Så holdt det på å skje i dag også, at T-Rex 600'en gikk i bakken.
Problemet er sansynligvis seriøse glitch-problemer. 2 ganger i dag men, værst siste gang. 600'en ca. 30.40 meter opp og så står jeg med 2 stikker som like gjerne kunne ha vært tannpirkere, like lite nyttig å styre et heli med. Det var dødt i 2-3 sekunder, heliet bare hang der med motor i gang, men reagerte ikke på noen som helst. Så allerede bildet foran meg med et heli i tretoppene, men så kom signalet tilbake og kom meg ned på bakken fort som fy.
Dette blir bare værre og værre.
Så hva gjør jeg nå?
Sjekker lagre til hovedaksling.
Endrer føringsvei på antenna.
Statisk spenning fra halerotorreim, smøre?
Hva med å sette på ferrit-ring på kabel fra UBEC til RX?
Eller hva med å bruke både UBEC og BEC-funksjon fra Jazz'en, samtidig? Hva skjer da? Poff?
Men hvis det fungerer, så hjelper vel ikke det mot signalbortfall?
Gode råd tas imot med stor takk.
Stein
PS. Futaba 12FG skal handles inn så snart den er å oppdrive.
Problemet er sansynligvis seriøse glitch-problemer. 2 ganger i dag men, værst siste gang. 600'en ca. 30.40 meter opp og så står jeg med 2 stikker som like gjerne kunne ha vært tannpirkere, like lite nyttig å styre et heli med. Det var dødt i 2-3 sekunder, heliet bare hang der med motor i gang, men reagerte ikke på noen som helst. Så allerede bildet foran meg med et heli i tretoppene, men så kom signalet tilbake og kom meg ned på bakken fort som fy.
Dette blir bare værre og værre.
Så hva gjør jeg nå?
Sjekker lagre til hovedaksling.
Endrer føringsvei på antenna.
Statisk spenning fra halerotorreim, smøre?
Hva med å sette på ferrit-ring på kabel fra UBEC til RX?
Eller hva med å bruke både UBEC og BEC-funksjon fra Jazz'en, samtidig? Hva skjer da? Poff?
Men hvis det fungerer, så hjelper vel ikke det mot signalbortfall?
Gode råd tas imot med stor takk.
Stein
PS. Futaba 12FG skal handles inn så snart den er å oppdrive.
Comment