Unconfigured Ad

Collapse

IMAC scale requirements

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra25
    • Sep 2003
    • 1825

Demofly program skal vi nok klare å få til... Vi får avtale nærmere.

Back to the issue at hand. Det ser ut til at det er flere en OAK som mener at vi tar feil når det gjelder 10% regelen. Har fått henvendelse utenfor forumet i dag.

Vi har derfor kontaktet to høye herrer over dammen som sitter helt øverst i Imac hierarkiet. Navna husker jeg ikke, men de er mer enn kvalifisert nok til å redegjøre for hvilken tolkning av regelverket som er den rette. Så fort de sender oss et svar så skal jeg legge det ut her på forumet.
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

Comment

• Rolf Meum
      • Dec 2005
      • 83

Jeg har sendt en mail i dag til Wally Pitts, president I IMAC USA og til Fred Johnson, visepresident og sjef for regeltolking i IMAC USA. Jeg har tatt opp de forskjellige tolkingene som har kommet frem her, samt spesifikt om C-arf 2x2 m Extra er IMAC legal.
      Da er det bare å vente på svar.
      mvh Rolf Meum/ IMAC Norge

Comment

• canuck
        • Sep 2005
        • 110

Takk for svar Rolf/Odd. Da ser det ut som at det blir oppklart.

Jeg så forresten en annen 2.6m IMAC modell på nettet som er veldig lik composite-ARF sine. Mon tro om det er en Composite ARF som har blitt lakkert av dette firmaet...? Dimensjonene er de samme.

Are Barstad

Comment

• Rolf Meum
          • Dec 2005
          • 83

Jeg snakket lenge med Fred Johnson frdag kveld.Han er visepresident i IMAC USA og sjef for regelverket og bedømningskriterier.
          10% regelen er som følger. Vingespennet definerer skalaen. Alle andre mål må være innenfor 10% av den skalaen. Av det følger at kroppen kan være 10% lengere eller kortere, vingen kan flyttes 10% opp eller ned, frem eller tilbake, haleflatene kan variere 10% i størrelse og plassering, kroppen kan være 10% høyere,lavere, bredere, smalere og så videre.
          Jeg har som sagt spesifikt spurt om C-arf 2x2 Extra. Den er "disqualified" eller ikke godkjent for IMAC . 2,3 og 2,6m C-arf er godkjente. mvh Rolf Meum

Comment

• Rolf Meum
            • Dec 2005
            • 83

C-ARF 2x2m Extra er selvfølgelig godkjent for Basic klassen. Det er ikke skala krav i denne klassen
            mvh Rolf Meum

Comment

• Supra25
              • Sep 2003
              • 1825

Så dermed bøyer vi oss i fortolkningsstøvet, erkjenner vår menneskelighet og gleder oss over at dette nå er 100% avklart!
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

Comment

• OAK
                • Jul 2002
                • 863

Bra å høre! Dette syntes jeg høres mye mer fornuftig ut.

mvh.
                Ole André

Comment

Working...