Originally posted by Stigd2
Unconfigured Ad
Collapse
Min E-starter byggetråd (samletråd for alle mine spørmål)
Collapse
X
-
Originally posted by Stigd2spennende den her tråden... =)
gir du mye throttle på den filmen der?
på min e-starter med 350motoren. så ved full throttle så går den opp, staaler ut å detter litt ned, å tilbake til opp igjen. Sånn at den går som en bølge på en måte.
men med litt mindre gass fløyg den veldig bra.
Men regner med at det bunner ut i fingertrøbbel og eller uerfarenhet.
Har brukt noen timer i Realflight i helgen.. Syns jeg får det meste fint til der.. Men så har jeg ikke noe grunnlag til å si om hvor nært virkeligheten denne simulatoren er..Comment
-
Originally posted by PjukernBegynt å lakkere litt da..
Men hadde nok feilberegnet str på sprayboksene elefun selger.
En boks holdt akkurat til vingen.
ble kult med gult =)
ha hele flyet gult eller ?-StigD2
*Calmato 40 -dx7
*GWS E-Starter -dx6Comment
-
Originally posted by Stigd2hehee, ja dem er ikke så store...
ble kult med gult =)
ha hele flyet gult eller ?
Vet ikkem det var planen at alt skulle være gult, men når jeg nå alikvel må kjøpe mer lakk så kanskje jeg kjøper en annen farge til flykroppen..
Noen Forslag?
Tenkte på å ha fronten gult, og så lilla bakover.. ha en skrå overgang like bak vingen.Comment
-
Velg farger som enkelt lar deg orientere modellen når du får den vekk fra deg. Fort gjort å miste orienteringen dersom det er lik farge over alt. Viktigst syntes jeg det er at det er kontrast mellom over- og underside på vingen.Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
Originally posted by esmelVelg farger som enkelt lar deg orientere modellen når du får den vekk fra deg. Fort gjort å miste orienteringen dersom det er lik farge over alt. Viktigst syntes jeg det er at det er kontrast mellom over- og underside på vingen.Comment
-
Jeg får oppdatere tråden min litt.
Flyet er nå "ferdig" dvs jeg har fått lakkert det, og limt inn en 4mm tykk karbonstang gjennom hele flyet.
Tok et par forsøk i stad og det gikk som forventet, rett i bakken, men denne gangen holdt halen
Propellen og landingshjulene gikk det værre med.
Jeg har kjøpt propsaver, men skjønner ikke hvordan dette skal festes. Det var 4 like plastdeler i forskjellige størelser..
Bilder:
Lakken er med lilla en blå i virkeligheten, det er bildet som jugerComment
-
Dårlig med respons her.. :/
Slenger ut et par tre filmer fra gårsdagen..
Eneste som blei ødelagt er 2 props, og så mista jeg landingshjulene.. Noen som har noen bedre måte å feste de på enn den plat saken man bare skal presse inn på akselen.. Var rimelig sikker på at det ikke kom til å holde lenge..
Her har jeg kjørt uten balanseror da servoen sluttet å fungere, den lagde buzze lyder og beveget seg nesten ikke, dessuten var den glo varm..
Forsøk1:
Forsøk2:
Forsøk3:
Virker som at flyet er undermotorisert, da det hele tiden henger litt med halen ned, og må ha full gass for at det skal holde seg oppe..
Når jeg byttet til 90-70 prop på siste turen så virket det litt friskere enn med 10-47propen jeg hadde de to første rundene..Last edited by Pjukern; 22-05-07, 06:37.Comment
-
Hei
Hvis du stiger for fort mister den farten og staller ned igjen.
Sjekk at du ikke har slark i ror eller overføringer, da blir det håpløst ( egen erfaring)
Prøv og legg inn 20% expo på radioen. Da blir den litt roligere og er lettere og fly jevnt.Comment
-
Flott lakkering!!
Skal si det gjorde susen! Meget pent arbeid. Var det vanskelig å få til? Lurer på om det kanskje hadde vært enklere å lakkere før man bygger sammen flyet...
Bra jobbet!
TTrygve M.
Medlem av Ringerike Modellflyklubb.
"Not within a thousand years will man ever fly!"
-- Wilbur Wright, 1901.
Vrakgods strødd utover hele Ringerike.Comment
-
Originally posted by PjukernHer har jeg kjørt uten balanseror da servoen sluttet å fungere, den lagde buzze lyder og beveget seg nesten ikke, dessuten var den glo varm....Comment
-
Originally posted by TintinGjetter litt nå men kanskje du har tatt et drev i en krasj og at den derfor ikke får beveget seg. I slike tilfeller er det enklere og billigere å bytte drev enn å brenne servoen.
x-Pilot: lakkeringen er egentlig ganske slurvete å gjort etter "fort å gæli" prinsippet. brukte litt maskeringsteip til å skille lilla og gult, så lot jeg det bare være hvitt der teipen var. Man skulle vel egentlig lakke mange tynne strøk, men jeg tok 2 tykke :P
vil tro det er vanskeligere å lakke før du setter det i sammen, blir vel vanskelig å få overganger som går på tvers av delene.. Dessuten blir det fort litt limsøl under montering, så det er nok definitivt lurest å lakkere når alt annet er ferdig..Comment
-
Oppdaterer litt her jeg da
Fikk kjøpt inn et par ekstra servoer Waypoint W-060BB
Satte så i gang med å sette inn en servo for hvert balanseror.
Reiv ut stagene som gikk ut til hver vinge, limte på kontrollhorn, skjerte hull til servo og snittet kanal til ledningen , limte inn servo og tapet over ledningen.. Det var en del lim søl på de gamle stagene så det har nok vært i meste laget for den lille servoen, antagelig derfor den brant seg...Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment