Announcement

Collapse
No announcement yet.

42% Extra 260 elektro.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by flypilot View Post
    Hei Erling...desidert det heftigste elektro oppsettet jeg har sett på lenge...Dritkult...

    Please lag en monteringstråd her på forumet da, kult å følge med..

    Ang. Imac er det jo ingenting i veien for at dere holder et stevne der borte i Stavanger heller da, er jo ikke mye som skal til...og gudene veit at dere har nok akromaskiner der borte i hvertfall
    Jeg er ganske ny i denne hobbyen (Snart 2 år). Jeg er medlem i Stavanger RC, men har kun vært der en gang. Det er heller ikke noe IMAC miljø der. Skal ta turen til Forus RC under Forus Cup og se om jeg treffer noen likesinnede. Skal muligens prøve meg på F3A der.

    Jeg kommer nok til å ha en tråd på RCGroups, og det blir sansynligvis litt info på Hyperions nettsider også. Flyet er en beta versjon og jeg får det tredje flyet etter Andrew Jesky selv. Flyet blir satt i produksjon senere i år med eventuelle forbedringer.

    Comment


    • #17
      Originally posted by jijohans View Post
      Erling: Hvilken motor i den 87" extraen? A60 18L? på 10S og hvilken propell?
      Det er en A60-18L på 12s 5Ah med APCe 24x12. (Alle Hacker motorer tåler MYE mer enn spec) Denne flyr 10 minutt på det opsettet hvis en tenker litt på venstrehanda. (Flyet er egentlig solgt, men står i garasjen enda.)

      Jeg har hatt ca 25 fly på snart 2 år og alle elektro. Begynner å få ganske mye erfaring innen elektro med motorer, batteri, osv.

      Jeg har prøvd en del forskjellig, og jeg kjøper nå kun 3DHS modeller. Jeg har havnet på Hyperion ladere og batteri, Hitec servoer og Futaba TX/RX. Favoritt motorer på mindre fly er Reaper Brushless. På de større valgte jeg Plettenberg pga lav vekt i forrhold til ytelse.

      Skal prøve å komme meg litt på treff dette året.

      Comment


      • #18
        Oki, Høres greit ut det, hadde jo en plan om en Krill 28% sebart katana, men har ikke hørt noe ifra han som skulle levere den enda så får se hva det blir til... Følg med på Giant elektro og high performance delen på rcgroups, der skjer det ting...

        Har du prøvd med en Meizlik istedet for den 24x12 APC?
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #19
          Originally posted by jijohans View Post
          Oki, Høres greit ut det, hadde jo en plan om en Krill 28% sebart katana, men har ikke hørt noe ifra han som skulle levere den enda så får se hva det blir til... Følg med på Giant elektro og high performance delen på rcgroups, der skjer det ting...

          Har du prøvd med en Meizlik istedet for den 24x12 APC?
          Har ikke prøvd andre propeller på denne modellen.

          Jeg skal bruke en Plettenberg Predator 30 på 14s i min 2.7 meter Extra, men alt kommer ann på hva du har av batterier og hva du kommer til å trenge fremover.

          Hvis jeg ikke skulle ha noe enda større, så hadde jeg vurdert en Predator 25 eller Reaper GR85 på 10s. Da kan du bruke de samme batteriene på en F3A modell, men dobbelt opp for 3D på seb'en, og trippelt for IMAC.

          Personlig så gikk jeg for 7s 5500 for å kunne bruke de samme batteriene i noen 70" modeller som 7s og i de større som 14s.

          Comment

          Working...
          X