Announcement

Collapse
No announcement yet.

50% EMHW Pitts Challenger II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • for future use... Så jeg slipper bestille opp nye 24m med feil farge...
    Men har til salgs da, hvis noen vil ha Ferrari-rødt fly ...


    item number: 22-023-020

    IMPORTANT INFORMATION:

    Do not run the RX aerial underneath ORACOVER® Scale or ORASTICK® Scale films as the back of
    these Scale films is metallised with a very thin aluminium layer which may disturb the reception of signals.


    A special feature of ORACOVER® SCALE: ALL colours are 100 % opaque.
    No matter what colour or pattern the surface below is, it never, ever shows through. We guarantee it!

    ORACOVER®, our leading product for covering RC model airplanes is patented worldwide.
    The unique qualities of ORACOVER®: Permits re-positioning without fear of colour-layer separation - the only covering film giving you a second chance, it is fuel-resistant, tolerates temperatures up to 250°C, can be painted and is highly adhesive.
    Applied according to instructions there will be no bubbles and no sagging.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • ......24m...?!

      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • Ja. Kjøpt inn for å trekke om alle vinger osv...

        Fa... Altså. Orker inne forklare hvorfor det har gått åt skogen med denne bestillinga, men kontoen for dustete ting er i ferd med å bli full.
        Ikke mye glede i dette balsahel.. Så langt... Vurderer sterkt frimerker..
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • ble det feil farge igjen?
          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
          carl goldberg ultimate
          DJI S900
          piper pawnie el kjærre


          Futaba 14SG
          diverse epp tjafs
          Per-Egil Furuseth

          Comment


          • Da er betrekning uten sølv bakside montert etter beste evne
            og flyet er satt sammen for å sjekke at alt stemmer. Funka fjell.

            Har også fyra motor, i dag uten røyk for å slippe pes fra naboen.
            Gikk som et uvær, selv når den ble god å varm (med vilje).

            Hvis ikke denne flyr til helga blir jeg overrasket
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • Alf sendte meg en gammal video. Det hjelper litt på motet å se video av et tilsvarende fly i lufta...

              Ting som var litt funky 1:20 og 3:30 =)

              Tom I. Arntsen

              Comment


              • Skal nevnes at denne også er ganske hårete! Fikk i alle fall undertegnede til å sperre opp for modellfly og 3D flyging for 3-4år siden en sen kveld, og siden ganske hekta.

                Det hører med til historien at jeg aldri kom til å forestille meg selv fly noe så stort. Lol

                Pittsen din flyr nok noe àlla dette vil jeg tippe, dvs. kapabel.. slow 3D-show modell!

                Få flydd faenskapen nå!

                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • jæjæ... Kjerra fikk i alle fall vist seg frem da, om ikke den funket...
                  Fikk hjelp av en kar som kalles "Justervesenet". Kompis av G. Flesche som påstås å kunne motorer godt.
                  Takker og bukker for hjelpen.

                  Motoren virket ikke likevel ... power forsvant, og jeg merket i en roll at motoren kuttet inverted.
                  Var noe med noen perler som samlet seg i forgasseren og drypte ned og noe greier...
                  Finnes fix som ikke skal koste skjorta.

                  Men.. flyet har jo 150 turer fra før av, så det burde jo fungere..

                  Neste nå er å bytte fuel (jada, nok en gang). Denne gangen blir det Aspen + tilsatt 2% olje.
                  Dette skal funke på alt av motorer i følge G. Flesche + et par andre som har brukt dette i 10+ år.

                  Må også få lagt opp til justeringsmuligheter uten å måtte ta av den hersens cowlingen. Det var jo
                  en evighet å få det av og på for hver gang... Ikke bestemt meg for løsning enda, men blir vel
                  bare 2 hull. Ett til å skru, og ett til å se inn med.

                  Sakset fra Aspen +
                  404 – page not found

                  Ett høyoktanig og miljøtilpasset spesialdrivstoff som passer såvel
                  motorsport som standardmotorer der maksimal prestanda etterstreves. Passer til alle typer kjøretøyer såsom biler, mc, snøscooter, gokart og båter.
                  Aspen+ gir mindre og skånsommere bensindamp, renere avgasser med mindre røyk og lukt.
                  Den er skånsommere for luft og vann, reduserer risikoen for knakking og gir renere motorer med lengre livstid.
                  Tåler lang tids lagring og inneholder stort sett ikke benzen og andre aromater. Inneholder bioetanol.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • Er jo litt rart at den slutter å virke fra Arendal til Vestfold? Tror ikke jeg hadde giddi å tenkt så mye i nye baner.
                    Heller funnet ut hva som er forskjell nå og da forrige eier hadde den. Er det ikke noe forskjell, ja da er det jo noe som er galt................og da helst med forgassere eller tenning. Men tenningen er jo ny nå.

                    Sorry Tom, noe dritt når det blir sånn

                    Kan jeg spørre om den har stått i et rom med mye støv....eller om du har slipt mye treverk med den stående i nærheten ?

                    Comment


                    • Spurte en kamerat av meg, som er svært motorkyndig og veit «alt» om motorer og den slags, om hva han trodde
                      om å bruke Aspen. Samt om han hadde noe fornuftig å komme med når det gjaldt min motor.
                      Det første han sa var at det var videns kjent at alkylatbensin utvider pakninger og membraner i forgasseren
                      og at man ville få store problemer med justering og lavere turtall (deadstick) om man gikk over til «vanlig bensin»
                      som ikke utvider.

                      Min motor er jo tidligere kjørt på Aspen Racing 102 (alkylat) så da er det jo liten tvil om hvor problemer ligger.

                      Skal få tak i Aspen+ asap og kun bruke det. Viktig å påpeke at man IKKE må bruke den ferdigblanda Aspen-bensinen.
                      Svært dårlig olje i den…


                      PS: Røykanlegget på Pitts fungerte veldig bra
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • Nei. Jeg har ikke pussa så mye som en tannpirker før ETTER modellen knela.
                        Men har blitt helt rå på balsa, kompositt og trekking etterpå
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • Kan være noe der.
                          Det har også vært en stor snakkis at man ikke skal bytte mellom vanlig bensin og aspen.
                          Jeg solgte en gang en modell med DA-50. Gikk uten problemer. Alltid fylt vanlig bensin. Ny eier ble rådet til å bruke aspen av den lokale klubben (tror dette var ferdigblandet) og den deadsticket på hver eneste tur. Det endte med at vi ble enige om at han skulle tømme hele systemet og bruke det jeg hadde brukt etter masse forskjellige forsøk, og visst det ikke funket skulle jeg ta igjen motoren. Når han byttet tilbake så fungerte den igjen
                          Er ikke bare tull dette, men det gjelder tydligvis begge veier

                          Comment


                          • Tja vi har motsatt problem oppe hos oss. Masse problem med Aspen.
                            Syver fikk inn en motor som til stadig stoppet, med aspen. Han skiftet til vanlig 95 bensin og måtte skru en del etter bytte, men ingen problemer etterpå.

                            Jeg veit vertfal at jeg aldri skal ha aspen i mine fueltanker.

                            Men, men om den bare har fått aspen tidligere, er det jo vert ett forsøk. Behøver jo ikke kjøpe 100l med en gang
                            Last edited by Tertitten; 02-09-13, 21:15.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • Originally posted by Tertitten View Post
                              Tja vi har motsatt problem oppe hos oss. Masse problem med Aspen.
                              Syver fikk inn en motor som til stadig stoppet, med aspen. Han skiftet til vanlig 95 bensin og måtte skru en del etter bytte, men ingen problemer etterpå.

                              Jeg veit vertfal at jeg aldri skal ha aspen i mine fueltanker.

                              Men, men om den har bare fått aspen tidligere, er det jo vert ett forsøk. Behøver jo ikke kjøpe 100l med en gang
                              Jeg har samme erfaring som deg/dere. Men mye mulig det er som du sier om den har gått med aspen fra den var ny. Det er verd å prøve en tank
                              Last edited by anders e; 02-09-13, 21:06.

                              Comment


                              • Jeg har behov for å lage en luke for justering av motor med cowling på.
                                Finnes det ferdige «lukeløsninger», eller må jeg finne på noe annet?

                                Jeg tenkte i utgangspunktet å skjære ut et stykke, for så å montere
                                treverk på cowling slik at jeg kunne skru den løse biten fast når justering var gjort.
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X