Unconfigured Ad

Collapse

Minium problemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Oppdatering

Jeg har i dag vært i butikken hvor jeg kjøpte flyet og etter litt om og men så fikk jeg byttet det i en ny pakke. Først ville de bare bytte nedre kroppen med elektronikken, noe jeg ikke kunne få før etter neste helg, da måtte jeg ha flydd videre med skadet vinge, men etter at han tok en tlf fikk jeg heldigvis et helt nytt et.

Men en annen sak, det nye flyet ser ut til å ha mindre motorkraft. Det gamle loopet lett men det nye looper ikke selv om jeg stuper først, bare staller på toppen. Er det så stor forskjell mellom disse flyene?
    Geir Amund Lindberget

Comment

• arvid
      • Nov 2006
      • 1547

for det første var det bra du fikk byttet. Skulle bare mangle. Men at det er så stor forskjell på 2 modeller høres litt rart ut. Kanskje batteriet på cycles noen ganger før det får full guffe? Min tar loop, men må gi litte bitte grann nedror først.

Comment

• tema95
        • Aug 2002
        • 977

Originally posted by galmania
        Jeg har i dag vært i butikken hvor jeg kjøpte flyet og etter litt om og men så fikk jeg byttet det i en ny pakke. Først ville de bare bytte nedre kroppen med elektronikken, noe jeg ikke kunne få før etter neste helg, da måtte jeg ha flydd videre med skadet vinge, men etter at han tok en tlf fikk jeg heldigvis et helt nytt et.

Men en annen sak, det nye flyet ser ut til å ha mindre motorkraft. Det gamle loopet lett men det nye looper ikke selv om jeg stuper først, bare staller på toppen. Er det så stor forskjell mellom disse flyene?
        Bra av Kyosho å bytte ut for deg.
        Loop ja! Jeg oppdaget en liten sak med radioen som ikke er vanlig. Dersom du trimmer ned gassen for mye vil den aldri nå full hastighet, det vil si at trimmen har funksjon også på fullgass.
        Dette er ikke vanlig på andre radioer hvor akkurat gasstrimmen virker bare på nedre del av stikkbevegelsen.

Dette fikser du på følgende måte:
        Slå på radio og sett batteriet i flyet. Hold flyet mens du tar gasstrimmen opp ett og ett steg til motoren starter så vidt. Ta trimmen deretter ett hakk ned igjen (motoren skal da stoppe). Da skulle det være fikset.

Ellers vil det nok alltid være små forskjeller fra modell til modell. jeg innbiller meg (?) at slike små elektromotorer aldri kan bli helt like.
        Mvh Terje Martinsen
        leder Modellflyseksjonen/NLF
        www.modellfly.info

Comment

• william123
          • May 2005
          • 2330

Bra service av butikken å gi deg nytt fly, skulle som sagt bare mangle!

Terje: tror nok at den Miniumen går under kateegorien "radiostyrte bombefly" også kjent som UAV
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

Working...