Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snik kikk på Krill 28% Katana i Seba look

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Snik kikk på Krill 28% Katana i Seba look

    Da var den på plass. Førsteinntrykket er ganske bra. Skulle ønske den var litt lettere, men det er ganske mye vingeareal så den vil nok fly bra.

    Den er dog ikke like ARF som COmposite-ARF så litt mer bygging blir det.
    Utslaga er røfflig 70 grader hver vei så ingen problemer å få nok da....

    Det kommer fullt byggereview og test av den senere på mfn.
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Hei affa! Grattis med ny doning! Gleder meg til følge bygginga, og ikke minst få høre hvordan den flyr. Er ganske sikker på at det blir en sånn på meg når jeg skal ha ny doning til 50`n! Jeg er iverfall veldig fornøyd med Velox`n til Krill. Har du veid`n tom?

    Arild Hagabråten
    Arild Hagabråten

    www.vfkm.no

    Comment


    • #3
      Ja og den veier ganske eksakt 5 kg totalt med alle deler.

      Litt mye synes jeg, men den ganske bra vingeareal så jeg tror nok totalen blir bra hvis jeg reduserer det jeg kan klare.
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Det hørtes tungt ja.... men den kan jo fly bra likevel... venter spent! Har du noen ide om når den er i lufta?

        Arild Hagabråten
        Arild Hagabråten

        www.vfkm.no

        Comment


        • #5
          Tja, havner vel rundt 7,7 - 7,8 kg antatt vekt. Men det er jo heller ikke en 2 metring. Ser ihvertfall betydelig større ut.

          Har ikke satt noen tid for ferdigstillelse. Det bir litt jobbing utover vinteren. Men det må jo produseres litt depron og andre elektromodeller også
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            mmm, me gleder oss..du har ikke noen bilder av kroppen og vingene også?
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #7
              Det blir nok stas det der ja, grattis!
              Er det noen forklaring på hvorfor denne ikke ligger på hjemmesiden, eller har krill flere sider som jeg ikke vet om?
              En av 2,6meter modellene til Krill står helt klart på Vil-Ha-Listen, kanskje når 28% Extraen begynner å bli myk i kantene?
              It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

              Comment


              • #8
                Hei Jarle! Siden Velox`n er min første 2,6 meter så kan jeg ikke anbefale den forran noen andre, men jeg liker`n veldig godt!!

                Arild Hagabråten
                Arild Hagabråten

                www.vfkm.no

                Comment


                • #9
                  Hei, kan jo poste en video av flyet med DA50, ser ikke akkurat ut som om det er for mye motor akkurat, kanskje det er akkurat nok...

                  Video



                  .
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #10
                    DA 50 er nok ikke overkill, men tror det er akkurat passe med cannisters hvis vekten holdes så lav som mulig.

                    Legger ved noen bilder av motorbox på 400 gram....... og ett par av kropp
                    Attached Files
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Vingeareal?

                      Regner man med vingearealet som kroppen utgjør innen modellflygning?
                      Burde jo kunne teorien siden jeg har hatt det, men antar at det er noen som er nyere utdannet enn meg her ? (Håvard ???? )
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Nei, vingeareal er og forblir "vinge" areal...alt annet er bonus
                        - Håvard Glad Andreassen
                        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                        Comment


                        • #13
                          Kansje mvvs58 hadde gjort susen?
                          Lars Petter Nesse

                          Votec 322 40% 3W170cs
                          Extra 330 40% 3W212cs

                          Comment


                          • #14
                            Kan nok hende det er bedre futt i den, men den får jo litt delte tilbakemeldinger så jeg holder meg nok til DA 50 som ligger her og samler støv.

                            Er det noen som har en god tommelfingerregel ang vingebelastning. Tenker da på hvilke tall som er bra angitt i g/dm2
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Grattis med doning! Detta blir artig!

                              Havner du under 8kg så er en DA-50 mer enn nok. Selv om du skulle lukte på 8.5kg (hvilket ville være tungt for en slik modell) så burde det gå helt fint. Uansett så bør ikke 7.5kg være umulig for en modell i denne klassen. Min Extra (tipper akkurat over 2m merket) veier 7.1kg tom og det er en rakett med DA-50 i nesa.
                              Odd Sundet
                              http://www.imacnorge.no

                              Comment

                              Working...
                              X