Unconfigured Ad

Collapse

baggasjeromsfly!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dagauss
    • Dec 2005
    • 121

Kjappe tips til mustangen:

-Jeg trengte mye mer høyre-trekk. Så mye at spinneren såvidt går klar av cowlingen. Dette reduserte balror-trim betraktelig.
    -Shimmet vingen. (Reduserer vingens angrepsvinkel, jeg la inn litt balsa mellom vingens forkant og kroppen, der skruene går igjennom) Da blir høyderors trimmen riktigere (for meg, i allefall).
    -Mustangen er klar for LiPo! Fjerne en jumper i mottakeren. En del mer trøkk å hente på det.

Lykke til.
    heltpropell.com
    Trondheim MFK

Comment

• Ulven
      • Jun 2002
      • 451

Hei, takk for tipsene..
      Jeg syns ikke bal.ror trimmen var så ille, var bare et par knepp til høyre så fløy den rett (som den kunne i vinden).. hehe..
      De andre tingene skal jeg se om jeg får prøvd ut
      LiPo klar ja, det liker vi.. hehe.. smallsize har kanskje ferdig pakker med lipo til disse? kan jeg bruke samme laderen, eller må jeg bruke lipo laderen min da?
      Med vennlig hilsen / Best Regards
      Freddy Ulvseth
      http://freddy.ulven.com/rc

Comment

• dagauss
        • Dec 2005
        • 121

Må bruke en egen lipo-lader, ja.

Har flydd min med evo20, etec og hyperion-batterier. Det meste går inn (om enn litt trangt).

Det meste er jo lettere enn originalbatteriet (~180g), jeg har vel for det meste brukt en 1800mah.

Flyet kan kanskje ikke gjøre så mye acro, men det ser da fint ut i lowpass?
        heltpropell.com
        Trondheim MFK

Comment

• Ulven
          • Jun 2002
          • 451

jeg har en lipo lader, men den er pakket ned og ligger i flytteeskene i kr.sand, så jeg får klare meg med orginalbatteriet litt til. hehe.
          Var jo bare første turen i går, så jeg får vel gi det et par flyturer før jeg oppgraderer rolig start.. hehe..
          Stilig film ja, hehe.. mustangen flyr jo fint da..
          håpe på bedre vær til helgen så jeg kan få tatt en tur på et større sted å fly, ikke bare på en liten jordflekk ved husene her vi bor.. hehe..
          Med vennlig hilsen / Best Regards
          Freddy Ulvseth
          http://freddy.ulven.com/rc

Comment

Working...