Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Liten status på min Pitts.
    Satser på fargesjemaet jeg har lagt ut tidligere

    Cato
    Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

    Comment


    • Fyttekatta å raskt du bygger! Fint ser det ut til å bli også
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment


      • Originally posted by Tom Erik
        Fyttekatta å raskt du bygger! Fint ser det ut til å bli også
        Det må vel bygges såpass fort skal en unngå balsa utslett, det klør no så innih......

        Christian

        Comment


        • Har jobbet en del med kroppen i dag. Mye jobb å få det rett men nå ser det bra ut. Starter med overvingene idag. Limer resten på kroppen etter at overvingenen er ferdige.

          Godt Nytt År til dere alle.

          Comment


          • En liten biledserie på hvordan jeg bygger vinger. Begge overvingene er satt sammen og delvis limt. Vingene skjøtes senere i kveld. Deretter følge planking av forkant+bygging av balanseror.
            Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

            Comment


            • Hei.

              Her må vi bare ta av oss hatten. Cato,hadde jeg hatt like stor hastighet på byggingen så kunne jeg ha bygd flere F4c modeller i året
              Skal si du står på,artig å se den ferdig.

              Lykke til videre.
              Mvh
              Thor Arne Solberg
              Team F4C Norway
              www.skalamodeller.com

              "Ekte fly hovrer ikke"

              Comment


              • Flott, Cato! Skal si du står på!
                Her i Arendal er motorboksen på plass. Den motorboksen som ligger med i byggesettet er beregnet på e 2-sylindret motor, noe som gjør den alt for lang for våre 4 sylindrede. Etter kraftig modifisering er motoren nå på plass med 2,5 grader til høyre og 0,5 opp. Siden motoren veier nesten 6kg, så er det veldig vanskelig å jobbe med dette mens flyet ligger horisontalt. Ett gammelt jungel-triks er å sette flyet på høykant, slik at motoren hviler trygt og godt på brannveggen. Jeg valgte å feste kroppen i trappen her i huset, se bilder.
                Attached Files
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • Hyggelig at dere følger med. Her er bilde etter dagens pusling. Måtte stoppe nå da det går hardt på limet. I morgen bygger jeg balanserorene på overvingen samt prøver å lime en del på kroppen. Servoinstalasjon i vingene tar jeg også.
                  Det nok en del mer arbeid å bygge en f4c modell en dette her Thor Arne.
                  Bruker dun de plastikkhjula som følger med Tom Erik? Jeg trur trillebåra mi kan få de. Dårlige greier, men fungerer sikker på 1/2 skala fly.....
                  Skulle vært morro å sett byggeveiledningen deres, ikke at jeg trenger det, men den som følger med Pittsen passer ikke til en ARF engang. Og så er'n på tysk i tillegg.
                  Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

                  Comment


                  • Det er helt utrolig at du klarer og holde det tempoet på bygginga Cato.
                    Kan du dele litt byggeiver her på forumet, tror det er mange som sliter med at ting tar tid!? Lykke til vidre, kjør på med bilder.
                    Tor Henrik Hernes

                    Comment


                    • Ja, vi bruker de Kavan-plast hjulene som følger med. Vi kommer antagelig til å sette i ett par kulelager for at ikke de skal "låse" seg i dårlige landinger.
                      Tom Erik Smedal
                      www.artistic3D.net
                      www.photopia.no

                      Comment


                      • Dagens status på min 1/1.7 Pitts. Det er nå 8 dager siden jeg fikk dette flyet i hus og det begynner å ta form. Vinger ferdig med servoer (2 i hver ving). Vekt pr vinge 850 gram med servoer. Stab ferdig med servoer , ferdig pusset, klar til trekking. Sideror ferdig henglsett. Kun servoinstalasjon til sideror gjennstår. Kropp ferdig bak cocpit. Ellers se bilder.
                        Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

                        Comment


                        • Imponerende, jobber du om dagen eller har du fri til dette?

                          Skulle ønske Katanaen hadde samme fart.......
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • Imponerende byggehastighet.
                            Fint blir det også.
                            Hva slags motor blir det i denne?

                            Cessnaknuseren
                            Bjørn Sandbæk
                            Cessnaknuseren
                            Bjørn Sandbæk

                            Dæ går litt mindre lim nå.

                            Comment


                            • Måtte ta ut min siste ferie uke fra 2005. Har derfor hele dagen for meg selv denne uken mens kona er på jobb og ungene er på skolen. Jeg skal ha 212 ccm 20 hk eller noe sån. 4 sylindret bokser. Propellen blir 38". Var foresten ute å fløy heli på Bogstad i går. Deilig med avveksling.

                              Comment


                              • Motorboksen som jeg spikket ut tidligere i uka synes jeg ble for stor og klumpete. Den er nå tilpasset ytterligere og har også blitt bakt inn i to lag 200g carbonduk og ett lag med 160g glassfiberduk. Det bør holde, eller?

                                Veldagt ligger litt bilder av motor-installasjon og av servo-opplegget for sideroret. Både Cato og Nils skal ha samme motor. Den ER lekker!
                                Attached Files
                                Tom Erik Smedal
                                www.artistic3D.net
                                www.photopia.no

                                Comment

                                Working...
                                X