Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det gikk bra, Yngve!

    3w 212`n ble startet for første gang i ettermiddag. Den startet lett og helt udramatisk, men viste seg fort å gå på bare 2 sylindre. Den gikk fortsatt såpass godt at det litt tid før vi forstod at noe var galt. Skylden ble lagt på ett av de to tenningsanleggene, men etter litt feilsøking og gode teorier ble fuelsystemet rigget om slik at hver forgasser fikk fuel direkte fra tanken. Jeg skal ha to tanker, en til hver sylinder. Men, for å gjøre det enkelt nå under innkjøring så ble det koblet på en stor tank med en y-kobling slik at hver gasser skulle få bensin. Dette ble så forandret slik at hver gasser sygde direkte fra tanken og det gjorde underverker! Det endte med tenning på alle sylindre med dertil brede smil på alle som var tilstede! Fytterakker`n for en flott gange, enorme krefter og snesen lyd!

    Litt video fra seansen finnes her: http://www.artistic3d.net/Motorstart.MPG



    mvh
    Tom Erik
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • Fantastisk

      Helt sinnsykt kult Tom Erik...Gleder meg til å se den i flyet....Synes du smila ganske bredt der ja haha...
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • Jøss Tom Erik. Ikke dårlig høyrehåndsdrag av en som er vant til å trykke på en starter. Tenker du var nervøs førte gangen. Har sagt det før og sier det igjen, skikkeløig ekkel lyd fra disse feite 2 takterne. Dong dong motor spør du meg, men fortsatt bedre en Super Tiger.

        Comment


        • Har vært å dopa vingene på min Pitts i kveld. Fått god hjelp av Christian som gleder seg til å prøve kjerra. Det er jo lov å håpe. Har settn loopa rundt Kalvøybrua tidligere. Ikke noe Pitts på den gutten nei. Gikk forøvrig tom for dop som forventet. Ikke lett å få kjøpt i store kvanta som jeg kjenner til. Noen forslag der ute? En eller annen guru kan sikker hjelpe til.

          Comment


          • Hærlig motor Tom Erik ... misunn,misunn... hvor lenge må du kjøre denne motoren før den er innkjørt ?
            ____________________
            : -Exlex-
            : Thor Arne Jensen
            :::::::::::::::::::::::::::

            [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

            Comment


            • Originally posted by netroh
              Har vært å dopa vingene på min Pitts i kveld. Fått god hjelp av Christian som gleder seg til å prøve kjerra. Det er jo lov å håpe. Har settn loopa rundt Kalvøybrua tidligere. Ikke noe Pitts på den gutten nei. Gikk forøvrig tom for dop som forventet. Ikke lett å få kjøpt i store kvanta som jeg kjenner til. Noen forslag der ute? En eller annen guru kan sikker hjelpe til.
              Hør med gamlekara på Kjeller som restaurerer fly. De bruker jo dop i store kvanta.
              Mvh Terje Martinsen
              leder Modellflyseksjonen/NLF
              www.modellfly.info

              Comment


              • Manualen sier noe timer på variert turtall. Men, jeg regner med å gjøre som Geir og mange andre: Skrur den inn i flyet å flyr litt "forsiktig"! Jeg testa den med 98 oktan pumpebensin og 3% med god delsyntetisk olje. Den sveiv som ett godt justert urverk, så dette bekymrer jeg meg svært lite for. Fremover kommer jeg til å kjøre på 99 oktan Aspen miljøbensin og 2% synth-olje.
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • Originally posted by Tom Erik
                  ... å flyr litt "forsiktig"! ....
                  Det hadde tatt seg ut! Har sett deg fly før jeg.....
                  Fantastisk lyd forresten, men ta en video ute, og med litt mer på høyere turtall!! Da blir vel lyden helt orgasmisk tenker jeg ;o)
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                  Comment


                  • Originally posted by tema95
                    Hør med gamlekara på Kjeller som restaurerer fly. De bruker jo dop i store kvanta.
                    Har tenkt tanken. Men dopen de benytter er av typen som ikke strammer så mye som vi ønsker. Skal ringe å høre med de. Takk Terje. Har vært i kontakt med en leverandør i Sverige. Avventer svar på hva de kan ha.

                    Comment


                    • Originally posted by netroh
                      Har vært å dopa vingene på min Pitts i kveld. Fått god hjelp av Christian som gleder seg til å prøve kjerra. Det er jo lov å håpe. Har settn loopa rundt Kalvøybrua tidligere. Ikke noe Pitts på den gutten nei. Gikk forøvrig tom for dop som forventet. Ikke lett å få kjøpt i store kvanta som jeg kjenner til. Noen forslag der ute? En eller annen guru kan sikker hjelpe til.

                      Skal nok få prøvd Pitts`n på ett eller annet vis. Vær du sikker.

                      Comment


                      • Originally posted by pepsimannen
                        Skal nok få prøvd Pitts`n på ett eller annet vis. Vær du sikker.
                        Pass deg Christian. Trond har fått flere klistremerker.

                        Comment


                        • Trond??? ahhhh , Trond
                          Last edited by Guest; 08-02-06, 21:56.

                          Comment


                          • Intern humor eller?
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • Ja, ganske intern. Måtte slette den, kunne misforståes

                              Comment


                              • Ferdig med å dope Pittsen i dag. Det gikk med drøye 3 liter dope. Høres mye ut men eksempelvis er vektene på kroppen som følger. Uten duk 4,22 kg, med duk 4,38 og med dope på 4,58. Overaskende lite vekt når man tar str i betraktning. Totalt er det brukt 15 m2 med nylon og det har ikke vært mye kapp. For dere som har dodet tidligere så kjenner dere til kreftene det er i dette. Alle vingene er jigget opp før siste strøket slik at de blir helt rette. Understellet er fortsatt ikke kommet men det er nok av andre ting å gjøre på modellen før den skal syregrunnes og lakkeres.

                                Comment

                                Working...
                                X