Announcement

Collapse
No announcement yet.

Propell til Acromaster!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Propell til Acromaster!

    Hei.

    Noen anbefalinger til propellstørrelse.

    Oppsett er som følger:

    motor: hyperion 3013-16 t
    regulator waypoint 55 A
    batteri: hyperion 22c 11.1 2200 mah

    Kjører med APC 13x6.5 og synes den går greit med det, men i hover må man ha mye gass for å holde det i ro.
    Har 12x6 som skal prøves.
    Kan vel og være svak motor til det flyet??
    Flyr mest 3-d flyvning og litt acro.

    Mvh

    Ole Bach
    Last edited by O.Bach; 24-07-09, 18:39. Reason: feil data oppgitt

  • #2
    Oppsettet ditt gir vel ca 100W og det er i underkant av hva som kreves for att dette flyet skal vere fullt 3D kompatibelt.Mellom 300-350W / KG må du ha for å fly "skikkelig" 3D
    150W er vel det meste du kan trekke utav den motoren du har i flyet ditt,
    med en Apc14x7 E.
    Veier vel tett oppunder 1kg den Acromasteren,så 300W må du ha.
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Hei.

      Noen som kan anbefale en god motor til det flyet? Helst på elefun sine sider.
      Og som passer til den regulatoren og batteriet jeg har.

      Mvh

      Ole Bach

      Comment


      • #4
        Motoren er god for en 200-300W og er en "grei" kombi for Acromasteren.
        Bruker du en APC 13x6,5E så gir den deg den maksimale konfigurasjonen (ca 350W+ ved fullt batteri.
        Du kan prøve med en 12 tommer, men du vil høyest sannsynlig få mindre kraft i hover.
        Skal du opp i 14 tommer for å få noe mer dreiemoment så må du ned i 2 celle batterier

        Denne siden gir deg en del info rundt Hyperion HP-Z3013-16 og prop/batteri konfigurasjoner

        I Acromasteren min gikk jeg over til 2500mA 30C batterier noe som ga vesentlig mer trøkk enn 2200mA 20C, men pass på vekta - lett fly flyr acro bedre enn tungt!
        Last edited by Quadrocopter; 22-07-09, 16:59.

        Comment


        • #5
          Tja,mye å velge i til det flyet.Men f.eks Hacker A30 16M med Apc10x5 sf trekker 35A og gir litt over 300W.Og det klarer batteriet ditt også fint
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Motoren er god for en 200-300W

            Denne siden gir deg en del info rundt Hyperion HP-Z3013-16 og prop/batteri
            OJ !! se der ja.Ser eg har bommet kraftig angående ytelsen til Z3013-16 motoren når eg ser i tabellen du linker til,hva har eg tullet med her da? har laget mine egne tabeller/oversikt over motorer,som eg har i en mappe på pc'n, må visst gå gjennom den å se om det dukker opp flere "brølere" der.Fikk nå rettet opp den Z3013-16 nå da

            Lurte litt på hvordan han klarte å hovre med bare 100W på acromasteren ja
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

            Comment


            • #7
              Hei.

              Nå ble jeg litt gladere her.
              Kan nok være batteriet mitt som ikke klarer å gi nok strøm, da det er noen år.
              Skal bestille et par til.
              Skal prøve på et 11.1v 30 c 2500 mah batteri.

              Mvh

              Ole Bach

              Comment


              • #8
                Hei.

                Har sjekket batteriet og mistenker at det er det som er problemet. Synes det ser litt oppblåst ut?? Tar fint strøm(12.60v fullt oppladet).
                Er som nevnt ovenfor et hyperion 11.1v 22 c og 2200 mah. Trodde det var 2500 mah.
                Kan være det som ikke klarer å levere nok strøm.
                Virker som det dør ut ved hard belastning.

                Noen tips til et passe batteri.

                Mvh

                Ole Bach

                Comment


                • #9
                  At batteriet greier å motta den ladningen som er stemplet på den gir ingen indikasjon på om det er bra eller dårlig.

                  Tilstanden indikeres i batteriets evnen til å gi fra seg strøm under har belastning. Har du et batteri som er i orden og har følgende spesifikasjon f.eks. 2200mA 20C så skal du kunne trekker trekke 44Amper ut av det i 3 minutter!
                  Et slitent batteri av tilsvarende spesifikasjon vil du kanskje kunne trekke 22Amp i 1 minutt.

                  M.a.o. kvaliteten på et batteriet gjenspeiles i dens evnen til å gi fra seg energi under tung belastning.

                  Er batteriet oppblåst betyr det at kjemien inne i det ikke er 100% og ytelsen er dermed redusert (du har kanskje kjørt det helt i bunn og litt til - det har gått varmt osv.)
                  Last edited by Quadrocopter; 24-07-09, 19:04.

                  Comment


                  • #10
                    Hei.

                    Skal ut å prøve nå i kveld med 12x6 propell.
                    Har jo cut-off på regulatoren, så den stopper da det er ca 10 volt på batteriet.
                    Tror det er en mulighet for at det kan være overbelastet.

                    Mvh

                    Ole Bach

                    Comment


                    • #11
                      Skal du ha et billig og bra batteri så kan du prøve dette fra HK

                      Comment

                      Working...
                      X