Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ett til :
    Attached Files
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • Originally posted by Tom Erik
      Motorboksen som jeg spikket ut tidligere i uka synes jeg ble for stor og klumpete. Den er nå tilpasset ytterligere og har også blitt bakt inn i to lag 200g carbonduk og ett lag med 160g glassfiberduk. Det bør holde, eller?

      Veldagt ligger litt bilder av motor-installasjon og av servo-opplegget for sideroret. Både Cato og Nils skal ha samme motor. Den ER lekker!
      Ja den er veldig lekker. Nesten synd att den blir gjemt i cowlingen.

      Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk
      Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk

      Dæ går litt mindre lim nå.

      Comment


      • Fin innstalasjon Tom Erik. Ekkel motorkasse synes nå jeg, men helt klart harryfaktor på riktig sted. Gleder meg til jeg skal sette min inn i Pittsen. Har jigget overvingen i kveld. Største avvik på kryssmåling av modellen(fra vingetipp'er til hale er 2 mm. Godkjenner denne da avstanden fra tipp overvinge til senter høyderor er 1.9 meter. Lite bilde med overvinge ferdig jigget.

        Hvor blir det av siste man. Sitter han å bygger i smug uten å fortelle hvor langt han har kommet?
        Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

        Comment


        • Dette blir bra Cato, gleder meg til å prøve den når den endelig blir ferdig.

          Christian

          Comment


          • Dagens status. Alle vinger er ferdig jigget + masse annet. Vekt kropp med stab 3.4 kg. Vinger med servoer 3.2 kg. Jobber med en finurlig løsning på høyderor. Vent å se. Bilder kommer.
            Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

            Comment


            • En liten biledserie på noe som skal inn i Pittsen. Mer kommer senere Tom Erik...........
              Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

              Comment


              • Originally posted by netroh
                En liten biledserie på noe som skal inn i Pittsen. Mer kommer senere Tom Erik...........
                Skulle nesten tro det var elektro på gang....

                Comment


                • Originally posted by netroh
                  En liten biledserie på noe som skal inn i Pittsen. Mer kommer senere Tom Erik...........
                  Kult at det er du som putter Raptor deler i et fly, og ikke heligutta som sikkert har bøtter og spann med slike duppeditter liggende. Jeg vet jo hva det blir, og tipper at Tom Erik har en anelse når han ser bildene.

                  Christian
                  Last edited by Guest; 07-01-06, 17:15.

                  Comment


                  • SLippe å ha tunge servoer i halen?

                    Comment


                    • Originally posted by supmann1
                      SLippe å ha tunge servoer i halen?
                      Mye mer raffinert enn det. Vent og se. Synes det er Cato som skal få fortelle selv hva dette blir. At det er kult er helt sikkert.

                      Christian

                      Comment


                      • Cg?

                        Den dubbeditten til Cato kan sikkert flytte tyngde pungte til baksete når man flyr?

                        Frode
                        Acro
                        Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

                        Comment


                        • Originally posted by Acro
                          Den dubbeditten til Cato kan sikkert flytte tyngde pungte til baksete når man flyr?

                          Frode
                          Nei, ikke det heller. Se hva han skrev kl. 23,43 i går. Man må vite litt om Challengeren for å vite hva dette blir.

                          Christian

                          Comment


                          • Åh, er det justering av angrepsvinkelen på stabben?

                            genialt

                            Comment


                            • Justerbar stabb på Pitts

                              Siden disse gutta med 1/2 skala flya i smug har montert inn noe enkle greier til å justere stabben men tenkte jeg det var greit å dra den lengre. Jeg kan nå, fra radioen, justere trimmen på haleflaten i tillegg til ordinær trimming på høyderoret. Modellen skal ha 1.5 til 2 grader opp i fremmkant. Jeg kan nå justere dette fra radioen +0.5 til -2.5 grader. Det kan økes ytterlgere skulle det være ønskelig. Lit raptordeler,sykkeldeler,dreibenk,kuleleger,carbont råd og godt mot løste dette i dag. Systemet er limt inn i modellen og fungerer perfekt. Stabilitet alle veier er som fast innstalasjon. Skulle noe svikte er det lagt inn sikkerhet slik at stabben ikke kan gå utovet de satte verdiene ( +0.5-2.5). Titt på bildene så får dere et inntrykk av hvordan det ser ut. Vekt hele enhet 118 gram. Må sikkert ha bly bak uansett så hvorfor ikke øke harryfaktoren en smule?
                              Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

                              Comment


                              • Hefftig patent, bare må spørre HVA BLIR DET NESTE?????
                                Truls
                                -------------------------
                                Morro er det lell............?

                                Comment

                                Working...
                                X