fly.html
              Og dette står på siden deres:
              OBS: senderen og mottakeren som følger med kan kun leveres med 72 Mhz.

              Det er vel ikke lov å selge/bruke radio utstyr som bruker 72MHz her i landet vel?
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #8
                Siden finnes ikke
                Alf Surdal
                Hovsherad

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Vingemutteren
                  Og dette står på siden deres:
                  OBS: senderen og mottakeren som følger med kan kun leveres med 72 Mhz.

                  Det er vel ikke lov å selge/bruke radio utstyr som bruker 72MHz her i landet vel?
                  det har du vel rett i så ikke det jeg
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Siden vi er inne på emnet bagasjeroms fly. Så er det klart at dette er fly som bør tåle en støyt under transport/lagring. Jeg samner ett fly som en kan fly acro/3D med, som er lett men tåler en liten bris, og tåler røff behandling. Omtrent som det Ulven tenker på, men det bør kunne fly "normalt" og kunne lande på asfalt/grus, uten å bli ødelagt. Har en T3DII Wild beast, men dette flyet møter ikke kravet til røff lagring. Noen flere forslag til fly som kan være aktuelle?
                    Last edited by Vingemutteren; 02-07-06, 07:59.
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #11
                      Det er jo MER enn 3 ønsker på en gang og det går IHVETRFALL ikke an !

                      Tror nesten det nærmeste du kommer er noe EPP greier, jeg har en Microbat fra http://www.rs-hobbyimport.no/ . Den er ikke veldig lett og den er litt myk, slik at den blir unøyaktig å fly og trimmene har en tendens til å endre seg.
                      Ellers er den bra og flyr 3D så det griner, det finnes sikkert nyere modeller også som er vel så bra.

                      Jarle
                      It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Vingemutteren
                        Siden vi er inne på emnet bagasjeroms fly. Så er det klart at dette er fly som bør tåle en støyt under transport/lagring. Jeg samner ett fly som en kan fly acro/3D med, som er lett men tåler en liten bris, og tåler røff behandling. Omtrent som det Ulven tenker på, men det bør kunne fly "normalt" og kunne lande på asfalt/grus, uten å bli ødelagt. Har en Wild beast, men dette flyet møter ikke kravet til røff lagring. Noen flere forslag til fly som kan være aktuelle?
                        Helt riktig, akkurat det samme som jeg tenker på..
                        Mulig at det blir tre ting ja, og dette er nok ikke et kinderegg vi er på utkikk etter.. hehe.. alle forslag mottas med takk, helst pakker som har radio og hele pakka.

                        Med vennlig hilsen / Best Regards
                        Freddy Ulvseth
                        http://freddy.ulven.com/rc

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Vingemutteren
                          Siden vi er inne på emnet bagasjeroms fly. Så er det klart at dette er fly som bør tåle en støyt under transport/lagring. Jeg samner ett fly som en kan fly acro/3D med, som er lett men tåler en liten bris, og tåler røff behandling. Omtrent som det Ulven tenker på, men det bør kunne fly "normalt" og kunne lande på asfalt/grus, uten å bli ødelagt. Har en Wild beast, men dette flyet møter ikke kravet til røff lagring. Noen flere forslag til fly som kan være aktuelle?
                          mitt tidligere forslag oppfyller alle disse krav.., forutsatt at vingen forterkes med et karbonrør. hvor mye vind det tåler kommer bare an på piloten, vind er gøy! får nesten litt lyst på seilfly etter flygingen i dag..
                          Alf Surdal
                          Hovsherad

                          Comment


                          • #14
                            Tja, jeg har jo allerede en T3DII Wild beast, og siden den ikke oppfyller mine ønsker til lagring, så kan jeg ikke se vitsen med ditt forslag heller (ikke at de ikke er morsomme og tåler mere vind enn en skulle tro). Har blitt ganske bortskjemt med T-Hawkens motstandsdyktighet mot røff lagring bak i varebilen, så nå ønsker jeg meg egentlig noe lignende med gode acro egenskaper.
                            Vanskligt med slike sammensatte ønsker, men der må da finnes modeller som krysser av nok bokser til å vere annvendlige?
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #15
                              Vel, jeg klarte ikke å holde meg.. svippet innom lokale sjappa og tok med meg en Park flyer, P51 Mustang.
                              Dro hjem, monterte vingene, ladet batteriet og fløy.
                              Ble ikke akkurat imponert, men helt greit.. det dekker mitt behov for å stilne abstinensene etter fly.. Fløy helt greit, ok med power men ingen racer, noe mustang heller ikke er i IRL vel..
                              Forsøkte meg på en loop, og det klarte den da.. etterhvert.. og rollene ble i grunn veldig skala riktig, slow roll.. men helt greit.
                              Det var ikke mye trim som skulle til heller, men motor er nok ikke montert helt riktig, for trimmer du inn flyet på full gass, så stuper det bra når du drar av speeden. men men, det venner man seg til.. hehe

                              Så egentlig er jeg fornøyd etter første tur, så får vi se når neste mulighet byr seg for litt kveldsflyging da..
                              Med vennlig hilsen / Best Regards
                              Freddy Ulvseth
                              http://freddy.ulven.com/rc

                              Comment

                              Working...
                              X