Unconfigured Ad

Collapse

Nytt oppsett for GWS Slowstick

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OnFire
    • Jan 2008
    • 37

Nytt oppsett for GWS Slowstick

Jeg har blitt lei det gamle oppsettet på GWS Slow Stick 400C-flyet mitt og har gått til innkjøp av børsteløs motor, ESC og lipo-batterier.

Det lille flyet vil i løpet av de første dagene gå fra en nedgiret 400 børstemotor til følgende oppsett:

Park 400 outrunner, 740kv (Eflite)
    SS-25 ESC (Electrifly)
    9x6 eller 8x6 Slo-flyer propell -direkte montert (APC)
    11,1v 910mah batteri max 15C (Electrifly)

Vil gjerne ha tilbakemeldinger på hvordan dere tror dette vil fungere!

• bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

tilbakemelding

Jeg tror du kommer til å ønske deg et nytt fly.
    Vingeprofilen på GWS Slow Stik er helt absurd. Den løfter helt vanvittig, men den tåler ikke fart i det hele tatt. Den er laget utelukkende med løft i tankene uten at de har tatt hensyn til glidetall i det hele tatt. Jeg gjetter på at den kommer til å loope hvis du gir full gass.
    Men jeg hadde sikkert prøvd det samme oppsettet hvis jeg hadde hatt det...
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• OnFire
      • Jan 2008
      • 37

Hehe

Det blir artig å prøve... Regner med at de nye delene blir brukt i et fremtidig fly snart uansett.
      Har noen betenkligheter med at batteriet er begrenset til 15C mens ESC-en og motoren oppgis til 25C? Kan det bety at batteriet kan ta skade av noe særlig mer enn halv gass? Det blir sikkert ikke aktuelt med særlig mer pådrag mtp. flykonstruksjonen uansett.

Comment

• bad scientist
        • Oct 2006
        • 1506

Originally posted by OnFire
        Det blir artig å prøve... Regner med at de nye delene blir brukt i et fremtidig fly snart uansett.
        Har noen betenkligheter med at batteriet er begrenset til 15C mens ESC-en og motoren oppgis til 25C? Kan det bety at batteriet kan ta skade av noe særlig mer enn halv gass? Det blir sikkert ikke aktuelt med særlig mer pådrag mtp. flykonstruksjonen uansett.
        Motoren din trekker 7-10 A, 910mah15c er omtrent 14 A, så det skal nok gå bra.
        At esc en din er oppgitt til 25A betyr bare at den tåler det, den trekker ikke mer enn motoren trekker.

Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

Comment

• OnFire
          • Jan 2008
          • 37

Det fungerer fint!

Jeg har satt inn det nye oppsettet i Slow Stick'en min og det fungerer kjempefint
          Det trekker så godt som vertikalt nå... jeg har også satt på en mer solid stick/"kropp" enn den som fulgte med i pakken.
          Bilder:
          Attached Files

Comment

• bad scientist
            • Oct 2006
            • 1506

Hvor fikk du tak i mere solid pinne? trenger noen sånne...

Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

Comment

Working...