Unconfigured Ad

Collapse

SLippe billading?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vingemutteren
    • Jul 2002
    • 2421

Originally posted by Flydude
    Det oppsettet ditt Vingemutteren syns jeg så litt komplisert ut Ihvertfall for meg....!
    Tja det er laget slik for maksimal annvendlighet. Om du så den røde fuel/start boksen til venstre på ett av bildene ovenfor så har den banan stikk uttak.

Altså:
    1. Jeg laget ett uttak fra sigarett tenner i bilen til min lader (sigarett tenner stikk kontakt med ledning loddet til to skruer i en tre plate, så fant jeg ut at banan stikk utganger ville være kjekt å ha og monterte de på samme plate. Så fant jeg ut at strøm bør beskyttes mot kontakt så jeg bygde en kasse rundt platen, vips ett ferdigt produkt som jeg sikkert kommer til å foredle ennå en gang før jeg er helt fornøyd).

2. Jeg hadde nå en overgang fra sigarett tenner uttak til alt det andre jeg har og kviet meg for å lage noe tilsvarende med klemmer, løsningen? En tur innom Biltema og enn klemme til Sigarettenner uttak var innhandlet. Resultat: jeg kan nå bruke det samme utstyret på batteriet mitt inne, på field boksen og i bilen. Komplisert? synes ikke det.

3. Jeg konverterer alle laderne mine og alt utstyr (ladekabler etc) som hører til over til banan stikkere og alt utstyret kan da brukes om hverandre. Komplisert? egentlig ikke, det er mere snakk om å utnytte alt en har og lage seg standarder som forenkler alt. Du må huske på at jeg har rukket å samle på meg litt mere enn en lader og annet utstyr.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Flydude
      • Jun 2004
      • 509

Hehe. Ja, men jeg syns det så komplisert ut. jeg blir forvirra så fort noen her begynner å snakke om regualtorer og el-motorer og alt det der

Er mer inn i fuel :P
      Simen

Why drink and drive, when you can fly so high?!

Comment

• Flydude
        • Jun 2004
        • 509

Flydude sa:
        Men kan jeg ikke lade mens bilen går?!
        Har ikke fått svar... Greit å vite før jeg prøver...
        Simen

Why drink and drive, when you can fly so high?!

Comment

• Niklas
          • Sep 2003
          • 899

Tror ikke det er så lurt.

Comment

• Mossie69
            • Apr 2002
            • 684

Problemet med å lade mens bilmotoren går er at dynamoen i bilen er en enda mindre stabil strømkilde enn en bil-lader fra vegg. Den er spesielt ustabil ved tomgang, og det er gjerne da du lader. Mange ladere vil rett og slett ikke virke hvis motoren går samtidig.
            Anders Valland
            Trondheim

Comment

Working...