Unconfigured Ad

Collapse

MPX Magister: motorkutt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • x-pilot
    • Dec 2004
    • 205

MPX Magister: motorkutt

Hei!

I går tok motoren kvelden i Magisteren, gitt. Har ikke timeteller på den, men synes det er litt tidlig for PerMax 680-motoren å gi opp. Får snakke med gutta på Martinsen Hobby om dette...

Spørsmålet om "Axifisering" kommer med en gang opp, når slikt skjer. Hadde en Speed 600 motor liggende og den ble montert i går. Streber dermed bakover, men utsetter innkjøp av børsteløst enda noen mnd. Om flyet i det hele tatt letter med ski og "80" mindre i motor er usikkert. Sikkert er det at motoren som satt i, nok hadde sett de beste dagene allerede, så jeg antar at 600 blir rock&roll... eller kanskje ikke mer enn svensktoppar
    Trygve M.
    Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

"Not within a thousand years will man ever fly!"
    -- Wilbur Wright, 1901.

Vrakgods strødd utover hele Ringerike.
  • subzero
    • Jan 2006
    • 258

Originally posted by x-pilot
    Hei!

I går tok motoren kvelden i Magisteren, gitt. Har ikke timeteller på den, men synes det er litt tidlig for PerMax 680-motoren å gi opp. Får snakke med gutta på Martinsen Hobby om dette...

Spørsmålet om "Axifisering" kommer med en gang opp, når slikt skjer. Hadde en Speed 600 motor liggende og den ble montert i går. Streber dermed bakover, men utsetter innkjøp av børsteløst enda noen mnd. Om flyet i det hele tatt letter med ski og "80" mindre i motor er usikkert. Sikkert er det at motoren som satt i, nok hadde sett de beste dagene allerede, så jeg antar at 600 blir rock&roll... eller kanskje ikke mer enn svensktoppar
    hehe kan bli morsomt og se! jeg har vel ikke helt troen på at det der kommer til og bli noe serlig vellykka, men den som prøver får se! jeg å er enig med deg at jeg syntes den motoren levde veldig kort! tror jeg også hadde tatt meg en tur til forhandleren og prata med de
    Last edited by subzero; 19-02-07, 09:04.
    Robert
    Hole El-Flyforening

Comment

• naverud
      • Sep 2006
      • 10

Har en magister med med samme problem(stort strømforbruk og varmgang). Har ventet på en axi 2826-10 fra griffin siden nov og setter nå inn en rimfire 42-50-800 med en 13x7e. Dette blir nok litt overmotorisert, men får bruke den til axi motoren dukker opp.
      Lykke til med motor konverteringen.

Comment

• Edvin
        • Nov 2005
        • 134

Ble denne motoren inkjørt riktig før bruk eller ble den satt i flyet med en gang og gitt full gass ut.....
        Har sett at det er mange børstemotorer som dør fort hvis ikke de blir innkjørt.
        (har selvdrept flere motorer før jeg begynte å kjøre deinn før bruk.)
        (kjører nå alle børstemotorer ca 1 time med et lite battert(lav spenning) uten propell før første flytur.)
        Edvin
        ------
        http://home.no.net/hansenmh

Comment

• subzero
          • Jan 2006
          • 258

du må bare se og få kjøpt deg en axi trygve hehe bla opp spenna!
          Robert
          Hole El-Flyforening

Comment

• x-pilot
            • Dec 2004
            • 205

Flere ting her... Nei, jeg kjørte ikke inn motoren. Burde vel gjøre det.... Hører at noen kjører inn motorene sine i vann. Noen som har erfaringer med dette?

Vel, Robert... Bla opp og bla opp. Var innom Martinsen hobby i går. De har selvfølgelig ingen Axi på lager (Møkka lei at alt må bestilles) Vi regnet sammen og fant ut at det ville koste ca. 3500 med Axi, regulator og LiPo batteri. Det gidder jeg ikke å betale enda. Ole Martin har Axi i sin og han kan trekke opp de seilflyene vi trenger. Jeg kan likevel ikke fly to fly på en gang...
            Trygve M.
            Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

"Not within a thousand years will man ever fly!"
            -- Wilbur Wright, 1901.

Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

Comment

• subzero
              • Jan 2006
              • 258

Flere ting her... Nei, jeg kjørte ikke inn motoren. Burde vel gjøre det.... Hører at noen kjører inn motorene sine i vann. Noen som har erfaringer med dette?

Vel, Robert... Bla opp og bla opp. Var innom Martinsen hobby i går. De har selvfølgelig ingen Axi på lager (Møkka lei at alt må bestilles) Vi regnet sammen og fant ut at det ville koste ca. 3500 med Axi, regulator og LiPo batteri. Det gidder jeg ikke å betale enda. Ole Martin har Axi i sin og han kan trekke opp de seilflyene vi trenger. Jeg kan likevel ikke fly to fly på en gang...
              det er axi i det jeg har å! 3500kr fy f det var mye! hvordan motor er det da? til vaskemaskin eller? den motoren som er til magisteren min koster ca 1000kr og koster ca det samme regulatoren! trenger ikke lipo da!!!!
              Robert
              Hole El-Flyforening

Comment

• Trondhjem
                • Dec 2004
                • 639

Hei.
                Husk at ei lipo pakke av den størrelsen koster litt også da.
                Og så spørs det om hvor man handler hen.

Odd Arne
                OAF
                Caliber 30FT MiniTitan
                Div Fly
                Radio Hitec Aurora 9
                www.ringerikemfk.com
                http://modelsport.no/

Comment

Working...