hmm... Det høres skummelt ut at motoren blir ødelagt så raskt.
Hvordan er det med Permax 480 motorer da? Jeg har en god del av disse motorene (3 stk.) montert på forskjellige fly. Slik jeg husker er vanlige Permax 400 motorene laget for 6V og Permax 480 motorene er aget for 7,2 V. Dette er jo ikke så veldig stor forskjell. I tillegg kan jeg tenke meg at så lenge motoren har god nok kjøling, så vil den ikke bli ødelagt. Jeg tenker også at når du sier ødelagt så mener du at det er viklingene som blir svidd og derfor ikke virker lengre.
På begge flyene jeg har er det brukbare luftinntak i luftstrømmen fra propellen og dette strømmer da rundt motoren og kjøler den.
Så jeg lurer da på om det vil gå bra å bruke 10 celler på 480 motorer uten å ødelegge dem.
Hvordan er det med Permax 480 motorer da? Jeg har en god del av disse motorene (3 stk.) montert på forskjellige fly. Slik jeg husker er vanlige Permax 400 motorene laget for 6V og Permax 480 motorene er aget for 7,2 V. Dette er jo ikke så veldig stor forskjell. I tillegg kan jeg tenke meg at så lenge motoren har god nok kjøling, så vil den ikke bli ødelagt. Jeg tenker også at når du sier ødelagt så mener du at det er viklingene som blir svidd og derfor ikke virker lengre.
På begge flyene jeg har er det brukbare luftinntak i luftstrømmen fra propellen og dette strømmer da rundt motoren og kjøler den.
Så jeg lurer da på om det vil gå bra å bruke 10 celler på 480 motorer uten å ødelegge dem.
Comment